شناسایی بیش از 1000 گیاه می توانند از کمبود ویتامین B مقابله می‌کند

محققان با تحقیقات جدید بیش از 1000 گیاه خوراکی را شناسایی کرده اند که می توانند کمبود ویتامین B را برای هزاران نفر رفع کنند، برای شناسایی این گیاهان تا پایان این مقاله با های فن تک همراه باشید.

دانشمندان باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی، کیو، امپریال کالج لندن و همکارانش از بریتانیا و ایالات متحده، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهند که ۱۰۴۴ گونه گیاهی را که دارای پتانسیل تبدیل شدن به منبع هستند را شناسایی می‌کنند.
ویتامین B در اشکال مختلف به تجزیه و رهاسازی انرژی از غذا کمک می کند و به حفظ سلامت سیستم عصبی نیز کمک می کند. برای سلامت انسان ضروری است، اما معمولا در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه کمبود دارد.
محققان ویتامین B را برای نزدیک به 300 گونه گیاهی با مشخصات تغذیه‌ای شناخته شده جمع‌آوری کردند. محققان با مشاهده اینکه گونه‌های که به ارزش غذایی نزدیک است و مشابهی نسبت به گیاهان گونه‌های دوردست نشان می‌دهند، از ارزش ویتامین، برای بیش از 6000 گونه گیاهی خوراکی که در سراسر جهان ثبت شده‌اند، استفاده می‌کنند.
یافته های آنها نشان می دهد که تقریباً 1000 گونه گیاهی به تازگی به عنوان منابع بالقوه پنج ویتامین B مختلف شناخته شده اند، که نام آنها به ترتیب بیان شده است: B1، B2، B3، B5 و B9. آنها همچنین دریافتند که 63 مورد از این گیاهان در محیط طبیعی خود در معرض تهدید قرار دارند.


آینده مواد غذایی
طبق گفته محقق Aoife Cantwell-Jones، از دپارتمان علوم زیستی در امپریال کالج لندن و نویسنده اصلی "ما باید به تنوع باور نکردنی گیاهان خوراکی توجه بیشتر و درک بهتری داشته باشیم که چگونه آنها می توانند به تغذیه انسان کمک کنند آنچه ما باید انجام دهیم تا آنها را برای نسل های آینده حفظ کنیم. مطالعه ما نشان دهنده گام مهمی در این مسیر است."
این مطالعه نشان می دهد که چگونه دانش بنیادی ما از تنوع گیاهی و ارتباط تکاملی می تواند ابزارهایی را برای حفظ طبیعت و آن ارائه دهد. "با این حال، تعداد بسیار کمی از هزاران گیاه خوراکی روی زمین یافت می‌شود که دارای ویژگی های غذایی هستند.‌"


منابع ویتامین B
محبوب ترین منابع فعلی ویتامین B شامل گوشت هایی مانند جگر، کلیه، مرغ و غذاهای دریایی و همچنین محصولات لبنی، تخم مرغ، حبوبات و برخی میوه های تازه است. ویتامین‌های B همچنین ممکن است با غذاهای غنی‌شده، از جمله غلات صبحانه و مخمرهای تغذیه‌ای، تکمیل شوند.
برخی از نمونه‌هایی از گیاهان در معرض از بین رفتن هستند که به‌تازگی به‌عنوان منابع بالقوه ویتامین B شناسایی شده‌اند شامل جنس Digitaria« تیره گیاه از خانواده چمن بومی مناطق گرمسیر و معتدل است اما در مناطق گرمسیری می تواند وجود داشته باشد مناطق معتدل ، نیمه گرمسیری و خنک تر نیز هست. نام های رایج شامل خرچنگ ، انگشت چمن و فونیو است. آنها گیاهان باریک تک لپه ای یک ساله و چند ساله ، چمنزارها و علوفه ها هستند.» است که از بسیاری از گونه‌های علف با پتانسیل تغذیه‌ای بالا، از جمله فونیو و خویشاوندان وحشی آن که بومی ساواناهای آفریقای غربی هستند، تشکیل شده است. با توجه به رشد سریع و مقاوم در برابر آب و هوای گرم و خشک، اینها می توانند منبع اصلی غذایی برای آینده باشند.

oatsgrains

چندین گونه یولاف (Avena sp) که در سراسر اروپا و بریتانیا یافت می شود ممکن است منابع مهم تیامین (B1) را نشان دهد. جو اتیوپی (Avena abyssinica) نیز یک غذای سنتی و کم استفاده با پتانسیل بالایی برای امنیت غذایی است.
منابع ویتامین B شامل میوه ها و دانه های چندین بائوباب نمادین (آدانسونیا) بومی ماداگاسکار است. آنها ممکن است منابع خوبی از فولات (B9) باشند، اما به صورت محلی برای اهداف مختلف، از جمله غذا و همچنین زغال چوب و الوار استفاده می شوند، و برخی از گونه های گیاهی تنها تعداد انگشت شماری از جمعیت در طبیعت باقی مانده است.

Avena abyssinica

Secale africanum نوعی چاودار وحشی است که تنها در Karoo در جنوب غربی آفریقای جنوبی یافت می‌شود. قبلاً در این منطقه رایج بود، اما به دلیل چرای بیش از حد گاوها، مدیریت ضعیف زمین و بیماری ها، کاهش شدیدی را تجربه کرده است. به طور مشابه، Durio kutejensis یک گونه وحشی از Durian از بورنئو، اندونزی است که توسط جنگل‌زدایی و کشاورزی در حال گسترش است.

Secale africanum

استفاده بهینه از منابع جدید
با استفاده از این گونه های گیاهی Aoife گفت: "ابتدا باید تضمین کنیم که آنها در طولانی مدت در طبیعت در دسترس خواهند بود و می دانیم که چگونه از آنها به بهترین صورت استفاده را کنیم. هم گونه های منشأ و هم دانش سنتی پیرامون آن" بنابراین باید حفاظت گیاهان در اولویت قرار بگیرند."
وی گفت: علاوه بر این، این گونه‌ها باید با استفاده از روش‌های شیمیایی، مشخصات تغذیه‌ای آنها بررسی شود. سپس می‌توان از آنها در کنار سایر محصولات برای تنوع بخشیدن و تکمیل سیستم‌های غذایی ما از طریق پرورش متعارف، تقویت اهلی‌سازی یا مصرف مستقیم آنها استفاده کرد
همه ما باید بدانیم که حفاظت و احترام به طبیعت مهم است، و نباید به آنها آسیب برسانیم، تا بتوانیم هم از طبیعت لذت ببریم و از گونه های گیاهان خوراکی آن استفاده کنیم .


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ