تولید کود آلی از بقایای محصولات کشاورزی

MIT از بقایای محصول کشاورزان برای تولید کود آلی استفاده می کند، که می تواند سلامت خاک را بهبود بخشد و عملکرد را افزایش دهد.

بیشتر کودهای تجاری قبل از اینکه به کشاورزان روستایی برسند، مسافت زیادی را طی می کنند. هزینه های حمل و نقل بسیاری از کشاورزان را وادار می کند که به کودهای مصنوعی ارزان قیمت تکیه کنند، که می تواند به اسیدی شدن و تخریب خاک آنها در طول زمان منجر شود. و این وضعیت به یک بحران چند نسلی تبدیل شده است، زیرا بزرگان و کشاورزان شاهد کاهش بازده محصولات خود در طول دهه ها بوده اند.
اکنون Safi Organics از فناوری پیشرفته‌ای در آزمایشگاه D MIT برای تولید کود آلی استفاده می‌کند که می‌تواند به احیای چنین زمین‌های کشاورزی کمک کند. کود به صورت محلی با استفاده از باقی مانده محصولات پس از برداشت تولید می شود.
Safi بقایای محصول مانند پوسته برنج را از کشاورزان خریداری می کند و قبل از اینکه آن را به کشاورزان با قیمت های رقابتی بفروشد آن را در همان نزدیکی پردازش می کند. به گفته این شرکت؛ نشان داده شده است که کود پردازش شده آن اسیدی شدن خاک را کاهش می دهد و پس از یک دوره کاشت تا 30 درصد عملکرد محصول را افزایش می دهد.
این افزایش زندگی برای کشاورزانی است که برای بقا به محصولات خود تکیه می کنند. چراکه کشاورزان از فروش محصولات اضافی برای تغذیه خانواده خود، فرستادن فرزندان خود به مدرسه و به دست آوردن رفاه مالی استفاده کرده اند.( کسب در آمد و گذراندن زندگی کشاورزان بسته به فروش محصولاتشان است)
کوین کونگ اس ام 13، یکی از بنیانگذاران و مدیر فناوری سافی، می گوید: « صافی در حال تمرکززدایی تولید کود است به طوری که می توان آن را برای اولین بار در روستاهای برای کشاورزان روستایی انجام داد »
این شرکت از سال 2015 با کشاورزان کنیا کار می کند. بیش از 5000 کشاورز تا به امروز کود Safi Organics را خریداری کرده اند. کونگ می‌گوید این کشاورزان در مجموع 800000 دلار افزایش درآمد حاصل از افزایش محصول را گزارش کرده‌اند.

Safi Organic Fertilizer 777x518

تا پایان سال 2012، کونگ بیش از سه سال را بر روی یک پروژه تحقیقاتی برای تبدیل زباله‌های آلی مانند بقایای محصولات کشاورزی از روستاهای آفریقا به زغال چوب برای سوخت پخت و پز صرف کرده بود. امروزه هر یک از تاسیسات تولیدی صافی می تواند برای هزاران کشاورز تا فاصله 20 مایلی کود تولید کند. علاوه بر این، از آنجایی که بیوچار سافی سرشار از کربن بی اثر است، وقتی به عنوان کود استفاده می شود، کربن را از جو جدا می کند.
اختلالات زنجیره تامین ناشی از کووید-19، کود محلی سافی را به بخش حیاتی زندگی کشاورزان تبدیل کرده است. کونگ می گوید این شرکت تنها در سال گذشته بیش از 40 تن کود به فروش رساند.
امسال تیم Safi امیدوار است که مدل خود را به سایر نقاط جهان که کشاورزان روستایی برای کودهای ارزان قیمت بیش از حد هزینه پرداخت می‌کنند،ارسال کند.
این کود در بهبود عملکرد و تأثیر آن بر رشد گیاه و خاک در زمینه کشاورزی اهمیت دارد. و به تنهایی از کسب و کارهای پایدار حمایت کنند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ