بازیافت کاغذ با استفاده از فناوری لیزر

محققان دستگاه جدیدی ساختند که قادر است کلمات را از روی کاغذ پاک کند. این دستگاه با استفاده از لیزر می تواند جوهر کلمات نوشته شده بر روی کاغذ را تبخیر کرده و دوباره مورد استفاده قرار دهد. با کمک این روش کاغذ قابلیت استفاده مجدد پیدا خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با نحوه کار این دستگاه با های فن تک همراه باشید.

lazer paper
مقادیر زیاد دی اکسید کربن، که مهم ترین عامل گرمای سیاره ما محسوب می شود، برای ساخت بسیاری از مواد ضروری که جز جدایی ناپذیره زندگی ما به حساب می آیند، از کاغذ گرفته تا پلاستیک استفاده می شوند. راجر هارابین، کارشناس محیط زیست، در حال بررسی فناوری های جدید کم کربن است که می تواند به کاهش انتشار این گاز کمک کند.
در این مسیر، دانشمندان ابزاری جادویی اختراع کرده‌اند که جوهر کاغذ چاپگر را می‌مکد، بنابراین می‌توان از هر ورق کاغذ 10 بار استفاده کرد.

هدف آنها، کاهش میزان انتشار دی اکسید کربن (CO2) است که در گرمایش سیاره ما تاثیر بسزایی دارد. استفاده از این روش در صنعت کاغذ، باعث کاهش تقاضا برای تولید کاغذ اداری خواهد شد.

در روش معروف به "دی-چاپگر"، کاغذها با روکش مخصوصی هستند که مانع از خیس شدن جوهر (یا تونر پودری) در صفحه می شود. سپس به کمک یک لیزر قدرتمند، جوهر را تبخیر می کند.

توسعه دهنده اصلی، Barak Yekutiely از شرکت فناوری Reep در اسرائیل، آن را به عنوان چاپ دایره ای توصیف می کند. او می‌گوید: «اگر ما به این سیاره اهمیت می‌دهیم، باید از قطع درختان دست برداریم.»
فناوری و راه حل ارائه شده REEP ،اولین و تنها راه حل ضبط دیجیتال سازمانی در جهان است که کاغذ را در یک مرحله و درست در دفاتر اداری سازمان ها دیجیتالی و جوهرزدایی می کند، بنابراین امکان تبدیل اسناد شرکت ها به دیجیتال را فراهم می کند و در عین حال یک محیط اداری بدون کاغذ ایجاد می کند که، دیگر نیازی به تهیه کاغذ ندارد. تیم REEP بیش از 30 سال تجربه در صنایع فوتونیک، چاپ دیجیتال، فناوری پاک و نیمه هادی دارد.
این اختراع به عنوان یکی از راه حل های فناوری برای حفظ محیط زیست در معتبرترین خبرگزاری دنیا به نمایش گذاشته شد.


چاپ