Valve از حوزه متاورس خارج میشود

با اینکه اکثر شرکتها در تکاپو وارد شدن به دنیای متاورس هستند، شرکت ولو قصد دارد توجه خود را روی استیم دک متمرکز کند.

این روزها واقعیت افزوده و متاورس در بین دوست داران دنیای مجازی محبوبیت زیادی پیدا کرده است . پدیده ای جذاب و مرموز به نام متاورس، شرکتهای متعددی را در تکاپو انداخته است که در مسیر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار بگیرند. با اینحال به نظر میرسد ولو (Valve) برایش این موضوع جذابیت خاصی ندارد چراکه توجه خود را از متاورس برداشته و روی استیم دک (Steam Deck) متمرکز شده است.

as163823281459994

تایلر مک‌ویکر، یکی از اعضای شرکت ولو، ویدیویی در یوتیوب منتشر کرد که در آن جزئیات برنامه‌های Valve برای واقعیت مجازی را نشان می‌داد. McVicker اشاره می کند که شرکت علاقه خود را به VRیا همان واقعیت مجازی را به طور کامل از دست داده است. این بیشتر به دلیل موفقیت عظیم متا (فیسبوک سابق) است که هدست‌های نسبتاً کم‌هزینه‌ای را با نام تجاری سابق Oculus عرضه کرد و بسیاری از توسعه‌دهندگان بزرگ واقعیت مجازی را خریداری کرد. در عوض، به نظر میرسد ولو تلاش‌های خود را بر نمایش تطبیق‌پذیری و قدرت رایانه‌های شخصی بازی قابل حمل Steam Deck متمرکز کرده است.
در مورد تمرکز مجدد بر روی Steam Deck، ظاهراً این شرکت بر روی عنوان واقعیت مجازی به نام "Project Citadel" کار می کرد، اما اکنون در حال بازسازی بازی برای Steam Deck است تا قابلیت های خود را به نمایش بگذارد. طبق یک پست Reddit که همچنین در مورد ویدیوی McVicker گزارش می دهد، Project Citadel نوعی بازی استراتژیک ترکیبی واقعی خواهد بود و قرار است ظرف دو سال آینده رونمایی شود.
ولو یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در حوزه واقعیت مجازی به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. همچنین بسیاری از شرکت‌های سخت‌افزاری از پلتفرم SteamVR Vavle استفاده کردند.
کل این شایعه با توجه به اینکه چگونه بقیه صنعت تلاش می‌کنند از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای ایجاد متاورس استفاده کنند - یا حداقل آن را به قلمرو جدیدی گسترش دهند، جالب است. از سمت دیگر فیس بوک به معنای واقعی کلمه نام خود را به "Meta" تغییر داد تا تمرکز خود را بر ساخت متاورس و هدست هایی که شما را به آن منتقل می کند، منعکس کند.
در این میان یونیتی استودیوی جلوه های بصری Weta Digital را با جاه طلبی برای شکل دادن به "آینده متاورس" خریداری کرد. مدیر عامل انویدیا معتقد است که متاورس نیروی اقتصادی بزرگتری نسبت به دنیای واقعی خواهد بود. حتی مایکروسافت در تلاش است تا تیمز (Teams) را به "دروازه ای به سوی متاورس" تبدیل کند.

zuckerberg meta announcement 768x768

متا چندین خرید بزرگ در حوزه واقعیت مجازی انجام داده است که به تقویت پلت فرم هدست واقعیت مجازی خود کمک می کند. در سال 2019، فیس بوک Beat Games را خریداری کرد، اگر تلاش‌های متا و موفقیت‌هایی که تاکنون در این زمینه به دست آورده را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم شرکت مذکور قطعا در موقعیتی قدرتمند در بازار واقعیت مجازی قرار دارد.
از سوی دیگر، Steam Deck یکی از مورد انتظارترین سخت افزارهای بازی در حال حاضر است،و شوربختی ولو به دلیل کمبود قطعات و تقاضا، ارسال Steam Deck را تا سال آینده به تعویق انداخته است. با توجه به وضعیت سخت‌افزار رایانه شخصی (به ویژه کارت‌های گرافیک)، Steam Deck راه بسیار ساده‌تر و قابل حملی را برای ورود به بازی‌های رایانه شخصی فراهم می‌کند .

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ