متا تیم ایجاد یک سیستم عامل جدید برای AR و VR را منحل می کند

پس از شایعاتی که متا ماه ها پیش اکثر کارها را متوقف کرده است. ممکن است در حال تجدید نظر در برنامه های خود برای ساخت یک سیستم عامل جدید برای دستگاه های AR و VR خود باشد.

متا اخیراً تیمی متشکل از 300 نفر را منحل کرده است که روی XROS قدیمی خود کار می کنند. طبق گزارش ها، تیم تجربیات خود را با سایر بخش های متا به اشتراک خواهد گذاشت. برخی به واحد عینک AR منتقل می شوند، در حالی که برخی دیگر روی هدست های Quest آینده و تیم "XR Tech" مسئول ردیابی چشم، ردیابی دست و سایر ویژگی های ادراک ماشین کار خواهند کرد.
شایعاتی در ژانویه منتشر شد مبنی بر اینکه متا یا همه کارها را بر روی XROS به نفع اصلاح پلتفرم VROS مبتنی بر اندروید مورد استفاده در هدست Quest 2 متوقف کرده است. به نظر می‌رسد متا در آن زمان در بیانیه‌ای به Engadget این حرکت را رد کرد و ادعا کرد که توسعه سیستم‌عامل واقعیت خود را «تعطیل یا کاهش نمی‌دهد».
در بیانیه ای به The Information، سخنگوی شیوا اسلوان وضعیت XROS را تایید یا رد نکرد اما به انحلال اشاره کرد. متا می‌تواند با قرار دادن مهندسان سیستم‌عامل مستقیماً در تیم‌های واقعیت مجازی خود، کار روی فناوری را برای هر خط محصول سرعت بخش کند .
چنین تصمیمی ممکن است نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد. در حالی که می‌تواند به متا کمک کند تا محصولات جدید واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را با سرعت بیشتری عرضه کند، اما به رغم تلاش‌ها برای حذف نرم‌افزار گوگل، شرکت را به اندروید متصل نگه می‌دارد. اگر این موارد درست باشد، ممکن است نسخه‌های مکرر اما تکراری هدست‌ها را نسبت به ادامه کار متا روی XROS ببینید.

Meta Denies Canceling VR OS Project

متا بیانیه کامل خود را ارائه کرده است که های فن تک در ادامه آن را منتشر می کند:
"ما همیشه در حال توسعه ساختار تیم خود هستیم تا به ما کمک کند محصولات عالی را به سرعت به بازار عرضه کنیم. با تعبیه مهندسان سیستم عامل بیشتر به طور مستقیم در تیم های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود، می توانیم توسعه راه حل هایی را که برای هر خط تولید بیش از حد تنظیم شده اند، سرعت بخشیم. ما قبلاً گفته‌ایم، چندین جهت فنی وجود دارد که ما برای ساختن آن‌ها دنبال می‌کنیم و به ساختن سیستم‌های بسیار تخصصی متعهد هستیم. ما به سرمایه‌گذاری و بهینه‌سازی برای حرکت سریع ادامه می‌دهیم تا بتوانیم در برابر اهداف تهاجمی که تعیین کرده‌ایم عمل کنیم. "


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ