ایلان ماسک به طور رسمی در تجارت برق فعالیت می کند

مدیر عامل میلیاردر، اسپیس ایکس و تسلا ، به وسیله شرکتی به نام Tesla Energy Ventures به یک سرمایه گذاری جدید در تجارت برق می پردازد .

ایلان ماسک، جدیدترین شرکت کننده در بازار انرژی غرب وحشی تگزاس است. مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا اکنون به طور رسمی مجوز فروش برق به مشتریان خرده فروشی در ایالت را از طریق شرکتی به نام Tesla Energy Ventures دریافت کرده است.
ماسک در تابستان2021 برای فعالیت در این ایالت مدارک لازم را ثبت کرد، اقدامی که اولین بار توسط ماهنامه تگزاس مورد توجه قرار گرفت. اواخر هفته گذشته، ایالت نیز مجوز و چراغ سبز خود را به سرمایه گذاری ماسک داد. کمیسیون خدمات عمومی تگزاس در یافته‌های خود نوشت که Tesla Energy Ventures اکنون مجوز «ارائه خدمات برق خرده‌فروشی در سراسر منطقه تحت سرویس ERCOT را دارد که اساساً به این معنی است که تمام تگزاس در قلمرو ایلان ماسک قرار میگیرد.

muskinerzhi

جزئیات کامل شرکت جدید هنوز کمی رمز و راز است. اما به نظر می رسد این طرح هدف قرار دادن مشتریان فعلی تسلا برای شروع است. تسلا پنل های خورشیدی، باتری ها و خودروهایی را می فروشد که می توانند به عنوان باتری عمل کنند. این اجزا با هم می توانند اساساً یک نیروگاه مجازی باشند.
تسلا در این زمینه تجربه دارد. این شرکت دارای یک نیروگاه مجازی است که در ایالت استرالیای جنوبی راه اندازی شده و یک نسخه بتا دارد که تابستان امسال در کالیفرنیا راه اندازی شد. سرعت گسترش نسخه تگزاس مشخص نیست. شرکت انرژی Wood Mackenzie در زمان راه‌اندازی نیروگاه مجازی آزمایشی در کالیفرنیا اعلام کرد که انتظار دارد "کمتر از 5٪" از 50000 مالک پاوروال موجود در ایالت مشارکت داشته باشند، که به گفته او "تأثیر معناداری بر عملیات شبکه برق در کالیفرنیا نخواهد داشت"
این اعداد ممکن است در کوتاه‌مدت نتوانند تغییرات انچنانی ایجاد کند، اما ماسک گفته است که انرژی را بخش بزرگی از آینده تسلا می‌داند. او سال گذشته به سرمایه گذاران گفت: «من فکر می کنم در دراز مدت انرژی تسلا تقریباً به اندازه خودروسازی تسلا خواهد بود. "تجارت انرژی در مجموع بزرگتر از تجارت خودرو است." و این شرکت می تواند جایگاه منحصر به فردی را در تگزاس پر کند.
تد کوری، مدیر مطالعات انرژی در مرکز تحقیقات خدمات عمومی دانشگاه فلوریدا در زمان تشکیل پرونده تسلا به UtilityDive گفت. «تسلا می‌تواند به‌عنوان خریدار و فروشنده به‌طور همزمان عمل کند و به داده‌های زیادی دسترسی داشته باشد. تنظیم‌کننده‌ها و قانونگذاران باید درباره پیامدهای آن فکر کنند.»
در واقع، ماسک اکنون می‌تواند در زمانی که شبکه ایالتی و قابلیت اطمینان آن پس از خاموشی‌های مرگبار تحت نظارت قرار گرفته، برق را به مردم تگزاس بفروشد. عامل اصلی این خاموشی ها علیرغم ادعاهای جمهوری خواهان، یخ زدگی زیرساخت های گاز طبیعی و عدم پاسخگویی به تقاضا بود. یک نیروگاه مجازی تسلا می تواند به روشن نگه داشتن چراغ ها کمک کند. حداقل برخی از مشتریان تسلا واقعاً برای گرم نگه داشتن خودروهای خود متکی بودند.
در مورد میلیاردری که راهش را به بازارهای بزرگی که شامل اتومبیل، ارز دیجیتالی،انرژی، اینترنت و فضا باز نموده ، باید گفت(آیا چیز دیگری باقی مانده است؟که آقای ایلان وارد آن نشده اید- حرف دل مترجم).
تابه‌حال در تأمین گرمای مورد نیاز مردم خود تگزاس، عملکرد خوبی نشان نداده است، چراکه بارها دیده شده مردم برای گرم کردن خود در سرما لاستیک آتش میزدند. و در کل نفت و گاز، نقشی کلیدی در فروپاشی شبکه برق ایفا می‌کند و نهاد‌های ناظر بر تأمین این دو کالا نیز از ارائه توضیحات همیشه طفره رفته‌اند.
حالا، ایلان ماسک این میلیاردر دوستدار سرمایه گذاری، شاید نتواند به تنهایی شبکه انرژی تگزاس را اصلاح کند. ولی به هرتقدیر راه حل های بهتری حداقل برای تگزاس وجود ندارد .
اما به نظر مترجم جایگزین فوری، نمیتواند خیلی بهتر باشد .


نظر شما در ارتباط با سرمایه گذاری این میلیاردر این بار در تجارت برق چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


چاپ