تصویب سریع قوانین حفاظت از‌اسرار تراشه در تایوان

نخست وزیر تایوان خواستار تصویب سریع قوانین حفاظت از اسرارتراشه است. خبرگزاری رویترز اعلام کرد نخست‌وزیر تایوان خواستار تصویب سریع بازنگری‌ها در قوانینی شد که بر طبق آن، مجازات‌های سخت‌تری را برای جلوگیری از سرقت فناوری تراشه‌ها توسط چین در نظر می‌گیرند و گفت که تهدید ناشی از "زنجیره تامین قرمز" به یک اهرم بازدارندگی قوی تری نیاز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قانون حفاظت اسرار تراشه تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

taiwan

در ماه فوریه، کابینه تایوان به دلیل افزایش جاسوسی اقتصادی چین در این کشور و از طرف دیگر، انتشارسخنان سیاست مداران چینی در خصوص مالکیت جزیره تحت حکومت دموکراتیک تایوان در رسانه ها و وقوع جنگ احتمالی، تشدید قوانین حال حاضر حفاظت از تراشه هارا پیشنهاد کرد .

تایوان خانه غول صنعت تراشه TSMC (2330.TW) است و 92 درصد از پیشرفته ترین ظرفیت تولید نیمه هادی جهان را به خود اختصاص می دهد.

تراشه‌های ساخته شده توسط تایوان در همه چیز از جت‌های جنگنده گرفته تا تلفن‌های همراه استفاده می‌شود، و دولت مدت‌ها نگران تلاش‌های چین از جمله از طریق جاسوسی اقتصادی، شکار استعدادها و روش‌های دیگر برای کپی کردن این دستاورد است. چندی پیش نیز ایالات متحده اعلام کرده بود که قصد دارد برای جلوگیری از تسلط چین برمهم ترین بخش استراتژیک جهان با تایوان، کره جنوبی و ژاپن اتحادیه نیمه هادی‌ها را ایجاد کند. مطالب مرتبط

سو تسنگ چانگ، نخست‌وزیر تایوان در جلسه در بیانیه ای اواخر روز دوشنبه کابینه گفت که "زنجیره تامین قرمز" اشاره به رنگ‌های حزب کمونیست حاکم چیندارد که از روش‌های مختلفی برای "نفوذ" در تایوان مانند گرفتن استعدادهای آن و سرقت فناوری استفاده می‌کند.

وی افزود که نهادهای مجری قانون باید در روند تحقیق و اجرای آن با یکدیگر همکاری کنند.

سو گفت که از وزارت دادگستری خواسته است تا با پارلمان در زمینه بازنگری قانون پیشنهادی ماه فوریه همکاری کند تا مطمن شوند که در اولین زمان ممکن به تصویب می رسد.

او افزود، سایر بخش‌ها، از جمله وزارت اقتصاد و شورای امور سرزمین اصلی چین، باید مجازات‌های شرکت‌های چینی که به هدف شکار استعدادها «به منظور تأثیر بازدارنده» خود را تحت عنوان شرکت‌های تایوانی معرفی می‌کنند، افزایش دهند.
کابینه تایوان جرایم جدیدی را برای «جاسوسی اقتصادی» بر اساس قانون امنیت ملی پیشنهاد می‌کند و مجازاتی تا 12 سال زندان برای افرادی که فناوری‌های اصلی را به چین یا «نیروهای دشمن خارجی» افشا ‌کنند، تعیین می‌کند.

چین فشار نظامی و دیپلماتیک خود را افزایش داده است تا تایوان را مجبور به پذیرش ادعای حاکمیت خود کند.

دولت تایوان می گوید تنها 23 میلیون نفر از مردم این جزیره می توانند آینده خود را انتخاب کنند و در صورت حمله چین از خود دفاع خواهند کرد.


چاپ