جاسوسی چین از خبرنگاران بر اساس اساس رنگ چراغ راهنمایی

چین در حال ساخت یک سیستم جاسوسی است که از فناوری اسکن صورت استفاده می کند. که می تواند روزنامه نگاران را شناسایی کند.

سندی که توسط BBC News مشاهده شده، سیستمی را توصیف می کند که خبرنگاران را بر اساس انواع رنگ های چراغ راهنمایی دسته بندی می کند: سبز،زرد و قرمز. این سیستم شامل فناوری تشخیص چهره است که به هزاران دوربین در سطح هنان متصل است تا در صورت رصد کردن «افراد نگران»، شامل روزنامه‌نگاران و دانشجویان خارجی، به مقامات هشدار دهد. در این سند آمده است که خبرنگاران در گروه "قرمز" "در صورت لزوم مدیریت خواهند شد".
این سند توسط IPVM، شرکت تجزیه و تحلیل جاسوسی کشف شده است. همچنین یک طرح جاسوسی را فاش کرد سایر "افراد نگران" شامل دانشجویان بین المللی هستند. و زنان مهاجر در این لیست موجود هستند.

121843174

همانطور که گفته شد، این سیستم شامل فناوری تشخیص چهره متصل به هزاران دوربین در هنان است. برای اطلاع مقامات در صورت شناسایی "فرد نگران" طراحی شده است. "فرد نگران" در پایگاه داده ای طبقه بندی می شود که قبلاً در استان هنان وجود داشته است. این سیستم همچنین به پایگاه داده ملی چین متصل خواهد شد.
روزنامه‌نگاران و به ویژه روزنامه‌نگاران خارجی از گروه‌های اصلی مورد علاقه اداره امنیت عمومی هنان هستند. این اداره روزنامه‌نگاران را در سه سطح طبقه‌بندی می‌کند. افرادی که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند، «دغدغه اصلی» هستند. سطح دوم که با رنگ زرد مشخص شده، افراد مورد «دغدغه عمومی» هستند. سطح سه که با رنگ سبز مشخص شده است، شامل روزنامه‌نگارانی است که «مضر» نیستند.
به محض اینکه «روزنامه‌نگاران دغدغه‌برانگیز» با رنگ‌های قرمز و زرد، در صورت داشتن «اتهامات جنایی قبلی»، برای سفر به استان هنان بلیط رزرو کنند، سیستم امنیتی به طور خودکار هشدار می‌دهد.
سیستم امنیتی «چراغ راهنمایی» همچنین دانشجویان خارجی را ارزیابی، و آنها را به سه دسته ریسک «دانشجویان خارجی ممتاز، پرسنل عمومی، و افراد کلیدی و پرسنل ناپایدار» تقسیم می‌کند. «سطح سه، که یک گروه سبز است. یک خبرنگار بی آزار است.»
در زمان وقایع حساس سیاسی همچون برگزاری نشست سالانه کنگره ملی خلق کمونیست، «مکانیسم هشدار زمان جنگ» فعال می‌شود، و ردیابی دانشجویان «دغدغه‌برانگیز»، از جمله از طریق تلفن‌های همراه آنها، افزایش می‌یابد. در این سند آمده است که «ارزیابی ایمنی بر اساس حضور روزانه دانشجویان بین‌المللی در کلاس، نتایج امتحانات، اینکه آیا آنها از یک کشور بزرگ هستند، انجام شده است. و رعایت قوانین و مقررات مؤسسات آموزشی».
«سطح سه، که یک گروه سبز است. یک خبرنگار بی آزار است.»
همچنین تمرکز بر "زنان باقیمانده" یا زنانی که مهاجر غیر چینی هستند، وجود دارد. که حق زندگی در چین را ندارد، چراکه امروزه زنان زیادی به دنبال کار در چین هستند. بسیاری از آنها به چندین کشور همسایه قاچاق شدند.
این سیستم به چندین آژانس از جمله اداره ملی مهاجرت "اتصال" خواهد کرد. وزارت امنیت عمومی و اداره پلیس استان هنان
این سند در حالی منتشر شد که دولت چین از چندین خبرگزاری خارجی به دلیل پوشش خبری سیل در استان هنان انتقاد کرد.
و اینگونه است که به محض اینکه به محض اینکه «روزنامه‌نگاران دغدغه‌برانگیز» برای سفر به استان هنان بلیط رزرو کنند، سیستم امنیتی به طور خودکار هشدار می‌دهد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ