پاکسازی تجهیزات مخابراتی آمریکا، از هوآوی و ZTE به 4.9 میلیارد دلار نیاز دارد

سازمان تنظیم مقررات و مخابرات ایالات متحده اعلام کرد که، برای پاکسازی تجهیزات شبکه های مخابراتی از هوآوی و ZTE در مجموع به 4.9 میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. پیش تر مجلس سنا با بودجه 1.9 میلیارد دلاری موافقت کرده بود، که به گفته رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال ( (FCC این طرح علاوه بر این مبلغ، به 3.08 میلیارد دلار دیگر نیز، نیاز خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

huawi

این آژانس روز جمعه به عنوان تنظیم کننده مخابرات ایالات متحده در کنگره اعلام کرد، به 3 میلیارد دلار بیشتر، برای تامین بودجه مالی حذف تجهیزات ساخت غول های مخابراتی چینی هوآوی و زد تی ای (000063.SZ) از شبکه های ایالات متحده نیاز خواهد داشت، که مجموع هزینه را به 4.9 میلیارد دلار می رساند.

جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال روز جمعه در نامه ای به سناتور ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل گفت: برنامه بازپرداخت به 4.98 میلیارد دلار نیاز دارد که با توجه به بودجه قبلی سنا، کسری بودجه 3.08 میلیارد دلاری را نشان می دهد.
وی افزود، از آنجایی که کنگره تنها 1.9 میلیارد دلار را برای تأمین مالی فرآیند حذف اختصاص داده است، شرکت ها تنها برای حدود 40 درصد از هزینه ها توانایی بازپرداخت خواهند شد.

در سال 2019، کنگره قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن FCC را موظف می‌کند، تا اپراتورهای مخابراتی ایالات متحده را که یارانه‌های فدرال دریافت می‌کنند، وادار کند تا شبکه‌های خود را از تجهیزات مخابراتی که خطر امنیت ملی را به همراه دارد، با وعده بازپرداخت پاکسازی کنند.

FCC هواوی و ZTE را به عنوان تهدید کننده امنیت ملی آمریکا معرفی کرد و شرکت‌های آمریکایی را مجبور کرد تجهیزات خود را حذف کنند یا از بودجه 8.3 میلیارد دلاری دولت برای خرید تجهیزات جدید محروم شوند. با این حال، کنگره برای تأمین بودجه موسوم به «ریپ و جایگزینی»، تنها 1.9 میلیارد دلار اختصاص داد و این سؤالاتی را در مورد چگونگی اجرای مؤثر برنامه حذف ایجاد کرد.


روزن وورسل در طی این نامه گفت، در صورت عدم تخصیص اعتبار اضافی، کمیسیون طرح اولویت‌بندی مشخص شده توسط کنگره را اعمال خواهد کرد و افزود که کمیسیون رسیدگی به ادعاهای بازپرداخت را آغاز می کند، زیرا تخصیص‌ها در روزهای آینده آغاز می‌شود. بنابراین، شرکت ها تا پس از دریافت بازپرداخت، ملزم به تکمیل کار نیستند.
چندی قبل نیز کانادا به عنوان یکی از اعضای گروه Five Eyes استفاده از تجهیزات این دو شرکت چینی را در کشورش ممنوع اعلام کرده بود. بیشتر بخوانید


چاپ