اقدامات مهم ایالات متحده درحمایت ازاستارت آپ‌ها

اخیرا دولت ایالات متحده اقدامات مهمی در حمایت از استارت آپ‌ها انجام داده است. در اینجا ما قصد داریم به بررسی رابطه درهم تنیده فزاینده بین بخش فناوری و سیاست جهانی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات اقدامات صورت گرفته تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

usa

مطالب زیادی درباره تلاش‌های وزارت دفاع برای بهره‌برداری از نوآوری های دره سیلیکون ولی نوشته شده است. شرکت‌های فناوری باید به بالای این تپه‌های شیب‌دارصعود کنند تا در نهایت قراردادهای وزارت دفاع آمریکا را به دست آورند و از "دره مرگ" عبور کنند. خبر خوب این است که دولت ایالات متحده درخواست‌های سیلیکون ولی (ناحیه ای در شمال سان فرانسیسکو و جنوب کالیفرنیا که به قلب فناوری آمریکا معروف است) برای کاهش بوروکراسی(ساز وکارهای اداری) و ایجاد روش‌های جدید کسب‌وکار را دریافت کرده و در حال انجام اقدامات لازم است.


Critical 4Cs
در طول سال گذشته، همسویی قوی بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در قوه مجریه و مقننه حول مجموعه ای از اقدامات با هدف بستن شکاف ها و از بین بردن موانع موفقیت پدیدار شده است، که به عنوان " Critical 4Cs" شناخته می شود وشامل: فرهنگ، قراردادها، چرخه های بودجه کنگره و قهرمانان.


ابتدا با قهرمانان شروع کنیم. منظور از قهرمانان چه کسانی هستند؟! مردم آمریکا خوش شانس هستند که دو نفر از بزرگترین قهرمانان سیلیکون ولی را در سمت های دولتی نظیر معاون وزیر کاتلین هیکس و معاون وزیر تحقیقات و مهندسی (R&E) و (CTO) هایدی شیو را دارند. آنها، همراه با دیگر قهرمانان پنتاگون، چالش ها را کاملاً می شناسند و گام های موثری برای ایجاد نوآوری در سیستم DOD (وزارت دفاع ایالات متحده) برداشته اند.

برای مثال، هیکس و تزار تلاش زیادی برای نرم‌افزارهای سابق پنتاگون در سال 2021 جهت ارائه استراتژی مدرن‌سازی نرم‌افزار وزارت دفاع انجام دادند که هدف آن سازمان‌دهی بهتر فرآیندهای داخلی پنتاگون برای تطبیق با فناوری‌های نرم‌افزاری جدید در سراسر سازمان بود. این استراتژی علاوه بر آن، سیاست رسمی "سیگنال تقاضا" را برای افزایش ورود فناوری سیلیکون ولی در سراسر وزارت دفاع هموار می کند.
هیکس به عنوان مدیر ارشد فناوری گروه راهبری نوآوری به وضوح با تلاش‌هایی که در زمینه ایجاد نوآوری و بررسی شیوه‌های دریافت فناوری و تعامل صادقانه به همراه ترکیب دیدگاه‌های سهامداران کوچکتر این صنعت برای حرکت رو به جلو انجام داده، به این روند قدرت بیشتری بخشیده است. وزارت دفاع همچنین برنامه های جدیدی برای جذب و رشد استعدادهای فنی و در نتیجه جذب و حفظ تعداد بیشتری از قهرمانان عرصه فناوری دفاعی دارد. حالا سر دیگراین کلید به "4C" می رسد، یعنی: ایجاد یک فرهنگ مبتنی بر فناوری و دانش فنی در DOD.
تحت رهبری شیو، یک مدیر ارشد باتجربه فنی و علمی که دارای مدرک ریاضی و مهندسی است، پنتاگون مجموعه‌ای از تلاش‌ها را برای کمک به «سریع‌تر شدن» این مراحل آغاز کرده است. شیو به عنوان رئیس تحقیقات و مهندسی، ارتباط صدها دفتر استارت آپی را با بخش های متعدد وزارت دفاع برقرارمی کند. او اقدامات مشخصی را برای تقویت موقعیت صاحبان استارآپ ها و کاهش موانع همکاری آنان با وزارت دفاع انجام داده است.


طبق چشم انداز فناوری که در ماه فوریه منتشر شد، پنتاگون تمرکز اصلی خود را بر روی حوزه هایی مانند هوش مصنوعی، فضا، محاسبات پیشرفته و نرم افزار قرار داده است. شیو، معاون وزیر علاوه بر آن از کنگره درخواست کرده است تا با پرداخت کمک هزینه های نوآوری و تحقیقات کسب و کارهای کوچک (SBIR) برای کامل شدن برنامه های آزمایشی و افزایش احتمال تبدیل شدن آنها به برنامه های استراتژیک کمک کند. این یکی از تلاش‌هایی است که با هدف کاهش موانع سیستمی «قرارداد C» برای برنامه‌های استارت آپ انجام شده است.
در آخرین بودجه کنگره، دولت بایدن در بودجه سال مالی 2023 خود افزایش 9.5 درصدی را نسبت به سطح بودجه سال مالی 2022 برای تحقیقات، توسعه، فناوری و مهندسی وزارت دفاع پیشنهاد کرد. اگر کنگره با تصویب آن موافقت کند، نشان دهنده تلاش قابل توجهی برای پیشبرد مدرنیزاسیون و پذیرش فناوری های نوظهور در صنایع نظامی خواهد بود.

در این بودجه، تبصره ای به نام FY22 وجود دارد که به طور خاص به تامین مالی و بودجه لازم برای برنامه‌های وزارت دفاع جهت کاهش موانع پذیرش فناوری برای تولید نرم‌افزار و برنامه‌های SBIR «برنامه تحقیقاتی نوآوری در کسب و کارهای کوچک» می پردازد. به عنوان مثال، در بند 833 NDAA FY22 به وزارت دفاع دستور داد تا یک برنامه آزمایشی برای پیاده سازی مکانیسم های کسب و کار منحصر به فرد برای فناوری های نوظهور ایجاد کند. در همین حال، بند 834 به تامین تدارکات لازم جهت تسریع در زمینه فناوری های پیشرفته اشاره می کند.این اهداف برای رسیدگی به سرعت و کاهش موانع قرارداد "C" به دلیل افزایش سطح بودجه سال مالی 23 پیش بینی شده بودند.


عواقب ناخواسته
از آنجایی که کنگره و پنتاگون در حال رسیدگی به چالش‌های «4C» هستند، باید از ایجاد چالش‌های جدید اجتناب کنند. برای مثال، زمانی که هزینه‌ها و اختیارات گسترده‌تر برای نرم‌افزار و فناوری‌های جدید تصویب شد، کنگره فرم جدیدی از گزارش پیشرفت کار برای استارت آپ ها ایجاد کرد، که در برخی موارد، استارت آپ را از بین می‌برد. همانطور که یکی از مدیران برنامه وزارت دفاع آمریکا بیان کرد، «اکنون باید گزارش های کمی و کیفی سه ماهه را در مورد پیشرفت کار ارائه کنم که شامل مقایسه با برنامه های مشابه موجود خواهد بود. من از این کمک سپاسگزارم، اما من به [برنامه های سنتی] خود پایبند خواهم بود و به جای گزارش، بر ارائه محصولات تمرکز خواهم کرد.» کاغذبازی های اداری می‌تواند هدف اصلی را تحت الشعاع قرار دهد و یک مقاومت فرهنگی برای انجام کارهای جدید در میان مدیران محترم برنامه ایجاد خواهد کرد و در نهایت شکاف ها باقی می ماند.


یک گزارش اخیر از شرکت مشاوره Mitre نشان می دهد که چرا پرداخت هزینه بیشتر در فرآیند کمک هزینه SBIR یک راه حل ناقص برای حل مشکل پذیرش سریع فناوری است. به طور خلاصه، تمام مقاومت های دفاعی ریشه در فرآیند اداری دارد، فرآیند طولانی اداری پنتاگون بیان می‌کند ارتش به چه چیزی نیاز دارد، چرا؟! در برابر این نیازها فرآیندهای خرید و بودجه مربوط به آن تعیین می‌ کنند و سازو کارهای لازم برای خرید آن در نظر گرفته می شود. اگر یک فناوری جدید در ردیف های بودجه نباشد، برای پنتاگون تامین مالی و پذیرش آن دشوار خواهد بود.


فرآیندهای فعلی اغلب مدیران و افسران قراردادی را در مقابل تیم‌های استارت آپ و کاربران نهایی که اکنون به دنبال فناوری پیشرفته هستند قرار می‌دهد. برای اینکه پذیرش فناوری به واقعیت تبدیل شود، این فرآیندهای رسمی نیاز به بازنگری اساسی دارند تا پیشرفت در جهت درست صورت بگیرد. توسعه یا آزمایش فناوری جدید یک چیز است، و اینکه آن را یک نیاز سخت تلقی کنیم و آن را وارد چرخه خرید رسمی کنیم تا آن را در بزرگترین و پیچیده ترین نیروی نظامی جهان و شبکه های آن گسترش دهیم چیز دیگری است.


مجوز فعالیت (ATO) یک مانع اساسی برای استارت آپ ها و کاربران نهایی ایجاد می کند. مثلا اگر نرم افزار یا سخت افزار یک شرکت در بخشی از پنتاگون امن تلقی می شود، چرا در بخش دیگر آن امن نیست؟ معمولا اغلب شرکت ها باید درخواست های پذیرش جداگانه ای را برای هر بخش، شعبه یا آژانس پنتاگون ارسال کنند. این سیکل می‌تواند با استفاده مؤثرتر از منابع ابری، ساده‌تر شود. واضح است که اگر بخواهیم فناوری جدید با سرعت و میزانی که رهبری پنتاگون می خواهد افزایش یابد، کار بیشتری باید برای رفع چالش های ATO صورت گیرد.


دولت ایالات متحده به وضوح الزامات جدی امنیت ملی و مالی را برای اتخاذ سریع نوآورانه ترین و کاربردی ترین راه حل های تجاری سیلیکون ولی به رسمیت می شناسد. اما همانطور که ضرب المثل می گوید، "رم در یک روز ساخته نشد" و تلاش های مستمر برای بستن شکاف ها و کاهش پیامدهای ناخواسته مورد نیاز خواهد بود. استارت‌آپ‌ها باید به تعامل فعالانه با پنتاگون و کنگره ادامه دهند تا نمونه‌های از «نقاط دردناک» این سیستم را به اشتراک بگذارند و ایده‌های سازنده‌ای برای رفع آن ارائه دهند، در حالی که در عین حال خود را با فرهنگ تجاری، انطباق و قراردادی که بسیار متفاوت تر از دره سلیکون ولی می باشد، تطبیق دهند. آن ها معتقدند پنتاگون و دره سیلیکون با همکاری یکدیگر برای موفقیت، واقعاً قادر به انجام هر کاری هستند، از جمله دفاع از بدترین تهدیدات موجود.


چاپ