گیاهان چگونه در برابر خشکسالی مقاومت می کنند؟

افزایش دما در کشاورزی روی گیاهانی که به آنها وابسته هستیم، تأثیر می گذارد. تحقیقات جدید چگونگی مقاومت گیاهان در برابر خشکسالی را روشن می کند.

همه اشکال زندگی باید با محیطی که در آن زندگی می کنند سازگار شوند. آب و هوا می تواند منجر به خشکسالی بیشتر شود. این می تواند تنوع زیستی زمین را تحت تاثیر قرار دهد.
آب و هوا بر کشاورزی و همه گیاهانی که ما برای غذا به آنها وابسته هستیم نیز تأثیر می گذارد.
بنابراین دانستن بیشتر در مورد نحوه سازگاری گیاهان با خشکسالی برای کشاورزی و بقیه افراد جامعه بسیار مهم است.
این نتایج می تواند به ما کمک کند تا گیاهانی را بکاریم که بهتر در برابر خشکسالی مقاوم داشته باشند.
دو عامل بر سازگاری تأثیر می گذارد
تورستن هامان، پروفسور دپارتمان زیست شناسی NTNU می گوید: «دو عامل کلیدی بر توانایی گیاهان برای مقاومت در برابر تنش خشکی تأثیر می گذارد».
دیواره‌های سلولی گیاه و اسید آبسیزیک
دیواره‌های سلولی سفت که سلول‌های گیاهی را احاطه کرده‌اند، به آن‌ها حمایت ساختاری می‌دهند و زمانی که گیاهان در معرض خشکی قرار می‌گیرند، از دست دادن آب را کاهش می‌دهند. عامل دوم اسید آبسیزیک است، هورمونی که سازگاری با خشکی را در تمام گیاهان زمینی تنظیم می کند.
اما به نظر می رسد که این سیاره در حال تغییر است، و مهم است که از منحنی افزایش دما پیشی بگیریم.
هامان در حال حاضر در یک اقامتگاه تحقیقاتی در UCLA در کالیفرنیا به سر می برد. گروه تحقیقاتی وی دو گیاه مدل، شاهی تال (Arabidopsis thaliana) و نخود معمولی باغی (Pisum sativum) را مورد بررسی قرار داد.
محققان طیف‌سنجی Brillouin را برای آزمایش‌های خود اقتباس کردند، تکنیک میکروسکوپی که معمولاً در فناوری مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما توانستند آن را با هدف خود تطبیق دهند. هامان می‌گوید: «ما از این تکنیک برای بررسی نوسانات کوچک درون سلول‌های گیاهی که بر سفتی دیواره سلولی و فرآیندهای تنظیم‌کننده آن تأثیر می‌گذارد، استفاده کردیم.
هامان می گوید: «ما یک جزء مولکولی را شناسایی کردیم که برای تعدیل نه تنها سفتی دیواره سلولی بلکه برای تولید اسید آبسیزیک نیز مورد نیاز است.

How Plants Adapt to Drought

این جزء مولکولی THE1 یا Thisus1 نام دارد. که های فن تک در شکل بالا برای شما به نمایش گذاشته است، که در اصل درون شاهی تال«دانه گیاه شاهی» یافت می شود یکی از گونه هایی که گروه تحقیقاتی این بار نیز به بررسی آن پرداختند.
آنها با ترکیب چندین یافته از مطالعات در مورد بیولوژی سلولی و فرآیندهای شیمیایی پشت متابولیسم گیاهان به نتایج جالب تری رسیدند.
هامان می‌گوید: «ما دریافتیم که دیواره‌های سلولی دست نخورده برای تولید اسید آبسیزیک در گیاهانی که مورد بررسی قرار گرفته است، کاملاً ضروری هستند.
مهمتراز همه این است باید بدانید که، بدون دیواره های سلولی کامل، توانایی گیاهان برای سازگاری عمل نمی کند.
آنها همچنین می توانند خبر خوبی برای کشاورزی باشند،که بتوانند به ما کمک کنند تا گیاهانی را که می توانند در برابر خشکسالی بهتر مقاومت کنند، پرورش دهیم.
افزایش دانش ما را قادر می‌سازد تا با استفاده از رویکردهای مبتنی بر علم و دانش، عملکرد بهتر محصولات گیاهی را بهبود بخشیم.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ