ربات جدیدی که می تواند بدون سوزن واکسن بزند(ویدئو)

درست به موقع در ایام واکسیناسیون، ربات جدیدی به نام cibi جهت فرآیند واکسیناسیون خودکار بدون سوزن توسط یک استارت‌آپ کانادایی به نام Cobionix ساخته شده است.

زندگی بعد از سال 2020 دیوانه کننده شده است. مقابله با همه‌گیری COVID-19 و سپس واکسینه کردن همه در برابر بیماری عفونی در فهرست مراکز بهداشتی در سراسر جهان قرار دارد. ناگفته نماند که این روزها افراد زیادی در حال واکسینه شدن هستند و این روند برای مدتی بخشی از زندگی ما خواهد بود. برای آسان‌تر کردن زندگی، پژوهشگران و محققان ربات جدیدی ساخته اند که فرآیند واکسیناسیون را با واکسیناسیون خودکار و بدون سوزن بیماران انسانی ساده‌تر می‌کند.
Cobi دستگاهی است که توسط یک استارت‌آپ کانادایی به نام Cobionix ساخته شده است که برگرفته از دانشگاه واترلو است. ادعا شده است که کوبی با موفقیت یک تزریق عضلانی را بدون استفاده از سوزن زیرپوستی انجام داد. مراحل ثبت نام قبل از واکسیناسیون برای بیماران یکسان است. آنها به صورت آنلاین ثبت نام می کنند و در کلینیکی که از ربات Cobi استفاده می کند حضور پیدا میکنند و شناسه خود را به دوربین روی ربات نشان می دهند.
رابط صفحه نمایش لمسی 7;s. چندین حسگر سه بعدی وجود آنها را تشخیص داده و شناسه آنها بررسی می شود. سپس بازوی روباتیک کوبی یک آمپول حاوی واکسن را از انبار داخلی برمی‌دارد. با کمک حسگر LiDAR روی دست ربات، یک نقشه دیجیتال سه بعدی از بدن بیمار ایجاد می شود که با استفاده از نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تعیین محل تزریق بهینه آنالیز می شود.

download 4

خود واکسن به شکل یک جت مایع با فشار بالا با استفاده از فناوری بدون سوزن شخص ثالث که از دهانه ای به عرض یک موی انسان عبور می کند، تزریق می شود. تیم لاسول، یکی از بنیانگذاران Cobionix می گوید «حداقل دو سال طول می کشد تا Cobi وارد بازار مراقبت های بهداشتی شود.» با ورود Cobi، به افراد بیشتری کمک می کند سریعتر واکسینه شوند و در زمان صرفه جویی کنند. همچنین می تواند به کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و استفاده از این روبات ها در مناطقی که پزشکان کمیاب هستند کمک کند.


های فن تک شما را به تماشای عملکرد اولین تزریق ربات خودران در جهان دعوت میکند.

 


چاپ