تبدیل ضایعات به آب و سرکه

دانشمندان با کمترین هزینه زباله های وسایل فردی را در روشی نوین به آب و سرکه تبدیل می کنند. همراه های فن تک شوید تا اطلاعات جامع تری در این مورد بدست آورید.

فرآیندی برای تبدیل زباله های PPE {ازوسائل حفاظت فردي و يا معادل آن{ به محصولات جانبی بی ضرر، یک تغییر بالقوه برای مشکل زباله های PPE است که محل های دفن زباله را پر می کند و اقیانوس ها و رودخانه ها را آلوده می کند.
ماسک‌های استفاده شده و پاره شده، روپوش‌ها، دستکش‌ها و عینک‌های ایمنی پلاستیکی داخل دستگاه می‌روند. آب گرم و تحت فشار و هوای فشرده استفاده می شود. آب و استیک اسید محصول نهایی هستند. فرآیند تبدیل PPE{مخفف Personal Protective Equipment }به مایع در دمای 300 درجه سانتیگراد انجام می شود و در یک دستگاه نمونه کوچک در آزمایشگاه در حدود یک ساعت طول می کشد. محصولات فرعی گازی حاصل از این فرآیند، اکسیژن و غلظت کم دی اکسید کربن است که می تواند به طور ایمن تخلیه شود. دکتر سعید باروتیان، دانشیار گروه مهندسی شیمی و مواد دانشکده می‌گوید: «این یک راه‌حل تمیز و بدون مواد شیمیایی است که در سطح بین‌المللی سناریو را تغییر خواهد داد».

turning waste ppe into

"تکنولوژی مورد استفاده یک فرآیند تجزیه هیدروترمال یا ارزش گذاری است و ضایعات را به طور کامل از بین می برد. مایع تولید شده در این فرآیند بی خطر، بی اثر است و می توان مجدداً از آن استفاده کرد ، سرکه یا اسید استیک را می توان برای ضد عفونی کردن استفاده کرد و آب را می توان برای استفاده مجدد استفاده کرد بنابراین چرخه فرآوری مصرف آب را به حداقل می رساند و به پایداری کمک می کند."
این فرآیند در دانشگاه با همکاری دانشکده علوم پزشکی و بهداشت و دانشگاه های اوتاگو و واترلو (کانادا) ایجاد شده است. این یکی از دو راه حل ابتکاری است که برای مقابله با مشکل زباله های مراقبت های بهداشتی COVID-19 که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان "تهدید کننده سلامت انسان و محیط زیست" توصیف شده است، به هم مرتبط می شوند.
تیم‌های تحقیقاتی اکنون در حال برداشتن گام‌هایی هستند تا راه‌حل‌ها را به یک سیستم آزمایشی در مقیاس بزرگ‌تر توسعه دهند و با یادگیری از آن، یک اثبات مفهومی در مقیاس کامل ایجاد خواهند کرد.
باروتیان می‌گوید: «این نقطه‌ای است که می‌توانیم فناوری را به نمایش بگذاریم، اطمینان حاصل کنیم که طرح‌ها با جریان ضایعات PPE کار می‌کنند و بودجه یا مشارکت‌های بالقوه با سازمان‌های تجاری پیدا می‌کنند تا این فناوری‌ها در نیوزلند و خارج از کشور پیاده‌سازی شوند.»
از نظر هزینه، محققان قبلا یک تجزیه و تحلیل اقتصادی را تکمیل کرده‌اند که نشان می‌دهد یک سیستم تخریب هیدروترمال{ عملکرد آب در فشار و دمای بالا در اعمال تغییرات روی پوسته زمین و تشکیل صخره‌ها و مینرال‌های مختلف بکار رفته‌است. با وجود تمامی پیشرفتهایی که در اثر گسترش این شاخه از علم سنتز به وجود آمده‌است} در مقیاس بزرگ می‌تواند زباله‌های PPE را با هزینه‌ای قابل مقایسه با روش فعلی اتوکلاو{ وسیله‌ای برای استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی در فشار و دمای بالا و با استفاده از بخار آب است.} و دفن زباله پردازش کند.


بنابراین از نظر محیط‌زیستی، این روش صرفه‌جویی بسیار زیاد در هزینه ها خواهد داشت
های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ