ربات آپتیموس تسلا را در حین تا کردن لباس ببینید!

ایلان ماسک میلیاردر مشهور جهان به تازگی یک ویدئوی جدید از ربات انسان نما تسلا به نمایش گذاشت.

 آپتیموس

قابلیت های ربات انسان نمای آپتیموس به مرور زمان به امکانات جدید مجهز می شود. میلیاردر معروف و مدیر عامل پرحاشیه پلتفرم ایکس یک ویدئوی جدید در حساب کاربری خود از ربات انسان نما تسلا به نمایش گذاشت. همانطور که در این ویدئو می توانید ببینید آپتیموس مشغول تا کردن لباس روی میز است. ربات تسلا توانست تی شرت را به خوبی مرتب و تا کند. سرعت آن در حین امجام این کار خیلی زیاد نیست و مثل روز روشن است که انسان می تواند این کار را خیلی سریع تر از آن انجام دهد.

عیب دیگری که شاید متوجه آن شده باشید اینجاست که آپتیموس قادر نیست این کار را به صورت مستقل انجام دهد. اما به احتمال زیاد این قابلیت در آینده به آن اضافه خواهد شد.
این ربات کارهای مختلف را در حال حاضر با دستورالعمل های خاصی انجام می دهد. ماسک معتقد است این ربات در آینده می تواند به صورت مستقل عمل کند.

درست است ویدئوهای اخیری که از آپتیموس منتشر شد خیلی جذاب به نظر می رسد اما، ربات تمام این کارها را براساس دستورات از قبل برنامه ریزی شده انجام می دهد. بنابراین، نمی توان ادعا کرد که ربات با استفاده از هوش مصنوعی می تواند حین انجام کار تصمیم گیری کند.

این که ربات تسلا می تواند پارچه ای به این نرمی را مرتب و جابجا کند، یک پیشرفت در نوع خود محسوب می شود. تسلا قصد دارد از آپتیموس به عنوان ربات خانگی استفاده کند بنابراین، باید قادر به انجام چنین کارهای ظریفی باشد. ربات های خانگی باید مانند یک انسان با اجسام و افراد دیگر ارتباط برقرار کند.

باید منتظر ماند و دید آیا رویای ایلان ماسک به حقیقت خواهد پیوست یا خیر!! هنوز معلوم نیست ربات تسلا تا عرضه نهایی چقدر فاصله دارد. در هر حال، رقابت غول های فناوری در صنعت رباتیک می تواند باعث پیشرفت سریع تر در این حوزه شود.

 


چاپ