تولید قهوه مصنوعی برای دوستداران قهوه

عاشقان قهوه، احتمال اینکه فنجان قهوه خوش طعم بعدی شما در آزمایشگاه پرورش داده شود، بسیار زیاد است. چراکه قهوه مصنوعی در راه است

با های فن تک همراه شوید تا با قهوه مصنوعی و فرآیند آن اشنا شوید
تغییرات آب و هوایی تولید قهوه را تحت فشار قرار می دهد، به همین علت شرکتها در تلاش هستند، قهوه تولید شده در آزمایشگاهها جایگزین مناسب این نوشیدنی ارائه می دهد.
برزیل، بزرگترین تولیدکننده قهوه در جهان، در ژوئیه 2021 تحت یخبندان تاریخی قرار گرفت. دما در مزارع قهوه، به زیر صفر رسید و دانه های قهوه در یخ محصور شدند پس از بدترین خشکسالی که تقریباً یک قرن گذشته رخ داد،باد سرد لابه لای درختان قهوه وزید و آنها را ضعیف تر کرد. در نتیجه،با توجه به برداشت ضعیف، در سال آینده قیمت قهوه به بالاترین حد هفت ساله خود خواهد رسید.
قهوه به عنوان یک محصول گرمسیری ست که از تغییرات دما بیزار است و فقط در یک کمربند باریک در اطراف استوا رشد می کند، و در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار آسیب پذیر است. این در حالی ست که درخواست قهوه در سرتاسر جهان در حال افزایش است و همین موضوع به عامل اصلی جنگل زدایی تبدیل می شود. به این ترکیب، بیماری و آفات را اضافه کنید که محصولات زراعی را در بسیاری از مناطق کشت قهوه از بین برده است، و به راحتی می توان فهمید که چرا مردم به دنبال راه های جایگزین برای کشت قهوه هستند.
یکی از انواع قهوه های جایگزین شده، از آزمایشگاهی در نزدیکی هلسینکی می آید، جایی که قهوه با استفاده از کشاورزی سلولی با موفقیت رشد و دم کرده است(پرورش یافته است). هیکو ریشر. Heiko Rischerاز مرکز تحقیقات فنی VTT فنلاند، یک شرکت فناوری غیرانتفاعی دولتی، می‌گوید: «ما با یک برگ شروع کردیم. این فرآیند شامل استریل کردن یک برگ گیاه قهوه برای خلاص شدن از شر آلاینده های ناخواسته و قرار دادن آن بر روی پایه ای از مواد مغذی مانند مواد معدنی و قندها برای تحریک رشد سلولی است. هنگامی که این امر به دست آمد، سلول ها به یک بیوراکتور منتقل می شوند، یک ظرف کنترل شده با درجه حرارت با یک سوسپانسیون مایع که در آن کشت می تواند بیشتر رشد کند. همانطور که زیست توده بیشتر و بیشتر تولید می شود، تا زمانی که آماده برداشت شود به بیوراکتورهای بزرگتر منتقل می شود. این روند تقریباً دو هفته طول می کشد.
ریشر می‌گوید: «پودری که در نهایت به آن می‌رسیم، ماده‌ای بسیار متفاوت از دانه‌های قهوه است، و برشته کردن آن کمی مشکل‌تر است – این به خودی خود یک هنر است و ما به هیچ وجه برشته‌کننده‌های حرفه‌ای نیستیم». البته، چشیدن توسط یک هیئت انسانی نتایج دلگرم کننده ای به دست آورد، طعم قهوه‌ی آن‌ها دقیقا مشابه قهوه واقعی نیست و چیزی نیست که از قهوه درجه‌بالا انتظار دارید؛ اما بسیار شبیه آن است و سطوح مختلف برشته‌کردن طعم‌های ‌تفاوتی به آن می‌دهد. تجزیه‌و‌تحلیل مبتنی‌بر ابزار نیز نتیجه مشابهی حاصل کرد و نشانگر همپوشانی درخورتوجه با ویژگی‌های قهوه معمولی بود.
البته جا برای پیشرفت وجود دارد: ریشر می گوید: «زیبایی این نوع فناوری این است که ترکیب محصول نهایی، به عنوان مثال محتوای کافئین، می تواند با تنظیم شرایط خاص تا حد زیادی کنترل شود. این ممکن است به معنای تغییر پارامترهایی مانند مقدار اکسیژن یا سرعت اختلاط در بیوراکتور یا افزودن محرک‌های شیمیایی به نام الیسیتور باشد که باعث ایجاد ترکیب مورد نظر می‌شود. گام بعدی برای VTT شراکت با شرکت هایی است که مایل به سرمایه گذاری در این نوع کشاورزی سلولی هستند، که آنها در حال آزمایش آن بر روی طیف وسیعی از گونه های گیاهی، از جمله برخی از انواع توت های وحشی نوردیک هستند.
فنلاند رهبر جهان در مصرف سرانه قهوه است و همین امر باعث شده تعداد زیادی از چشیدن قهوه و اظهارنظر درمورد آن وجود داشته باشد: و و با این تفاسیر به گفته ریشر: در اروپا، برای اینکه مردم محصولات را بچشند، باید پروسه تأییدی را بگذرانیم. حتی در داخل نیز مشکلاتی داشتیم؛ زیرا برای این نوع مواد آزمایشی به تأیید کمیته‌ی اخلاقی خود نیاز داریم که در این مورد آن را دریافت کرده‌ایم. در خوشبینانه‌ترین سناریو، قهوه‌ی ما می‌تواند در چهار سال به‌صورت تجاری عرضه شود.

Coffee produced in bioreactor through cellular agriculture 6 0

قهوه مصنوعی چیست؟
اگر نمی توانید آنقدر صبر کنید، یک قهوه مصنوعی وجود دارد که می توانید امروز بخرید، اما باید بدانید که با گیاه قهوه به طور کامل متفاوت است. این قهوه توسط Atomo Coffee مستقر در سیاتل ساخته شده است، این یک "دم کرده سرد مولکولی" است که در قوطی‌هایی با دو طعم به فروش می‌رسد. این محصول از ضایعات گیاهی بازیافت شده ساخته شده است: عمدتاً دانه های خرما، با مقداری ریشه کاسنی و پوست انگور.
به گفته Atomo، اینها تحت یک فرآیند شیمیایی قرار می گیرند و با فیبر رژیمی، طعم دهنده ها و کافئین مخلوط می شوند و نوشیدنی ایجاد می کنند که 93 درصد کربن کمتری تولید می کند و 94 درصد آب کمتری نسبت به قهوه معمولی مصرف می کند. جارت استاپفورث یکی از بنیانگذاران Atomo می گوید: «این از نظر مولکولی و ارگانولپتیکی مشابه قهوه معمولی است
Atomo در اواخر سپتامبر شروع به کار کرد و با وجود قیمت بالای 60 دلار برای هر بسته 8 قوطی، به سرعت فروخته شد. به گفته استپفوردث: « درحال‌حاضر، فقط می‌توانیم در مقیاس محدود تولید کنیم. می‌دانیم قیمت گرانی به‌نظر می‌رسد؛ اما اولین عرضه به بازار است و با افزایش مقیاس تولید می‌توانیم قیمت آن را به حد قیمت قهوه معمولی مرغوب برسانیم»

atomo coffee

یکی دیگر از شرکت‌های مستقر در ایالات متحده، استارت‌آپ Compound Foods در سانفرانسیسکو، یک سال با راه‌اندازی قهوه «بدون دانه» خود فاصله دارد که با فرآیندی مشابه با Atomo ساخته می‌شود. ماریسل سانز، بنیانگذار این شرکت که اهل کاستاریکا است، می گوید: «ما با پرسیدن این سوال از خودمان شروع کردیم که قهوه چیست. "این یک گیاه است، اما در نهایت محصولی که شما مصرف می کنید از ترکیبات شیمیایی ساخته شده است که از طریق آب دم کرده میشود." او سپس به دنبال آن ترکیبات کلیدی در جای دیگری در طبیعت گشت، دقیقاً مانند غذاهای غیرممکن برای ساخت همبرگرهای معروف خود بر پایه هم، مولکولی که «گوشت را طعم گوشت می‌دهد».
مواد غذایی مرکب همچنین از تخمیر برای بازآفرینی قهوه استفاده می‌کند، و اگرچه سانز مشخص نمی‌کند که دقیقا از چه موادی استفاده می‌کنند، می‌گوید مواد موردمصرف آن‌ها از گیاهان پایداری می‌آید که انتشار کربن و مصرف آب کمی دارند و به‌صورت محلی تولید می‌شوند او می‌گوید «که آنها از گیاهان پایداری می‌آیند که انتشار کربن و مصرف آب پایینی دارند و منبع محلی هستند. سپس این میکروب‌ها را در تنظیمات کنترل‌شده رشد می‌دهیم، جایی که می‌توانیم پارامترهای مختلف را تغییر دهیم تا طعم‌ها و عطرها را تعدیل کنیم.» محصولات نهایی یک دم سرد و یک پودر خواهد بود که به همان روش قهوه آسیاب شده استفاده می شود.
Saenz می‌گوید که هدف او ایجاد دم‌نوش‌های مختلف شبیه قهوه‌های سنتی است که از روش‌های واقعی پردازش قهوه، مانند تخمیر الهام می‌گیرد. او می‌گوید اولین دم‌نوش کامپوند کافه از ترکیب موکا جاوا مدل‌سازی شده است و «اسیدیته روشن، نت‌های شکلاتی و طعم‌های میوه خشک» را ارائه می‌کند. کامپوند کافه با دریافت 4.5 میلیون دلار سرمایه گذاری خطرپذیر نشان می دهد که اشتها برای قهوه جایگزین در بین سرمایه گذاران نیز وجود دارد.
پیش بینی اینکه آیا این محصولات یک بار در مقیاس واقعاً پایدار خواهند بود یا خیر دشوار است. لین فرور، استاد غذا و جامعه در دانشگاه نیوکاسل، می‌گوید: «مزیت زیست‌محیطی این است که قهوه را از کشورهای دیگر وارد نمی‌کنید». همچنین اگر تغییرات ژئوپلیتیکی یا تغییرات اقلیمی رخ دهد، در برابر شوک‌های سیستمی آسیب‌پذیرتر خواهید بود. عیب این است که بسیاری از مردم امرار معاش خود را از کشت قهوه می گذرانند، این محصول نقدی آنهاست. بنابراین، از نظر سیستم غذایی، مزایا و معایبی وجود دارد.»
پذیرش جامعه احتمالاً مسئله دیگری است: «من فکر می‌کنم قهوه پتانسیل بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد. مردم لزوماً به این فکر نمی کنند که چون قهوه در آزمایشگاه تولید شده یا مصنوعی است، یکپارچگی خود محصول به خطر می افتد. این یک نگرانی در مورد گوشت های آزمایشگاهی است که بیشتر غیرطبیعی شده تلقی می شود. با این حال، Frewer معتقد است که بین مصرف کنندگان تنوع وجود خواهد داشت و برخی نیز قهوه تولید شده در آزمایشگاه را غیرطبیعی می بینند.
از طرف دیگر، تهیه قهوه تخصصی آسان تر از همیشه خواهد بود: شارلبوآ می گوید: «شما مطمئناً این پتانسیل را دارید که هر طعمی را که می خواهید طراحی کنید.»

امیدواریم این اولین توسعه قهوه آزمایشگاهی توسط اصلاح ژنتیکی شده توسط دانشمندان فنلاندی که عطر و طعمی مشابه قهوه واقعی دارند، به صورت گسترده در اختیار عاشقان قهوه قرار گیرد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ