خرید شرکت مشاوره ای کسب و کار Comatch توسط مالت

زمان ثبت صنعت بازار فریلنسری فرا رسیده است. شرکت دانش بنیان فرانسوی Malt در حال خرید شرکت رقیب خود، Comatch است. کوماچ یک بازار رقیب بود که بر مشاوران و کارشناسان صنعت استارتاپ متمرکز است. Comatch ابتدا در آلمان تاسیس شد، و خرید مالت به معنای دو برابر شدن سهم خرید در بازار آلمان خواهد بود. هنوز جزئیات این معامله منتشر نشد اما تخمین زده می شود که خرید آن به صورت مجموعه ای از پرداخت نقدی و سهام بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

malt

تصویر بالا مربوط به بنیانگذاران شرکت مالت در فرانسه است.

مالت ابتدا به صورت بازاری شروع به کار کرد که توسعه دهندگان، طراحان و سایر متخصصان فنی که به صورت آزاد کار می کنند را به شرکت هایی که به دنبال استعداد هستند معرفی می کند. این شرکت با این روش توانسته پول بسیار زیادی جمع آوری کرده و 340000 فریلنسر را در تعدادی از کشورهای اروپایی جذب کند.
در اصل مالت که محدود به بازار کشورفرانسه می شد، اخیرا به کشورهای اسپانیا، بلژیک، سوئیس و آلمان گسترش پیدا کرده است. هم اکنون حدود40000 شرکت برای پیداکردن یک یا چند فریلنسر به مالت مراجعه می کنند.
مشترکین آن بیشتر شامل شرکت های Allianz، Bosch، BlaBlaCar، L’Oréal، Unilever و Lufthansa می باشند. همانطور که دیدید، بسیاری از شرکت های بزرگ معتبر از مالت استفاده نموده اند.

این شرکت به صورت انحصاری بر محور مشاغل فریلنسری با مهارت بالا تمرکز دارد که می توانند زمان ارائه یک پروژه جدید خلاها را پر کنند. به غیر از توسعه دهندگان، فرصت هایی را نیز برای متخصصان بازاریابی و ارتباطات، طراحان گرافیک و غیره نیز معرفی می کند.
به کار گیری پلتفرم هایی مانند مالت می تواند زمانی مفید باشد که شما به تازگی به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کرده باشید و مشتریان زیادی هم به دنبال آن نخواهید داشت. مالت علاوه بر آن، در رسیدگی به امور اداری قرار دادهای شما کمک می کند. فریلنسرها می توانند از این پلتفرم برای جذب مشتری استفاده کرده و البته بخش کوچکی از این کار توسط آن انجام خواهد شد بنابراین بقیه مراحل آن بستگی به توانایی افراد دارد.
در مورد Comatch نیز می توان ادعا کرد روش آن مانند مالت می باشد. اما بیشتر بر مشاوران مدیریت و کارشناسان صنعت تمرکز دارد. مالت تا به امروز به شرکت های مشاوران تجاری فکر نمی کرده، بنابراین با این خرید خود را وارد یک مسیرجدیدی نموده است.
Comatch یک برند بسیار معتبردر زمینه مشاوره کسب و کار است. وینسنت هوگت، بنیانگذار و مدیر عامل مالت در بیانیه ای گفت:« مالت می‌خواهد به بازار اول فریلنسری در اروپا تبدیل شود. Comatch توانسته در حال حاضر 15000فریلنسر را در 9 زمینه مختلف جذب کند. این دو شرکت با 80 درصد از شرکت های سهامی عام در CAC 40 و DAX 40 کار می کنند. Comatch یک فرصت رشد در خارج از فرانسه برای ما خواهد بود.»
پس ازاین معامله، مالت اهداف جاه طلبانه بیشتری دارد. تا سال 2024، این شرکت انتظار دارد ارزش سرمایه خود را به یک میلیارد یورو برساند و تا پایان سال 2022 نیز 150 کارمند دیگر را استخدام کند.


چاپ