حرکات پارکور ربات انسان نمای اطلس

متخصصان شرکت داینامیکس بوستون، از ربات انسان نمای اطلس، برای انجام حرکات پارکور استفاده کرده اند. در این آزمایش که تصاویر ویدئویی آن در پایان مقاله آمده است، اطلس حرکات برنامه ریزی شده را روی جعبه های شنی انجام می دهد. متخصصان هدف از این آزمایش را، سنجش میزان تعادل این ربات عنوان کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

atlas
در این ویدئو، ربات‌های انسان‌نما ورزش‌های کل بدن خود را نشان می‌دهند، که چگونه تعادل خود را در حین فعالیت‌های پرانرژی که به سرعت در حال تغییر هستند، حفظ می‌کنند. محققان از طریق پرش‌ها، تیرهای تعادلی و خرک‌ها، نشان می‌دهند که چگونه اطلس می تواند صورت دیگری از ادراک و هوش ورزشی را کشف کنند.


اطلس، فقط یک پروژه تحقیقاتی است که هدف از ساخت آن، شناخت بهتر مهندسان، درباره ی سیستم‌های کنترل و ادراک می باشد.
این ربات در حال حاضر، تا زمانی که شرایط محیط آزمایش ثابت باقی بماند، می‌توانند بدون استفاده از قدرت بینایی حرکات متنوع پارکر را انجام دهد.


در حقیقت ربات، بیشتر بر قابلیت‌های ادراکی خودشان جهت ناوبری تکیه دارند و کدهای برنامه ریزی شده، نقش کم رنگ تری در این بخش دارند. علاوه بر این، مهندسان نیازی به برنامه‌ریزی مجدد آن ها برای یادگیری حرکات فیزیکی جدیدتر در زمان مواجه با موانع نخواهند داشت.


ربات اول از روی سطح شیب دار چوبی می پرد، از پله ها بالا می رود و از شکاف های چند فوتی بین موانع می پرد قبل از اینکه روبات دوم روال معمول را انتخاب کند و از روی یک پرتو تعادل در لا سیمون بایلز بدود.


در پایان ویدیو، روبات‌ها از روی بخشی از مسیر پریدند، مانند این که از روی یک حصار پریده باشند، چرخش‌هایی به طور هماهنگ در هوا زده و بر روی زمین با حفظ تعادل می ایستند، حتی گرد و غبار را از روی شانه‌هایشان طوری پاک می کنند، که انگار کار خاصی نیست.


البته انجام این آزمایش، در محیطی از قبل آماده شده و با تمرین های زیادی انجام شده است. در دنیای واقعی شرایط کاملا با محیط آژمایشگاه متفاوت است. اگر واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم، اگر بخواهیم لز این رباط در عملیات پزشکی یا در سوانح طبعی برای جست و جو و نجات انسان استفاده کنیم، باید ربات را در شرایط خیلی سخت تر، آزمایش کنید.


چاپ