راه حل ساده دانشمندان ژاپنی برای کنترل خشم!!!

دانشمندان ژاپنی با انجام تحقیقات جدید نشان دادند که نوشتن احساسات منفی روی کاغذ و پاره کردن آن می تواند شدت عصبانیت را در افراد کاهش دهد.

کنترل خشم عصبانیت

نتایج یک مطالعه جدید در ژاپن نشان می دهد که نوشتن حوادث منفی که در طول روز تجربه می کنید و پاره کردن یا دور ریختن آن می تواند عصبانیت را تا حد زیادی کاهش دهد! ایوکی کاوای، سرپرست این مطالعه در مورد نتایج تیم خود گفت:"ما فکر می کردیم روش ما تا اندازه ای بتواند عصبانیت را کنترل کند. اما، در واقعیت دیدیم که این روش می تواند به طور کامل آن را از بین ببرد." این مطالعه می تواند به افراد زیادی در کنترل خشم چه در خانه یا محل کار کمک کند. بسیاری از روش هایی که متخصصان روان شناسی به عنوان تکنیک کنترل خشم از آن استفاده می کنند، تحقیقاتی روی آنها انجام نشده است. علاوه براین، به خاطر آوردن این روش ها در زمان عصبانیت کار ساده ای نیست!

نتایج این مطالعه که در مجله‌ی Scientific Reports منتشر شد، حاصل سال‌ها تحقیقاتی است که در مورد ارتباط بین کلمات نوشتاری و کاهش عصبانیت صورت گرفت. این پژوهش ها نشان می‌دهد که چگونه تعامل با اشیاء فیزیکی می‌تواند خلق و خوی فرد را کنترل کند. کاوای و یوتا کانایا دانشجوی دکترای انفورماتیک دانشگاه ناگویا در این مطالعه از شرکت‌کنندگان خواستند تا نظرات کوتاهی در مورد مشکلات مهم اجتماعی مانند اینکه آیا باید سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممنوع شود یا خیر، بنویسند. به آن‌ها گفته شد که یک دانشجوی دکترای دانشگاه ناگویا نوشته‌های آنها را نمره خواهد داد. از روی نوشته آنها به هوش، علاقه‌مندی، صمیمیت، منطق و عقلانیت آن‌ها نمره داده شد.

دانشجویان دوره‌ دکترا همگی نظر یکسانی نوشتند: «باور نمی‌کنم یک فرد تحصیل‌کرده چنین طرز فکری داشته باشد. امیدوارم این فرد در دانشگاه یاد بگیرد.» بعد از دادن این نظرات منفی، محققان از شرکت‌کنندگان خواستند تا در مورد احساسی که موقع خواندن این مطالب داشتند، بنویسند. مرحله آخر:به یک گروه از شرکت‌کنندگان گفته شد که نوشته‌ی خود را یا در سطل زباله بیندازند یا در یک پوشه روی میزشان نگه دارند. به گروه دوم هم گفته شد نوشته های خود را با دستگاه خردکن، خرد کنند یا در یک جعبه پلاستیکی قرار دهند.

سپس از دانشجویان خواسته شد تا به میزان عصبانیت خود بعد از توهین، دور انداختن یا نگه‌داشتن نوشته ها نمره بدهند. همانطور که محققان انتظار داشتند، همه‌ی شرکت‌کنندگان پس از دریافت نظرات توهین‌آمیز خیلی عصبانی شدند. با این حال، افرادی که نوشته‌ی خود را در سطل زباله انداختند یا آن را با دستگاه خرد کردند پس از دور انداختن نوشته سریع تر به حالت اولیه خود برگشتند. اما شرکت‌کنندگانی که یک نسخه‌ی از نوشته های توهین آمیز را نگه داشته بودند فقط کمی آرام شدند.

کاربردهای عملی و بینش‌های فرهنگی

آقای کاوای معتقد است که می‌تواند از یافته‌های این تحقیق برای کمک به تاجرانی که تنش های زیادی را تجربه می کنند استفاده کند. او می گوید: «با انجام این تکنیک، می‌توان در لحظه با نوشتن علت عصبانیت و دور ریختن آن در محل های کار خشم خود را کنترل کرد.» البته این روش در فرهنگ ژاپن تاریخچه طولانی دارد. در ژاپن سنت قدیمی به نام «هاکیداشی‌سارا» وجود دارد. مردم ژاپن در جشنواره سالانه معبد هیوشی در کیوسو استان آئچی دور هم جمع می شوند. در این مراسم مردم صفحه های چینی کوچکی که هر کدام نمادی چیزهایی است که باعث عصبانیت آنها می شود را، خرد می کنند.


چاپ