درخواست فوری کمیسیون ارتباطات آمریکا (FCC ) از اپراتورها برای برنامه ریزی اینترنت 6G

در جریان برگزاری امروز کنفرانس جهانی موبایل(MWC)، Jessica Rosenworcel رئیس کمیسیون ارتباطات آمریکا(FCC) بر لزوم اقدام رگولاتورها و اپراتورها جهت هموار سازی راه برای نسل بعدی فناوری سلولی 6G تاکید کرد و از آنها خواست تا از بروز مشکلاتی که در عرضه 5G با آن مواجه شده اند جلوگیری کنند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه جزئیات این طرح با های فن تک تا پایان مطلب همراه باشید.


اگر چه 6G هنوز سالهای زیادی با استقرار در دنیای واقعی فاصله دارد و کارشناسان صنعت احتمال ظهور آن را تا قبل از سال 2030 ضعیف دانسته اند. اما Rosenworcel از اپراتورها خواست که از همین زمان شروع به شناسایی طیف باند میانی لازم کنند تا فناوری 6G سریعتر وارد عمل شود.

6G internet

سخنرانی Rosenworcel در کنفرانس MWC بارسلونا سال 2022


Rosenworcel در جریان کنفرانس موبایل (MVC) در بارسلونای اسپانیا گفت: نیاز به زمان بیشتری برای هماهنگ کردن همه اقدامات در سر تاسر جهان نیاز است زیرا ما باید مطمن شویم که نسل بعدی می تواند در همه جا در دسترس قرار گیرد.


هموار کردن راه برای 6G
تابستان گذشته، Rosenworcel یک شورای فناوری FCC جدید ایجاد کرد که هدف آن در صدر قرار گرفتن ایالات متحده آمریکا به عنوان پیشرو در فناوری های نوظهور جهان می باشد. کار این شورا این است که آنچه را که با پیشرفت های 6G اتفاق می افتد را نظارت کرده تا اطمینان حاصل کنند همه چیز در زمان رسیدن آماده است.
Rosenworcel امیدوار است با این کار بتواند از مشکلاتی که در زمان ظهور 5G به دلیل تخصیص ضعیف طیف و عدم همکاری با سایر ذینفعان مانند صنعت هوانوردی بوده، جلوگیری کند. رئیس FCC پیشنهاد می کند که برنامه ریزی صحیح و به موقع می توانست بسیاری از این مشکلات را حل کند و او مصمم است که در زمان روشن شدن سوئیچ 6G دیگر شاهد تکرار آن نباشد. او ادامه داد: بیایید درس هایی که از طیف موجی میلی متری 5G گرفته ایم فراموش نکنیم، این امواج شکننده و برای استقرار نیاز به هزینه هنگفتی دارد. به همین دلیل Rosenworcel گفت که FCC قصد دارد که قبل از استقرار 6G باند طیف میانی مناسب آن را شناسایی کرده و زمان کافی برای بررسی عملکرد شبکه های سلولی 6G بر روی فرکانس ها، انجام آزمایش و صدور گواهینامه تجهیزات لازم در اختیار باشد.
باز کردن طیف 5G بیشتر
با این حال نگاه Rosenworcel فقط به آینده دور نیست. او امروز در ادامه توضیح داد: که به زودی شرکت ها این امکان را دارند که برای طیف جدید 5G در باند 2.5 گیگاهرتز پیشنهاد دهند که به گفته او بزرگترین طیف باند میانی پیوسته زیر 3 گیگاهرتز خواهد بود. این طیف جدید به اپراتورها کمک می کند که 5G را به مناطق کم جمعیت گسترش داده و در نهایت سر تا سر کشور را با 5G جامد پوشش دهند. FCC قرار نیست در همین مرحله متوقف شود بلکه با هماهنگی سایر آژانس های فدرال قصد داردطیف میان باند 5G را در رده 3.1 گیگاهرتز آغاز کند و منطقه 3.45 گیگاهرتز که زیر فرکانس های چالش برانگیز صنعت هوانوردی می باشد را به کاربردهای نظامی اختصاص دهد.
FCC یک لایحه عظیم زیر ساختی را ماه آگوست در کنگره آمریکا مطرح کرده است که شامل انتقال 50 میلیون دلار آن به وزارت دفاع قبل از شروع حراجی بوده تا بتوانند تشخیص دهند چگونه می توان بخشی از این طیف را جدا کرد. طبق این لایحه FCC امیدوار است تا 30 نوامبر 2024 این بخش جدید طیف را به حراج گذاشته تا بتواند صدور مجوزهای جدید به اپراتورها را آغاز کند.


چاپ