برنامه نویس iOS کنترل اتاقی پر از دستگاه های هوشمند را در اختیار میگیرد(ویدیو)

کنترل برنامه ای به برنامه دیگر و جستجو در منوهای دستگاه های خانه هوشمندی توسط برنامه جدید ios . از تخیل تا واقعیت!

یک روز ما تجربه بی دردسری از خانه هوشمند را خواهیم داشت که به همه قول داده شده بود، اما باید توسط افراد با استعدادی که واقعاً می‌دانند چرا خانه هوشمند اصلاح باید شود 
اکنون توسعه دهنده Bastian Andelefski به تازگی یک برنامه ساده برای iOS ایجاد کرده است که بر روی واقعیت افزوده و تراشه U1 با باند فوق العاده آیفون تکیه می کند تا کنترل اتاقی پر از دستگاه های هوشمند را آسان کند.
مانند خودروهای خودران و دفتر بدون کاغذ، خانه هوشمند، ایده وسوسه انگیزی است که نوید انقلابی در نحوه تعامل ما با خانه هایمان را می دهد. اما مفهومی که به ما قول داده شده و نحوه عملکرد خانه هوشمند امروزی دو چیز کاملاً متفاوت هستند. چراکه داریم به زمانی نزدیک می‌شویم که خانه‌ای فوراً هر فرمانی را که شما زمزمه می‌کنید تشخیص می‌دهد، و هر وسیله و دستگاه الکتریکی را می‌توان از راه دور کار کرد یا حتی پس از آموختن علاقه‌ها و موارد ناپسند شما، به‌طور مستقل کار کرد.

shutterstock 1421250833

البته این خانه هوشمندی که اکنون داریم، اینگونه نیست. به‌جای اینکه همه آن هوشمندها نامرئی و بدون دردسر باشند، ما برنامه‌های تلفن همراه بی‌شماری برای پرش داریم، و حتی استانداردهای رقابتی بیشتری داریم، زیرا شرکت‌ها سعی می‌کنند دستگاه‌ها و پروتکل‌های هوشمند خود را استاندارد صنعت کنند.
نوری در انتهای تونل به عنوان استاندارد جهانی خانه هوشمند به نام Matter وجود دارد و شرکت‌های بیشتری موافقت می‌کنند که دستگاه‌های هوشمند خود را به خوبی با هم لینک کنند، همانطور که Andelefski، هنوز هم فضای زیادی برای پیشرفت‌ها و روش‌های هوشمندانه برای ساده‌سازی تعامل با تلفن‌های هوشمند وجود دارد، نشان می دهد.
با یک برنامه سفارشی iOS به نام Point، Andelefski از هر دو تراشه فوق‌باند U1 استفاده میشود که اپل از زمان آیفون 11 در گوشی‌های هوشمند خود قرار داده است (هر دو HomePod mini و AirTags نیز دارای این فناوری هستند، اما نمی‌توانند توسط اشخاص ثالث استفاده شوند). و همچنین واقعیت افزوده را از طریق پلتفرم ARKit اپل برای ایجاد یک رابط خانه هوشمند که به اندازه کنترل‌های تلویزیون بی‌سیمی از آن استفاده میکند.
Ultra-wideband یکی دیگر از پروتکل های بی سیم است که از سیگنال های رادیویی با فرکانس بالا با برد کوتاه برای مکان یابی دقیق و برقراری ارتباط با سایر دستگاه های مجاور استفاده می کند و عملکرد بهتر و دقت بیشتری نسبت به بلوتوث و GPS دارد.
میدان دید تراشه U1 اپل در آیفون محدود است، اما با ترکیب آن با آگاهی فضایی از واقعیت افزوده، برنامه Andelefski مشابه برنامه Find My عمل می‌کند، بنابراین دستگاه‌های خانگی هوشمند سازگار با HomeKit مانند لامپ‌ها نشان داده می‌شوند. به عنوان نقطه های روی صفحه که به کاربر اجازه می دهد به سادگی به یکی اشاره کند تا کنترل را در دست بگیرد.
بر اساس نوع دستگاهی که آیفون و برنامه Point به آن اشاره می‌کنند، کنترل‌های حساس به زمینه به‌طور خودکار روی صفحه نمایش داده می‌شوند. برای لامپ‌های هوشمند اولیه، یک دکمه روشن/خاموش ساده و لغزنده روشنایی ظاهر می‌شود، اما برای لامپ‌های تغییر رنگ گران‌تر، یک چرخ رنگ قابل تنظیم نیز به ترکیب اضافه می‌شود. اگر یک ترموستات بود، به جای آن یک شماره‌گیر دما نمایش داده می‌شود.
همه اینها بدون دردسر در ویدیوی Andelefski کار می کند، اما متاسفانه این برنامه فقط یک نمونه اولیه است که برای کار کردن به سخت افزار توسعه باند فوق العاده گران قیمت نیاز دارد. با این حال، این راه‌اندازی نباید منحصر به خانه آندلفسکی باشد، و توسعه‌دهنده iOS امیدوار است که یک سازنده سخت‌افزار کمک کند تا این نمونه اولیه را به یک محصول مصرفی مقرون‌به‌صرفه تبدیل کند، اما هر کسی که قبلاً تلاش کرده است خانه‌اش را هوشمند کند. احتمالاً خوشحال می شود که ثروت اندکی را در این ارتقاء صرف کند.


های فن تک شما را به تماشای ویدئوی این ویژگی جدید ios دعوت میکند.

 


چاپ