چرا سال 2022 سالی است که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده زنده می شود؟

سونی، خالق کنسول بازی محبوب پلی استیشن، هدست واقعیت مجازی جدید خود را در نمایشگاه CES این هفته معرفی کرد زیرا رقابت در متاورس، دنیای مجازی کار و بازی، برای شرکت‌های فناوری داغ شده است.

بر اساس تحقیقات صنعت و اعلام محصولات جدید از شرکت های بزرگ مانند سونی، لنوو، اچ تی سی، پاناسونیک و سایرین در نمایشگاه سالانه لاس(نام نمایشگاه لاس می باشد چراکه در لاس وگاس برگزار شده است)، انتظار می رود بازارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا سال 2025 به نزدیک به 600 میلیارد دلار رشد کنند. وگاس(نام شرکت) تقاضای قوی مصرف کنندگان را برای محصولاتی که واقعیت را تغییر می دهند، پیشنهاد می کند.

screen shot 2022 01 06 at 5 03 39 pm

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، طی ارائه‌ای در CES گفت که Sony PlayStation VR2 «نسل جدیدی از بازی‌های واقعیت مجازی را معرفی می‌کند که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا احساس حضور بیشتری داشته باشند و یک بار در دنیای بازی خود غرق شوند. آنها هدست را می‌گذارند و کنترل‌کننده‌ها را به کار می‌گیرند».

screen shot 2022 01 06 at 5 03 33 pm

سونی تاریخ عرضه VR2 خود را اعلام نکرده است، اما گفته است که با فناوری ردیابی چشم، بازخورد هدست و صدای سه بعدی عرضه خواهد شد تا بازیکنان بتوانند نبض بالا رفته شخصیت بازی خود را در لحظات پرتنش اکشن احساس کنند یا باد ایجاد شده توسط یک شی را تجربه کنند. از نزدیک سر شخصیت عبور می کند.
سونی اعلام کرد هدست واقعیت مجازی جدیدش مستقیماً به کنسول پلی استیشن 5 متصل خواهد شد. این شرکت همچنین در حال ساخت بازی محبوب Horizon Call of the Mountain است که به طور انحصاری برای VR2 می باشد. سال گذشته، زمانی که متا (که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد) اعلام کرد که به طور کامل متعهد به ساخت محصولات متاورس است، همچنین یک معامله انحصاری برای ایجاد نسخه‌ای از «Grand Theft Auto» برای هدست Oculus 2 خود اعلام کرد.
دستگاه متا Oculus Quest 2 VR در طول تعطیلات موفقیت‌آمیز بود و موفقیت اخیر آن می‌تواند نوید خوبی برای تعداد زیادی از دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشد که به بازار می‌آیند. انتظار می‌رود اپل، گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌های فناوری بزرگ امسال عینک‌های واقعیت مجازی را معرفی کنند.
انجمن فناوری مصرف کننده، که CES را سازماندهی و میزبانی می کند، سال گذشته پیش بینی کرد که بیش از 100 میلیون آمریکایی در سال 2022 برای اولین بار از VR استفاده می کنند. بیش از یک سوم آمریکایی ها در حال حاضر حداقل یک بار در ماه از محصولات واقعیت مجازی استفاده می کنند.
دیدگاه اچ تی سی از واقعیت مجازی فراتر از هدست ها است. این هفته در CES، سازنده گوشی‌های هوشمند مستقر در تایوان، یک ردیاب مچ بی‌سیم برای هدست VIVE Focus 3 معرفی کرد.
شن یه، رئیس جهانی سخت‌افزار اچ‌تی‌سی، به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «ما می‌بینیم که چگونه سخت‌افزار کوچک‌تر و شیک‌تر می‌شود، و نرم‌افزار سریع‌تر و توانمندتر می‌شود».
این ردیاب به گونه‌ای طراحی شده است که تعامل و همکاری با واقعیت مجازی را آسان‌تر و همه‌جانبه‌تر کند. HTC با XR Health، یک استارتاپ کلینیک مجازی، برای طراحی ردیاب‌ها به‌طور خاص برای شرکت‌های سلامت همکاری کرد. این شرکت‌ها همچنین اتاق‌های درمان مجازی ساخته‌اند که فیزیوتراپی و کاردرمانی و همچنین مدیریت درد و آموزش بدنی را ارائه می‌دهد.
Eran Orr، مدیر عامل XRHealth در بیانیه‌ای گفت: «ارائه درمان مجازی برای بیماران با ارائه نوآورانه‌ترین راه‌حل‌ها به هر کسی، در هر کجا، تمام شیوه‌های پزشک را بهبود می‌بخشد».
Cannon که بیشتر به خاطر دوربین های عکاسی و فیلمبرداری خود شناخته شده است، در نمایشگاه CES نیز ایده خود را برای یک هدست واقعیت مجازی اعلام کرد. دستگاهی که شرکت آن را «کوکومو» می‌نامد، تجربه‌های سه بعدی همهجانبه را با تماس ویدیویی ترکیب می‌کند. Cannon می گوید که به جای دیدن آواتارها هنگام برقراری ارتباط با دوستان در دنیای مجازی، نرم افزار آن به کاربران امکان می دهد عزیزان خود را رو در رو ببینند.
جیسون ویلیامز، طراح ارشد نوآوری کانن، در یک اعلامیه ویدیویی گفت: «ما می‌خواستیم مردم فراموش کنند که حتی از هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنند». او افزود: "ما متوجه شدیم که دیدن ظاهر زنده، حالت‌ها و لباس‌های شما چقدر می‌تواند احساس مهمی داشته باشد. نه آواتارها یا شخصیت‌ها. این توانایی برقراری ارتباط چشمی با افرادی است که به آنها اهمیت می‌دهیم که این را بسیار ویژه می‌کند."
درحالی‌که سونی، متا، اچ‌تی‌سی و کانن در حال توسعه هدست‌های واقعیت مجازی هستند، شرکت‌های دیگری مانند Panasonic، TCL و Kura Technologies با عینک‌های سبک‌تر کار می‌کنند که عناصر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می‌کنند.
پاناسونیک این هفته در نمایشگاه CES از دومین نسخه عینک واقعیت مجازی خود رونمایی کرد. MeganeX که قرار است در بهار امسال با قیمت 900 دلار عرضه شود، وزنی کمتر از 9 اونس دارد و عملکردی داخلی دارد که به افراد نزدیک‌بین اجازه می‌دهد بدون استفاده از عینک از آن استفاده کنند.
MeganeX پاناسونیک مجهز به اسنپدراگون XR1 است، پردازنده‌ای که توسط کوالکام برای گوشی‌های هوشمند توسعه یافته و در Meta Quest 2 و همچنین هدست‌های Vive اچ‌تی‌سی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عینک ها نیز قابلیت تاشو دارند و دارای بلندگوهای داخلی هستند. پاناسونیک قول داده است که جزئیات بیشتری در مورد کنترلر دستگاه پیش از عرضه در اواخر سال جاری میلادی ارائه کند.
TCL که تولید کننده تلویزیون است، اعلام کرد که به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز قدم می گذارد و اولین عینک هوشمند خود را در نمایشگاه CES رونمایی کرد. عینک هوشمند Leiniao AR از سازنده لوازم الکترونیکی چینی هنوز یک نمونه اولیه است، اما یک ویدیوی تیزر نشان می‌دهد که این عینک سبک وزن است و می‌توان از آن برای شماره‌گیری در جلسات کاری، گرفتن و اشتراک‌گذاری عکس، پاسخ دادن به پیام‌های متنی، و نمایش تک‌به‌به‌جا استفاده کرد. جهت های اطراف خود را تغییر دهید

screen shot 2022 01 06 at 5 03 17 pm
این عینک همچنین می‌تواند برای پخش فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به پلتفرم‌های استریم متصل شود و دارای کنترلرهای بی‌سیم برای بازی‌های ویدیویی است. استفان استریت، مدیر ارشد بازاریابی TCL در یک اعلامیه ویدیویی گفت: «عینک‌های هوشمند ما به شما این امکان را می‌دهند که تلفن هوشمند خود را در جیب کیف یا حتی کشو خود بگذارید، و شما را به شیوه‌ای غنی و یکپارچه در رأس زندگی دیجیتال خود نگه می‌دارد».
بزرگ‌ترین نام‌های لوازم الکترونیکی مصرفی تنها کسانی نیستند که با محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده درگیر می‌شوند. استارت‌آپ Kura Technologies که یکی از برگزیدگان جایزه نوآوری CES 2022 است، روی عینک‌های سبک واقعیت افزوده کار می‌کند که آن را «گالیوم» می‌نامد.
کورا می‌گوید وزن عینک‌هایش کمتر از 3 اونس است و میدان دید 15 درجه‌ای دارد که امکان دید وسیع‌تری را فراهم می‌کند و امکان مشاهده محتوا در محدوده طول بازو را ممکن می‌سازد. به گفته این شرکت، عینک واقعیت افزوده همچنین می تواند به طور بالقوه جایگزین تماس های سنتی اسکایپ و زوم شود.
تعداد محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده منتشر شده در نمایشگاه CES امسال نشان می دهد که این روند ادامه خواهد داشت. طبق آمار Fortune Business Insights، بازار جهانی واقعیت مجازی می‌تواند از 6 میلیارد دلار در سال 2021 به بیش از 80 میلیارد دلار تا سال 2028 افزایش یابد.
سایر تحلیلگران صنعت پیش‌بینی می‌کنند که بخش واقعیت افزوده موبایل از تقریباً 12 میلیارد دلار در سال 2020 به نزدیک به 200 میلیارد دلار تا پایان دهه رشد خواهد کرد.
برای دهه‌ها، واقعیت افزوده و مجازی به‌عنوان نوآوری‌های فناوری، حتی در رویدادهای فناوری مانند CES، رو به زوال بودند. دستگاه‌ها اغلب دست و پا چلفتی بودند، با صفحه‌نمایش‌هایی با کیفیت پایین و نرم‌افزار ضعیف. اما ویترین امسال نشان می‌دهد که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آینده فناوری مصرف‌کننده هستند.
Shen Ye از HTC وعده داده است: «مصرف‌کنندگان می‌توانند از نرم‌افزار انتظار داشته باشند که تجربیات بی‌نظیری را ارائه دهد که به شما احساس می‌کند در دنیای واقعی هستید. "هیچ تاخیر قابل تشخیصی وجود نخواهد داشت و سخت افزار آنقدر قابل حمل خواهد بود که می توانید به این تجربیات همه جانبه در هر کجا دسترسی داشته باشید."


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ