متاورژن چیست؟ تمام کاری که می توانید در مورد آن انجام دهید

فیس بوک می خواهد یک متاورس، دنیای مجازی آینده داشته باشد. این متاورس چه امکاناتی خواهد داشت یا این مفهومی که زاکربرگ اکنون از آن استفاده کرده است از کجا آمده است؟

این اصطلاح در رمان‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ شده است، اما می‌توانیم به دنیای مجازی با انواع گزینه‌های موجود بدون خروج از اتاق وارد شوید.
متاورس (یا متاورس به زبان فرانسوی خوب): مفهوم، ایده ها و منشأ فراجهان مفهومی است که برای توصیف یک جهان یا فضای مجازی به کار می رود. واژه ای است که در اوایل دهه 90 به دنیا آمد. به طور مشخص، مفهوم "متاورس" از رمان علمی تخیلی تصادف برفی که توسط نیل استفنسون در سال 1992 خلق و منتشر شد، متولد شد و شخصیت دوپاره شخصیت او را به ما نشان می دهد، یک مرد تحویل دهنده در زندگی "واقعی" اما یک شخصیت کاملا متفاوت. در دنیای متاورس یا غیرواقعی.

meta1

جهان های مجازی جایگزینی که قبلاً به خوبی می شناسیم و در یک نقطه آن ها را امتحان کرده ایم. مانند انتقال از راه دور در قانون کاملاً جدید و متفاوت از طریق یک هدست واقعیت مجازی انجام میشود، به عنوان مثال، عناصر و ابزارهایی که امروزه در دسترس هستند و ما را غرق در یک بازی ویدیویی می کنند. و حتی تکامل پیدا کرده اند، ، به‌طور خودکار به لطف تشخیص چهره، به نحوی جلو رفته اند که بتوانند حالات چهره ما را بخوانند تا آواتار ما(شمایل دیجیتالی ما) لبخند بزند یا عصبانی شود بدون اینکه مجبور باشید شکلک بفرستید، اما به‌طور خودکار به لطف تشخیص چهره.
با این متاورس ما می توان انواع کارها را به روشی فراگیر انجام داد. برای مثال تصور کنید که با استفاده از هدست های واقعیت مجازی و دستگاه های مختلف، می توانیم از طریق اینترنت و با شبیه سازی یک سوپرمارکت، خرید را انجام دهیم، اما بدون خروج از اتاق نشیمن خود. با دوستان خود شطرنج بازی کنیم، اما ما در مقابل یک صفحه دو بعدی نیستیم که در آن تخته ای با کاشی وجود داشته باشد، بلکه شخصیت های سه بعدی در دنیای مجازی هستیم که دور تخته نشسته ایم، انگار که دوستان شما واقعاً در اتاق نشیمن شما هستند و نه در صفحه نمایش شما فضاهای سه بعدی در طول بازی، امکانات بی پایانی که به ذهن خطور می کند و تحقق آنها منحصراً به ایده های سازنده بستگی دارد.


دنیای مجازی دیگر
متاورس به طور مداوم در فیلم‌ها، سریال‌ها، داستان‌ها ظاهر می‌شود. همین امر در فیلم Ready Player One به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نیز صادق است که در آن شخصیت اصلی، وید اوون، بخش زیادی از زندگی خود را در دنیای واقعیت مجازی در دنیایی تاریک و تقریباً از هم پاشیده می گذراند (که در سال 2045 اتفاق می افتد). گزینه ای برای فرار از آنچه ما را احاطه کرده است، در مورد شخصیت.
second Life نیز یک جامعه مجازی یا متاورس است که قبلاً از آن استفاده کرده‌ایم و در سال 2003 راه‌اندازی شد که در آن می‌توانیم یک آواتار بسازیم و با انواع افراد و شخصیت‌ها تعامل کنیم، خلاقیت‌ها و غیره بسازیم.
Ou Roblox امروز، بازی ای که به ما امکان می دهد بازی های خودمان را بسازیم، اما همچنین از آواتار شخصی خود برای رفتن به بازی های دیگران، ملاقات با مردم، گپ زدن با آنها، نشان دادن خلاقیت خود استفاده کنیم.


امکانات و گزینه ها
یک متاورس چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ یک ایده به این عنوان چه خبر جالبی می تواند برای ما به ارمغان بیاورد؟ فیسبوک قبلاً سرنخ‌هایی در مورد اینکه چه کاری به ما اجازه می‌دهد انجام دهیم یا در مورد چه نوع تجربیاتی در حال کار است را ارائه داده است… علاوه بر لذت بردن از بازی‌ها یا برنامه‌های کاربردی برای کشف جهان، او همچنین به ما فرصتی برای شخصی‌سازی اتاق‌های کار یا یادگیری ارائه می‌کند. به عنوان مثال، از واقعیت ترکیبی استفاده کنید.


بازی ها و سرگرمی ها
بازی‌ها نکته اصلی هستند که این جهان‌های موازی، دنیای مجازی، به ما پیشنهاد می‌کنند. همه چیز بسیار فراگیرتر و واقعی تر خواهد بود. ما قبل از این مثال از Ready Player One استفاده کردیم که در آن شخصیت دنیایی ویران شده و در آستانه سقوط را ترک می‌کند. برای ورود به Oas i s، یک متاورس که در آن می توانید از ماجراجویی، مسابقه و اکشن لذت ببرید. در مورد بازی‌های کاملا واقعی مسابقه‌ای، بازی‌های مبارزه‌ای، FPS نیز همین‌طور است.
در مورد متای فیس بوک که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد، یکی از کارکردهایی که عمدتاً خواهد داشت، بازی و سرگرمی با دوستان خواهد بود، حتی اگر از یکدیگر دور باشیم. «از شکست‌های واقعیت افزوده گرفته تا نبردهای شدید».

meta2

فعالیت بدنی
روال ورزشگاه ها با فرا رسیدن همه گیری کرونا در سال 2020 تغییر کرده است و یکی از تغییرات بزرگی که این فناوری در اختیار ما قرار می دهد مربوط به نحوه ورزش بدون خروج از خانه است. افراد زیادی هستند که در خانه خود تجهیزات باشگاه دارند، اما چیزی یکنواخت است که فراتر از ویدیوهای یوتیوب یا شبیه سازهایی که به ما اجازه می دهند مسیر دوچرخه سواری را در حالی که روی دوچرخه ثابت هستیم، روی صفحه ببینیم، نمی رود. اما می‌تواند بهتر از این هم باشد، دنیای مجازی که در آن ما با بازی ویدیویی در حالی که وانمود می‌کنیم داخل یک رینگ واقعی هستیم، بکس می‌کنیم تا به شکلی واقعی با حریفانمان بجنگیم. یا با تمرین پانچ ها یا جاخالی هایمان از همه نوع اشیاء طفره می رویم (همانطور که متا در یکی از ویدیوهای خود نشان داد)
برای ورزشکاران، این امر همچنین باعث بهبود و تمرین دویدن یا دوچرخه‌سواری از خانه می‌شود. البته با عیب بیرون نرفتن از خانه و لذت نبردن از "طبیعت واقعی"، اما در شرایط بد آب و هوا، دمای پایین می تواند گزینه جایگزینی باشد.

meta3

آینده شغلی؟
متاورس به ما این امکان را می‌دهد که در دورکاری بیشتر پیش برویم. این به ما این امکان را می دهد که با تظاهر به اینکه همه در یک دفتر هستیم یا با جعل کردن یک جلسه واقعی با آواتارها، در تماس های ویدیویی یا جلسات آنلاین خود جلوتر برویم. در حال حاضر می‌توانیم پس‌زمینه‌های زوم را طوری تغییر دهیم که به نظر برسد در مکانی کاملاً متفاوت هستیم، اما با یک متاورس، می‌توانیم با استفاده از یک آواتار در این جلسات حرکت کنیم که به ما امکان تعامل یا ایجاد یک اتاق خیالی را می‌دهد که در آن بنشینیم. یک میز با هم، اما همچنین آنچه را که انجام می‌دهیم به نمایش بگذاریم و به نمایش بگذاریم. نیاز و تسهیل کننده تعامل بیشتر است.
مایکروسافت قبلاً آواتارهای متحرکی را در تیم های مایکروسافت اعلام کرده است که در نیمه اول سال 2022 برای بهبود روش ارتباطی ما که در آن جلسات آنلاین را سازماندهی می کنیم، وارد می شوند. حالا ما انتخاب می‌کنیم که خودمان را نشان دهیم یا دوربین را خاموش کنیم، اما مایکروسافت می‌خواهد که چهره‌هایمان را ببینیم، حتی اگر چهره‌های مجازی باشند. به جای افراد واقعی، از آواتار خود استفاده می‌کنیم تا نشان دهیم که شما در حالت تعلیق هستید، اما همچنان می‌توانید لباس خواب خود را بپوشید. کیتی کلی، مدیر پروژه مایکروسافت اینگونه توضیح داد: «بعضی وقت‌ها می‌خواهم بتوانم روی صندلی‌ام با پد گرمایشی بنشینم، اما ممکن است این کار مناسب نباشد. بنابراین می توانیم حضور داشته باشیم اما نه. آن‌ها انیمیشن‌هایی برای افزودن بیان بیشتر خواهند داشت و در حین صحبت کردن، دست‌ها در این آواتارها حرکت خواهند کرد.

meta4

جهیدن، یک تایدر سه بعدی
همانطور که قبلا توضیح دادیم، هتل هابو را به خاطر دارید؟ این می تواند چیزی شبیه به این باشد که در آن خود مجازی ما (کاملاً شخصی سازی شده) می تواند در انواع محیط ها حرکت کند تا قبل از حضور در دنیای واقعی با افراد واقعی ملاقات کند.
ما نه تنها توانایی کشیدن انگشت، تطبیق و گپ زدن را خواهیم داشت، بلکه می‌توانیم انواع اتاق‌ها وجود داشته باشد و حتی می‌توانیم با استفاده از ابزارهای واقعیت با این افراد در کلوپ‌های شبانه خیالی . مجازی.
یادگیری
برای مثال، به ما این امکان را می‌دهد که دنیای واقعی را با دنیای مجازی ترکیب کنیم تا با نواختن پیانو با نوعی کاشی‌های پیانو (بازی محبوب موبایل) که پیانوی واقعی ما را در خانه قرار می‌دهد، خودمان را بهبود ببخشیم و این به ما کمک می‌کند تا شایستگی خود را افزایش دهیم. همین امر در مورد یادگیری در سطح مدرسه نیز صدق می‌کند: ما می‌توانیم به طور کامل (چیزی که از قبل به واقعیت مجازی «عادی» اجازه می‌دهد) را وارد بدن انسان کنیم تا آناتومی، زیست‌شناسی را مطالعه کنیم.
یا حتی می‌توان محیط‌های مجازی را ایجاد کرد تا به ما اجازه دهند تا هر پروژه یا موضوعی را از انجام یک عمل جراحی تا یادگیری تعویض چرخ یا تعمیر موتور، تمرین کنیم. علاوه بر این، ما می توانستیم با افراد دیگر در کارهای مشترک تعامل داشته باشیم و نه به طور مستقل.
خرید آنلاین
امروزه خرید آنلاین آسان و راحت است زیرا ما می توانیم تقریباً هر چیزی را بدون خروج از خانه داشته باشیم. اما آنها می توانند بسیار واقع بینانه تر باشند: قدم زدن در فروشگاه برای برداشتن لباس های مورد نیاز، درخواست از فروشندگان مجازی برای مشاوره در مورد استایل، ترکیب ها یا در دسترس بودن. و حتی لباس‌هایمان را امتحان کنیم و ببینیم که چه شکلی هستیم، مثلاً قبل از اینکه آنها را بررسی کنیم.
نه فقط لباس‌ها، بلکه هر محصول دیگری را که می‌توانیم به صورت سه بعدی ببینیم، اندازه آن را بررسی کنید. یا با افزودن محصولات به سبد ساختگی خود به جای کلیک بر روی "+" در هنگام خرید آنلاین در وب سایت هر یک از آنها به سوپرمارکت بروید.

meta5

پرداخت های آنلاین و ارزهای دیجیتال
یکی از عناصر اساسی این جهان های مجازی بدون شک ارزهای رمزنگاری شده است. اینها واحدها یا روش های پرداخت مجازی، ارزهای دیجیتالی و نامشهود مجازی هستند. آنها فیزیکی نیستند و ما آنها را در جیب خود حمل نمی کنیم، اما انتقالات رمزگذاری شده انجام می شود که ما آنها را از طریق رمز عبور خصوصی تأیید می کنیم. علاوه بر این، ارزش را بانک‌ها تعیین نمی‌کنند، بلکه خود قانون عرضه و تقاضا تعیین می‌کند... شما درباره آن شنیده‌اید. مانند بیت کوین، اتریوم ...
آنها در حال حاضر نقش اساسی در زندگی بسیاری از مردم ایفا می کنند و ضروری شده اند، اما همچنین گزینه ای برای بهبود، باز کردن قفل، خرید انواع چیزها خواهند بود. پرداخت‌های خرد امروزه در بازی‌های ویدیویی رایج است، اما در این فراجهان، ما یک زندگی واقعی را شبیه‌سازی می‌کنیم، بنابراین به ارزی نیز نیاز داریم که به ما امکان خرید را بدهد. برای خرید چی؟ لباس و شخصی‌سازی برای آواتار شما، راه‌هایی برای جابه‌جایی بین «جهان‌ها»، آیتم‌ها، ارتقاها، اقدامات و حتی موارد در هر یک از برنامه‌ها یا برنامه‌هایی که ما استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال، استفاده از یک شبیه ساز برای سفر که شامل پرداخت هزینه ای ناچیز برای رسیدن به هر یک از مقاصد می شود و می توانید آن را طوری تجربه کنید که انگار آنجا هستید.
مشکلات و محدودیت ها
در حالی که امکانات فراوانی برای متاورس وجود دارد، مانند مواردی که در پاراگراف های قبلی با هم قرار دادیم، همه چیز خوب نیست، یا دنیای ایده آل و بدون مشکل نیست. منطق، علاوه بر این، این است که این در دسترس است اما فوری نیست، زیرا به توسعه بزرگی در سطح نرم افزار و همچنین سخت افزار با ابزارهایی نیاز دارد که به ما امکان تعامل کامل در این دنیای مجازی را می دهد. به عبارت دیگر، همه باید تیمی از دستگاه‌ها داشته باشند که بتوانند به ما کمک کنند تا در این فراجهان غوطه‌ور شویم و این چیزی ارزان و در دسترس همگان نیست، زیرا هزینه‌های اقتصادی و همچنین یادگیری فناوری‌ها را نیز به همراه دارد.
خطر دیگر این است که من وارد اتاق‌هایی می‌شوم که از آنجا می‌توانیم همه کارها را انجام دهیم، با تمام خطرات و مشکلاتی که از نظر سلامتی باعث می‌شود هرگز از خانه خارج نشویم: زندگی بی‌تحرک، کمبود ویتامین و حتی مشکلات اجتماعی یا وابستگی به افرادی که این کار را نمی‌کنند. بدانید که چگونه این زندگی مجازی را "کنترل" کنید.
متا چیست؟ ایده فیس بوک
متا نامی است که این شرکت برای متاورس جدید خود گذاشته است. مجموعه‌ای از همه مشاغل، برنامه‌ها و خدماتی که قبلاً از آنها استفاده می‌کنیم، اما به زودی تجربه‌های همه جانبه‌ای را در همه انواع بخش‌ها اضافه می‌کنیم. زاکربرگ ادعا می‌کند که Metaverse مکانی خواهد بود که کاربران زمان زیادی را با تجربه‌های سه بعدی غوطه‌ورانه سپری کنند، نه تنها از طریق Oculus Quest، بلکه بسیاری از آن‌ها در دسترس هستند. برای مثال، بین آنها، این امکان را فراهم می کند که به شکل هولوگرام ظاهر شوند. و البته، پرداخت‌های خرد و استفاده از ارزهای دیجیتال، NFT یا مجموعه‌های مجازی و آنچه شما به‌عنوان «قراردادهای هوشمند» در نظر می‌گیرید، وجود خواهد داشت.
به گفته فیس بوک، متا یا «متاورس» آن مجموعه ای از فضاهای مجازی است که می توانید با افراد دیگری که در فضای فیزیکی مشابه شما نیستند، ایجاد کنید و به کاوش بپردازید. آیا هتل هابو را در دهه 90 به یاد دارید؟ یا روبلکس فعلی؟ یک تکامل غول پیکر که به ما امکان می دهد آواتار خود را داشته باشیم و شخصیت خود را مانند سیمزها (با صرفه جویی در مسافت) "کاوش" و خلق کنیم، اما انواع وظایف "واقعی" را انجام دهیم و همچنین با آن تعامل داشته باشیم. همه جور آدم هایی که وجود دارند اما نه در فضای فیزیکی شما. علاوه بر بازی‌ها، برنامه‌ها و دیگر وظایف و محیط‌های مشترک.
متافوره، کار، سرگرمی و همه چیز را در بر خواهد گرفت. همچنین همانند تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌های امروزی، پلتفرم باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا همه این موارد استفاده متفاوت را در خود جای دهد.
به طور خلاصه اینگونه میتوان تعریف کرد: «متا فناوری هایی را ایجاد می کند که به افراد کمک می کند با هم ارتباط برقرار کنند، جوامع را بیابند و کسب و کار خود را توسعه دهند. زمانی که فیس بوک در سال 2004 راه اندازی شد، روش آنلاین شدن افراد را تغییر داد. اپلیکیشن هایی مانند مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ به میلیاردها نفر در سراسر جهان قدرت بیشتری بخشیده اند. اکنون، متا فراتر از صفحه‌نمایش‌های دوبعدی به سمت تجربه‌های همه‌جانبه مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده حرکت می‌کند تا به ساخت تکامل بعدی در فناوری اجتماعی کمک کند. "

meta6

ویژگی ها و جزییات
این متاورژن چه شکلی خواهد بود؟ دارای چه قطعاتی خواهد بود یا اجزای اصلی آن چیست؟ در حال حاضر روی نرم افزار Horizon فعال میباشد، اما همچنین روی دستگاه ها و سخت افزارهایی کار می کند که از طریق واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده این امکان را فراهم می کنند.
همانطور که تاکنون مطرح شده، متا با نرم افزاری به نام Horizon کار خواهد کرد. طبق اطلاعات کنونی، Horizon نوعی ترکیبی بین Roblox و Minecraft است.
Horizon را چگونه تعریف می کنید؟
در وبلاگ Oculus، ادر مورد پلتفرمی صحبت می کنند که واقعیت مجازی کامل را امکان پذیر می کند. آن‌ها توضیح می‌دهند: «متافوره بسیار بزرگتر از بازی‌ها است. این مکانی برای تفریح است،اما همچنین برای کار، اجتماعی شدن، آموزش، ورزش و موارد دیگر است. ساخت متاورس به معنای ادغام واقعیت مجازی در یک پلتفرم عمومی IT است. و این هورایزن است که به دنبال تبدیل آن به یک خانه مجازی است که بتوانیم آن را بسازیم و سفارشی سازی کنیم و آن را به "گوشه شما در فراجهان" تبدیل کنیم. گوشه ای که به شما امکان می دهد در آینده شما و شخصیت شما را منعکس کند.

meta7

پروژه کامبریا و نازاره
اما فراتر از سخت‌افزار، زاکربرگ روی سخت‌افزار و دستگاه‌های جدیدی مانند Project Cambria و Nazaré کار می‌کند. اولین آنها عینک های واقعیت ترکیبی با وضوح بالا و گرافیک مجازی رنگی، با آواتارهای واقع گرایانه با تشخیص حرکت چشم هستند. همانطور که آنها در بیانیه رسمی خود توضیح می دهند، این جایگزینی برای Quest 2 یا Quest 2 نخواهد بود، بلکه یک دستگاه رده بالا با قیمت بالاتر، مجهز به آخرین فن آوری های روز خواهد بود. به نوبه خود، Nazaré یا Project Nazaré اولین عینک واقعیت افزوده تمام عیار خواهد بود.
یک عینک واقعیت افزوده که نه تنها به ما امکان می دهد آنچه را که ما را احاطه کرده است ببینیم، بلکه می خواهد دید کمی فراتر از آنچه که می بینیم و با نقشه برداری سه بعدی و هوش مصنوعی به ما میدهد.


 های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ