ویروس زامبی در سیبری از خواب 49000 ساله بیدار شد!

ویروس زامبی نزدیک به 49000 ساله که در یخبندان‌های سیبری به دام افتاده بود، توسط دانشمندان بیدار شد.

zambi 1
طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک؛ دانشمندان به تازگی یک ویروس زامبی 48500 ساله را که در یخچال سیبری منجمد شده بود، با هدف مطالعه بر روی میکروب های نو ظهور فعال کردند.


محققان به سرپرستی ژان ماری آلمپیک، میکروبیولوژیست مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه معتقدند؛ زنده کردن مجدد این ویروس‌ها به طور بالقوه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی باشد. بنابراین، آن‌ها باید مطالعات بیشتری برای ارزیابی خطراتی که این عوامل عفونی می‌توانند به همراه داشته باشند، انجام دهند.


چرا این تحقیقات برای دانشمندان مهم است؟ یخ های قطب شمال و جنوب به صورت مداوم در حال ذوب شدن هستند. یخ های ذوب شده، مواد شیمیایی و میکروب هایی را که در هوا به دام افتاده اند آزاد می کنند. دانشمندان، در حال حاضر مشغول انجام آزمایش هایی بر روی این ویروس های قدیمی ناشناخته هستند. آن‌ها می خواهند تأثیر این ویروس‌ها را بر سلامت عمومی ارزیابی کنند. انتقال این داده ها از منطقه سیبری به صورت لحظه ای، به چیزی مانند SpaceX Starlink نیاز دارد.


گرم شدن آب و هوای کره زمین باعث ذوب یخ های قطبی می شود. ذوب یخ ها، مواد آلی منجمد شده در طول یک میلیون سال گذشته را آزاد می کند. با آزاد سازی این مواد، گاز دی اکسید کربن و متان تولید می گردد و در نهایت گازهای گلخانه ای افزایش پیدا می کنند. فعالیت دوباره این ویروس های ناشناخته باستانی، بیماری هایی را بین گیاهان، حیوانات یا انسان هایی ایجاد می کند که تبعات سنگینی به همراه خواهد داشت. محققان معتقدند، باید از همین حالا تحقیقات خود را آغاز کنند تا در آینده برای مقابله با هر گونه خطرات احتمالی آماده باشند.


چاپ