با گیاهان رونده آشنا شوید

گیاهان رونده یکی از گونه‌های خاص و منحصر به فرد با قابلیت رشد و آویز شدن هستند، در ایام نزدیک شدن به سال جدید وعید نوروز این گیاهان می توانند مقداری رنگ و زیبایی به فضای شما بیافزایند.

اگر تا به حال از طریق وبگردی به جستجوی گیاهان خاص پرداخته اید، که چگونه بوسیله سبزی آنها زیبایی و طراوات را به منازل خود بیاورید ، احتمالا با توضیحات متفاوت روبرو شده اید.یکی از این توضیحات استفاده از اشخاصی است که شناخت کامل بر روی گل و گیاه دارند و صد البته برای این توانایی خود از شما مبالغی دریافت می کنند.
اما راه دیگری برای دستیابی به گیاهان با ظاهری جذاب و رشد مناسب وجود دارد ( رشدی که باعث می شود شاخه‌های گیاهی در میان قفسه ها چون پیچکی حلقه وار رشد کنند).
خوشبختانه، انواع زیادی از این گونه گیاهی وجود دارد که مراقبت از آنها به قدری آسان است که از بین رفتن آنها تقریباً غیرممکن است. در این مطلب آنچه را که باید در مورد گیاهان رونده بدانید، از جمله چند پیشنهاد برای جذابیت منازل شما آورده شده است.
اگر شما هم دوست دارید که یک دیوار یا ستون سبز در منزلتون و یا یک گیاه آویز در محیط زندگیتون داشته باشید ، پیشنهاد می‌کنیم که در این مقاله با های فن تک همراه باشید

RAVANDE GIYAH

گیاهان رونده کدامند؟
حتی اگر با این اصطلاح آشنا نباشید، این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید تصور کنید که گیاهان رونده چگونه هستند. آنها دارای ساقه های متعددی می باشند که می توانند در مسیر دلخواه رشد کنند. شما اغلب گیاهان رونده ای را می‌بینید که در سبدهای آویزان رشد می‌کنند و ساقه‌هایشان در کناره‌ها جاری است.
یکی دیگر از گزینه های محبوب، پرورش آنها در گلدان و قرار دادن آن در بالای یک مبلمان بلند - جایی که ساقه ها می توانند در حین رشد به سمت پایین فرو بروند - یا روی یک سطح افقی بلند و صاف قرار گیرند


گیاهان رونده که مراقبت از آنها آسان است
در اینجا چند نمونه از گیاهان رونده آپارتمانی آورده شده است که رشد و نگهداری آنها آسان است:
پوتوس نقره ای یا ساتن( pothos ) :
نه تنها گیاه رونده می باشد، بلکه دارای برگ های زیبای قلبی شکل است، این گونه گیاهان کم توقع و کم هزینه هستندو نور غیر مستقیم و روشن را ترجیح می دهد، و نور متوسط را نیز تحمل می کند. پوتوس را در تابستان هر 4 روز یکبار و در زمستان هر هفته یکبار آبیاری کنید.

675e22740c3cc0e33ae6f448c50c37d4 min1

پیچک انگلیسی یا پاپیتال:
از گیاهان همیشه سبز با برگ های کوچک و دارای بریدگی در اطراف برگ ها می باشند که برای زیبایی نماهای قدیمی استفاده می شود.پیچک زمانی که در داخل خانه رشد می‌کند به نور روشن و غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. پاپیتال را در تابستان هفته‌ای دوبار و در زمستان هفته‌ای یکبار آبیاری کنید.

rezvanflower ivy

Heartleaf Philodendron فیلو دندرون:
مانند بقیه رونده ها، در نور روشن و غیر مستقیم خورشید بهترین رشد را دارد. اما بر خلاف بقیه، در اتاق هایی با نور کم نیز می تواند زنده بماند. برای این گیاه آبیاری حدود هفته‌ای دوبار در تابستان و هر هفته یکبار در زمستان کافی است.

755dc9770630c7bdc6e37dca58536d2b min

هویا کورتیسی- Hoya curtisii:
ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد تا ساقه‌های دارای برگ‌های بیل‌شکل نقره‌ای واقعاً شروع به رشد و و ارتفاع گرفتن بکنند. این گیاه به رطوبت و مکانی نیاز دارد که حداقل روزی چند ساعت نور روشن داشته باشد. در بهار و تابستان هر زمان که خاک خشک شد آبیاری انجام دهید.

b0f76f97ac6348fc1e7534c6e51065ee

peperomia prostrata:
یک گیاه کوچک بومی برزیل است که در آب و هوایی رشد می کند که کاملا شبیه به آب و هوای داخل منزل را دارد این گیاه نیمه شاداب رطوبت بالا را دوست دارد و فقط به نور متوسط نیاز دارد.مهمترین بخش این گیاه نگهداری در آبیاری آن است، چراکه خاک این گل نه لاید آنچنان خشک باشد و نه خیس باشد.

Peperomia prostrata1 702x527

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید

 


چاپ