لباس برقی قابل شارژ برای وسایل نقلیه الکتریکی و فضاپیماها

محققان "لباس های برقی" شارژ شده را برای وسایل نقلیه الکتریکی و فضاپیماها طراحی کردند

یک لباس از مواد کامپوزیت کربن لایه ای ساخته شده است برای آشنایی با جزئیات این لباس خارق العاده با های فن تک همراه باشید، چراکه به دلیل طراحی منحصر به فرد آن در سطح نانو، به عنوان یک دستگاه هیبریدی ابرخازن-باتری ذخیره انرژی کار می کند.
محققان UCF فناوری ناسا با پیشرفت در فناوری های روز خود، یک لباس برقی برای یک خودروی برقی ساخته اند که به استحکام فولادو سبک تر از آلومینیوم است و به افزایش ظرفیت قدرت خودرو کمک می کند.
این توسعه می‌تواند کاربردهایی در طیف وسیعی مانند وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا فضاپیماها، هواپیماها، هواپیماهای بدون سرنشین، دستگاه‌های قابل حمل و فناوری‌های پوشیدنی از فناوری‌هایی داشته باشد که به منابع انرژی سبک وزن نیاز دارند.
Jayan Thomas، سرپرست تیم و استاد مرکز فناوری نانو علوم UCF و گروه علوم و مهندسی مواد، می‌گوید: "ایده ما استفاده از پوسته‌های بدن برای ذخیره انرژی برای تکمیل نیروی ذخیره‌شده در باتری‌ها است."
او می‌گوید: "مزیت این است که این کامپوزیت می‌تواند وزن خودروی شما را کاهش دهد و مایل‌ها را در هر شارژ افزایش دهد. به اندازه فولاد قوی‌تر یا حتی قوی‌تر است اما بسیار سبک‌تر است."

2dmaterial

این ماده، زمانی که به عنوان پوسته بدنه خودرو استفاده می‌شود، می‌تواند برد خودروی الکتریکی را تا 25 درصد افزایش دهد، به این معنی که یک وسیله نقلیه با سرعت 200 مایل با هر شارژ می‌تواند 50 مایل بیشتر طی کند و وزن کلی آن را کاهش دهد. به عنوان یک ابرخازن، همچنین می‌تواند قدرت یک خودروی الکتریکی را افزایش دهد و فشار بیشتری را که برای رسیدن از صفر به 60 مایل در ساعت در 3 ثانیه نیاز دارد، به آن می‌دهد.
لوک رابرسون، یکی از نویسندگان این مطالعه و محقق ارشد تحقیق و توسعه در مرکز فضایی کندی ناسا، می‌گوید: "این برنامه، و همچنین بسیاری دیگر، می‌تواند روزی در افق باشد، زیرا فناوری در سطح آمادگی خود پیشرفت می‌کند."
این مواد می‌توانند به عنوان قاب برای ماهواره‌های مکعبی، سازه‌هایی در زیستگاه‌های خارج از جهان، یا حتی به عنوان بخشی از عینک‌های آینده‌نگر، مانند هدست‌های واقعیت مجازی و ترکیبی استفاده شوند.
رابرسون می‌گوید: "نقاط نفوذ بالقوه زیادی در اقتصاد و همچنین برای اکتشافات فضایی آینده وجود دارد. به نظر من، این یک پیشرفت بزرگ در سطح آمادگی فناوری است تا ما را به جایی که برای تزریق ماموریت ناسا باید باشیم، برساند."
توماس می‌گوید، در خودروها، مواد کامپوزیت ابرخازن، نیروی خود را از طریق شارژ کردن، مانند باتری، و همچنین هنگام ترمز کردن خودرو دریافت می‌کنند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ