کشف فناوری پوشش دافع بیماری زا توسط محققان ایرانی در کانادا

تحقیقات جدید دانشمندان، یک فناوری پوشش دافع بیماری زا را اختراع وتأیید کرده است که نه تنها باکتری‌ها را، همانطور که قبلاً ثابت شده بود، بلکه ویروس‌ها را نیز دفع می‌کند و سودمندی بالقوه، آن را برای قطع انتقال عفونت‌ها افزایش می‌دهد.

برای آشنایی با این فناوری جدید که توسط هموطنان عزیز در کشور کاندا کشف شده است تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.


روکش جدید که برای محافظت در برابر آلودگی روی سطوح با لمس بالا مانند دستگیره درها و نرده ها طراحی شده است، اکنون از طریق شرکت FendX Technologies، که سال گذشته مجوز فناوری توسعه یافته توسط مخترعان لیلا سلیمانی و توحید دیدار را صادر شده بود، به سمت تولید بزرگتر حرکت می کند.

2 microbe

سلیمانی می‌گوید: «این یک خط دفاعی در برابر پاتوژن‌های نوظهور است، از جمله تهدیدات آتی که هنوز آن را ندیده‌ایم.»
دیدار می‌گوید: «این فناوری درهای انتقال سطحی عوامل بیماری‌زا را می‌بندد.» همه چیز در مسیر درستی در حال حرکت است زیرا این اختراع به تکامل خود ادامه می دهد و به سمت بازار حرکت می کند.
نشان می‌دهد که روکش با استفاده از فرمول جدیدی که استفاده از فلوئور« عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با نشان شیمیایی F و عدد اتمی ۹ یافت می‌شود.فلوئور یک عنصر یک ظرفیتی، هالوژن و زرد رنگ (زرد کم رنگ) است »، یک ماده شیمیایی مرتبط با نگرانی‌های بهداشتی و محیطی را حذف می‌کند، همین اثر را دارد.
یک روش ساخت جدید را نشان می‌دهد که پوشش را به لایه‌های شفاف بسیار انعطاف‌پذیر تبدیل می‌کند که عوامل بیماری‌زا را دفع می‌کند و از لخته شدن خون در زیر جریان جلوگیری می‌کند تا در کاتترها« یک لوله نازک، معمولاً بلند و قابل انعطاف و ساخته شده از مواد دارای کاربرد در پزشکی است که در طیف گسترده‌ای از توابع دانش پزشکی و بهداشت کاربرد دارد.» و لوله‌های پزشکی استفاده شود. این تیم اختراعات فناوری های جدید را ثبت کرده است.که نشان می‌دهد سطح روکش نه تنها در دفع باکتری‌ها، ، بلکه ویروس‌ها نیز مؤثر است و به‌طور قابل‌توجهی کاربرد آن را افزایش می‌دهد.
آخرین تحقیق با استفاده از یک مدل دنیای واقعی که توسط آزمایشگاه علی آشکار در دانشکده پزشکی مایکل جی دگروت مک مستر توسعه داده شده است، نشان می‌دهد که چگونه این پوشش یک ویروس تبخال و یک ویروس کرونا را که از نظر ساختاری نزدیک به SARS-COV2 مرتبط است، دفع می‌کند، به این معنی که احتمال آن بسیار زیاد است. تا خود ویروس کرونا را دفع کند.
این محصول با استفاده از یک طراحی سطحی خود تمیز شونده کار می کند که به صورت میکروسکوپی تنظیم شده است تا هر چیزی را که در تماس با آن قرار می گیرد، در مقیاس ویروس ها و باکتری ها از بین ببرد. این طرح از سطح برگ نیلوفر آبی که آب می ریزد الهام گرفته است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ