با استفاده از فناوری خوابی راحت داشته باشید

لزومی ندارد که فناوری چیزی باشد که شما را بیدار نگه می دارد، فناوری مناسب در واقع به شما کمک می کند بهتر بخوابید. برای دانستن استفاده از فناوری در خواب راحت با های فن تک همراه شوید.

همه ما می دانیم که خواب نقش مهمی در سلامت کلی بدن انسان دارد. مگر اینکه ما بین مناطق زمانی جابه‌جا شویم(مسافرت ) یا تمام شب‌ها را بیدار بمانیم! ساعت‌های درونی بدن ما - که به عنوان ریتم شبانه‌روزی ما نیز شناخته می‌شود - به ما می‌گوید چه زمانی باید بخوابیم و صبح از خواب بیدار شویم. با این حال، طیف وسیعی از نشانه‌های محیطی می‌تواند بر چرخه خواب ما تأثیر بگذارد، و حفظ خواب با کیفیت و ثابت را برای بسیاری از ما به چالش بکشد.
خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از فناوری، خواب ماندن را کمتر دلهره‌آور کنید. بیایید فناوری های مختلفی را که می‌توانید برای بهینه‌سازی خواب و احساس آرامش هر روز هفته امتحان کنید، بررسی کنیم.

promo photo shutterstock 131112557

نورپردازی بهینه
نورپردازی می تواند نقشی کلیدی در آسانی به خواب رفتن، خواب ماندن و زمان بیدار شدن در صبح داشته باشد. میزان نوری که بدن ما در معرض آن قرار می‌گیرد، تاثیر غالب ریتم‌های شبانه‌روزی است. به عنوان مثال، نور تنظیم کننده سفید برای کسانی که به دنبال بهبود خواب خود هستند، فوایدی را ارائه می دهد. سعی کنید از لامپ های تنظیم کننده سفید استفاده کنید تا به شما کمک کند
برنامه خواب خود را دوباره به مسیر درست برگردانید.
علاوه بر این، انواع مختلفی از چراغ‌ها در بازار وجود دارد که تن نور را بر اساس زمان روز تنظیم می‌کنند. به عبارت دیگر، هنگامی که زمان بیدار شدن در صبح فرا می رسد، نور طلوع خورشید و غروب خورشید را برای زمانی که زمان وزش باد در شب فرا می رسد، شبیه سازی می کند.
برنامه های مدیریت خواب برای تلفن های هوشمند
هم فروشگاه Google Play و هم اپ استور iOS مملو از برنامه‌های مدیریت خواب هستند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید که می‌توانند میزان و کیفیت خوابی که می‌بینید را به شما بگویند، یا به شما اجازه دهند به نویز سفید یا صداهای محیط گوش دهید. بسیاری از آنها رایگان هستند و با خریدهای درون برنامه ای اختیاری در دسترس هستند.


در اینجا برخی از موارد مورد علاقه ما آمده است:
چرخه خواب: این ردیاب چرخه خواب مستقل از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل خواب شما و اینکه در طول شب در چه چرخه‌ای خواب هستید استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند احساس کند که چه زمانی سبک‌ترین خواب را دارید و شما را با یک زنگ بیدار می‌کند، که می‌تواند به شما کمک کند صبح‌ها کمتر احساس کسالت کنید.


ساعت خورشیدی: ریتم شبانه روزی این برنامه زمان خورشیدی را با زمان محلی شما همگام می کند و به شما هشدار می دهد که یک رویداد شبانه روزی شروع می شود، بنابراین می دانید بهترین زمان برای خواب کی است. ساعت خورشیدی مخصوصاً برای مسافرانی که جت لگ را تجربه می کنند مفید است.


بالش: اپلیکیشن Pillow با آیفون و ساعت‌های اپل کار می‌کند تا به شما کمک کند تا در مورد عادات خواب خود اطلاعاتی کسب کنید. مانند چرخه خواب، Pillow زمانی را که در سبک‌ترین خواب هستید ردیابی می‌کند و بر اساس آن دوره شما را بیدار می‌کند.


SleepScore: SleepScore تجزیه و تحلیل خواب پیشرفته و دقیق و توصیه‌های مبتنی بر علم خواب را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند ریتم شبانه‌روزی خود را بازنشانی کنید.


Rise : کاربران در Rise می توانند بدهی خواب و ریتم شبانه روزی خود را درک کنند تا بتوانند یاد بگیرند که چگونه عادات خواب خود را بهبود بخشند. طبق وب‌سایت این اپلیکیشن، بیش از 80 درصد از کاربران مزایای بهبود خواب را در عرض پنج روز پس از استفاده از Rise احساس می‌کنند.


پوشیدنی های خواب- گجت
پوشیدنی ها و گجت ها به طور کلی در حال افزایش هستند، به ویژه در بخش های مراقبت های بهداشتی. می‌توان از آن‌ها برای نظارت از راه دور بیمار برای نظارت دقیق بر شرایط خاص استفاده کرد - و دستگاه‌های پوشیدنی خواب ممکن است به بهبود عادات خواب شما کمک کنند:
هدبند Muse S : هدبند Muse S یک دستگاه پوشیدنی(گجت) است که به خواب و مراقبه کمک می کند. این هدبند از فناوری پیشرفته EEG برای نظارت بر امواج مغزی استفاده می‌کند و به شما کمک می‌کند بهترین وضعیت خواب را برای خود پیدا کنید. همچنین دارای اپلیکیشنی است که روی گوشی‌های هوشمند کار می‌کند تا بتوانید نمره خواب خود را بررسی کنید و بینش‌هایی درباره خواب خود جمع‌آوری کنید.
Cove: این دستگاه پوشیدنی با تعدیل ناحیه ای از مغز که واکنش های عاطفی را کنترل می کند، به افراد کمک می کند تا به خواب آرام تری دست یابند. کاربران همچنین می توانند تغییری در انعطاف پذیری در برابر استرس احساس کنند و به حالت آرامش بیشتری برسند.
Dream On Sleep Aid: ابزار پوشیدنی DreamOn دستگاه کوچکی است که روی مچ دست خود می‌پوشید و محرک‌های خاصی را منتشر می‌کند تا مغز شما را برای انتشار امواج تتا آموزش دهد، که به شما کمک می‌کند تا به حالت خواب بروید. کسانی که از DreamOn استفاده کرده‌اند، گزارش می‌دهند که بیشتر می‌خوابند و سرحال‌تر بیدار می‌شوند.
هدفون‌های QuietOn: از حذف نویز فعال(ANC) و کاهش نویز غیرفعال استفاده می‌کنند تا محیطی بی‌نقص و بی‌صدا برای به خواب رفتن را برای شما فراهم کنند.


بنابراین فناوری همیشه و همه جا مورد استفاده ما خواهد بود ، تنها کافیست دانش خود را نسبت به فناوری روز بالا ببریم.، در همین راستا های فن تک همیشه همراه شماست
های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ