چگونه آمازون را نجات دهیم؟

خبرگزاری رویترز در برزیل اعلام کرد، یک شرکت برزیلی به نام Nemus می گوید راه حل نجات آمازون استفاده از NFT ها می باشد. این شرکت که 410 کیلومتر مربع (158 مایل مربع) از جنگل های بارانی آمازون را در اختیار دارد، راه جدیدی را برای تامین هزینه های حافظت از این جنگل ها ارائه داده است: فروش توکن های غیرقابل تعویض (NFT) یا همان ارزهای دیجیتال که به خریداران اجازه می دهد حمایت مالی خود را برای حفاظت مناطق خاصی از آمازون که مد نظرشان است، انجام دهند. برای آگاهی بیشتر از جزئیات این راه حل تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

token

تصویر بالا یک توکن غیر قابل تعویض (NFTs) را نشان می دهد که از چوب درخت برزیلی توسط گرافیست مستقر در لس آنجلس، بن کواک، طراحی شده است. شرکت برزیلی Nemus آن را به عنوان روشی جدید برای تامین هزینه های حفاظت معرفی کرده است.

NFT ها نوعی دارایی رمزنگاری یا به معنای بهتر همان ارزهای دیجیتال هستند که در سال گذشته محبوبیت زیادی در سر تاسر جهان پیدا کردند، چندی قبل نیز از همین ارزهای دیجیتال برای تامین هزینه های طرح های حفاظتی برای ذخیره گاه های حیات وحش در آفریقای جنوبی استفاده شده بود.

در برزیل، شرکتی به نام Nemus در روز جمعه شروع به فروش NFT کرد که به خریداران امکان حمایت مالی از مناطق جنگلی با اندازه های مختلف را می دهد و درآمد حاصل از آن را صرف حفظ درختان، احیای مناطق شفاف و تقویت توسعه پایدار هزینه خواهند کرد.
فلاویو دی مایرا پنا، بنیانگذار Nemus، گفت که دارندگان توکن (ارز)، مالک خود زمین نخواهند بود، اما به اطلاعات کلیدی در مورد حفظ آن، از تصاویر ماهواره ای گرفته تا صدور مجوز و سایر اسناد دسترسی خواهند داشت.
او گفت که Nemus در روز اول 10 درصد از پیشنهاد اولیه توکن ها را برای مساحتی به متراژ 8000 هکتار فروخته است.
پنا گفت: «حدس من این است که در هفته‌های آینده این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.» وی افزود که فناوری بلاک چین شفافیت در استفاده از وجوه را تضمین خواهد کرد.
مساحت زمین ها از یک چهارم هکتار تا 81 هکتار (0.6 تا 200 هکتار) متفاوت است، که خریداران می توانند با نقشه های آنلاین مکان آن را پیدا کنند.
پنا، که امیدوار است 4 تا 5 میلیون دلار برای خرید 2 میلیون هکتار زمین اضافی که در حال مذاکره در شهرداری پائینی در ایالت آمازوناس است، جمع آوری کند، گفت:زمین ها با متراژ کوچک تر به قیمت 150 دلار و زمین های بزرگتربا قیمت 51000 دلار فروخته می شود.
پنا اضافه کرد: که همراه با حفظ جنگل، این بودجه از تلاش‌های توسعه پایدار مانند برداشت توت‌های آکای و آجیل برزیلی توسط جوامع محلی در پائوئینی، که به اندازه بلژیک است، حمایت خواهد کرد.
هر توکن همراه با اثر هنری یک گیاه یا حیوان آمازون است و توسط Concept Art House مستقر در سانفرانسیسکو، یک توسعه‌دهنده محتوا و ناشر NFTها، پردازش می‌شود.
منتقدان ارزش NFT ها را برای دلایل زیست محیطی زیر سوال برده اند زیرا توکن هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند به قدرت محاسباتی شدیدی نیاز دارند و تقاضا برای تولید برق را افزایش می دهند که منجر به بالاتر رفتن تولید گازهای گلخانه ای خواهد شد و همه این عوامل دست به دست خواهند داد تا آب وهوای زمین گرم تر شود.
پنا این دیدگاه را رد کرد و گفت که حفظ مناطق در معرض تهدید آمازون بسیار بیشتر از هزینه زیست محیطی معاملات NFT ارزش خواهد داشت.


چاپ