مسیر سرمایه گذاری نوآورانه در فناوری ایران هموار می شود

هشت کشور اسلامی بر روی ایده های نوآورانه در رویداد بین المللیTIM2022 سرمایه گذاری خواهند کرد.

با های فن تک همراه شوید تا اطلاعات بیشتر در ارتباط با این رویداد بین المللی و استراتژي هاي نوآوري در کشور عزیزمان را بدست آورید.
به گزارش نازنین سلیمی امسال در این دوره علاوه بر سرمایه گذاران کشورهای عضو، سرمایه گذارانی از کشورهای روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان و حضور سرمایه گذاران سایر کشورهای اروپایی نیز پیگیری و رایزنی شده است. و همچنین به گفته نماینده ایران در شبکه تبادل فناوری کشورهای گروه دی هشت محمدصالح خالقی، جمهوری اسلامی ایران برای ارایه فرصت‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه و صادرات محصولات فناورانه به کشورهای عضو این گروه هرگونه آمادگی را خواهد داشت.
رویداد بین المللی TIM شبکه ای از مبادلات فناوری است که هر ساله به منظور سرمایه گذاری در حوزه فناوری بین 8 کشور اسلامی برگزار می شود. این رویداد در گذشته نیز برگزار شده و در این سال ها باعث منعقد شدن همکاری ها و سرمایه گذاری های مناسبی بین اعضا شده است . در اینجا لازم است به توضیحی کوتاه در ارتباط با گروه 8 کشور در حال توصیه جهت آشنایی شما خوانندگان عزیز پرداخته شود .گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D۸)، گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعهٔ اسلامی: ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است و گفتنی ست که از ایران، دانشگاه بوعلی سینا عضو گروه دانشگاهی D8 می باشد. این رویداد شامل برنامه های مختلفی از جمله ارائه شرکت های خلاق برای جذب سرمایه، پنل های تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی، امضای تفاهم نامه، انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری مشترک و بازدید از اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است.

5464567

شرکت‌های خلاق علاقه‌مند می‌توانند در این رویداد ثبت‌نام کرده و آمادگی خود را برای حضور از طریق وب‌سایت رویداد اعلام کنند. در مرحله بعد، پروپوزال های ارسالی توسط هیئت داوران غربالگری و تایید می شود، سپس شرکت کنندگان بر اساس اولویت های از پیش تعیین شده انتخاب و در جلسات آموزشی آمادگی بین المللی شرکت خواهند کرد.در پایان این رویداد تجربیات سرمایه گذاران حاضر در نشست تبادل و سپس نشست های تعامل تجاری برگزار خواهد شد.
شرکت های خلاق علاقه مند به جذب سرمایه خارجی می توانند با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این نشست حضور پیدا کنند ، همچنین چهارمین نشست سرمایه گذاری فناوی، این رویداد به منظور جذب سرمایه شرکت‌های گروه D8 و سایر کشورهای شرکت‌کننده در حال توسعه به میزبانی پارک علم و فناوری پردیس در اسفندماه سال جاری در تاریخ ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در پایان لازم به ذکر است در این راستا تمامی متقاضیان می‌توانند تا 30 آبان1401 با مراجعه به سایتhttps://tim.d8tten.org/طرح‌های استارتاپی خود جهت ارائه محصول و یا توانمندی جهت جذب سرمایه را ارسال نمایند.


به امید روزی که در کشور جمهوری اسلامی ایران حمایت کارامد از نوآوران و كارآفرينان نهادینه شود
های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ