اخراج مهندس گوگل به علت اعتراض به نسل کشی اسرائیل در فلسطین!

گوگل مهندسی را که در کنفرانس فناوری به سیاست ها نسل کشی اسرائیل اعتراض کرده بود را، اخراج کرد.

گوگل اعتراض مهندس نرم افزار

شرکت گوگل یکی از مهندسان بخش خدمات فضای ابری را به علت اعتراض به نسل کشی حکومت اسرائیل اخراج کرد. این مهندس در کنفرانس فناوری نیویورک سخنرانی باراک رجف یکی از مدیران استارتاپ های اسرائیلی را قطع کرد و گفت که حاضر نیست فناوری را که باعث نسل کشی یا جاسوسی می شود را ارتقا دهد.

تصاویر ویدئویی کارولین هاسکینز، روزنامه نگار آزاد در فضای مجازی منتشر کرد به خوبی این ماجرا را به تصویر می کشد. البته بعد از اخراج این مهندس، این خبرنگار هم از جلسه اخراج شد. همان طور در ویدئوی هاسکینز می بینید مهندس نرم افزار گوگل توسط نیروهای امنیتی کشیده می شود و شرکت کنندگان حاضر در این جلسه با تمسخر به او نگاه می کنند. اما، او همچنان به صحبت های خود در خصوص پروژه " Nimbus" یا «نیمبوس» ادامه می دهد. این پروژه یک قرارداد 1.2 میلیارد دلاری است که گوگل و آمازون برای تامین و توسعه فناوری هوش مصنوعی و سایر فناوری های پیشرفته با ارتش اسرائیل بسته اند.

تعدادی از کارکنان گوگل سال گذشته با انتشار یک طومار از مدیران ارشد این شرکت درخواست لغو پروژه نیمبوس را کرده بودند. علاوه براین، خواستار توقف رفتار ضد حقوق بشری با کارگران عرب، مسلمان و فلسطینی تبار این شرکت شدند. این مهندس نرم افزار گفت:" پروژه نیمبوس همه مردم فلسطین را در معرض خطر قرار می دهد. من از ساخت چنین فناوری که قرار است ضد بشریت مورد استفاده قرار بگیرد، خودداری می کنم."
بعد از اخراج رگو به شرکت کنندگان در جلسه گفت:« کار در یک شرکت با ارزش‌های دموکراتیک مانند آزادی بیان، برابری و احترام به تنوع پایبند است، یک امتیاز برای کارکنان ان به حساب می آید.» او پس از اعتراض دومین معترض که حرفش را قطع کرده بود و گوگل را به همدستی در نسل کشی حکومت تل آویو متهم کرد، سخنرانی خود را نیمه کاره پایان داد.

تمام این اتفاق در حین برگزاری کنفرانس MindTheTech در نیویورک رخ داد. این رویداد با شعار "در کنار فناوری اسرائیل بایستید" شروع شد زیرا، بعد از حمله 7 اکتبر حماس سرمایه گذاران زیادی سرمایه خود را از این کشور خارج کردند.
مهندس گوگل به هاسکینز گفت که او می‌خواهد مهندسان بخش Google Cloud بدانند که در حال کار بر روی چه پروژه وحشتناکی هستند و در همبستگی با جوامعی که تحت تأثیر کار شما قرار گرفته‌اند، ایستاده‌است.

او به طور ناشناس با این روزنامه نگار مصاحبه کرد تا از پیامدهای منفی اجرای چنین پروژه ای جلوگیری کند. اما گوگل در نهایت هوست اصلی او را شناسایی کرد. یکی از سخنگویان گوگل به خبرگزاری CNBC آمریکا گفت:« او به دلیل برهم زدن نظم جلسه در یک رویداد رسمی تحت حمایت شرکت اخراج شد. رفتار او توجیه خوبی ندارد و به دلیل نقض خط‌مشی‌های [گوگل] با آن برخورد شد.»


چاپ