تفاوت کمردرد ستون فقرات نئاندرتال و انسانهای امروزی

گروهی از انسان شناسان در یک مطالعه تطبیقی جدید به این نتیجه رسیده اند که بررسی ستون فقرات نئاندرتال ها، یکی از خویشاوندان منقرض شده انسان، ممکن است بیماری های مربوط به کمر تجربه شده توسط انسان های امروزی را توضیح دهد.

 برای جزئیات این موضوع و تجزیه و تحلیل ستون فقرات نئاندرتال و انسان امروزی تا پایان این مقاله با های فن تک همراه باشید.
تجزیه و تحلیل جدید تفاوت‌های اصلی بین انسان و نئاندرتال‌ها« گونه‌ای از سردۀ انسان بود که در اروپا و بخش‌هایی از باختر آسیا، آسیای مرکزی و شمال چین (آلتای) زندگی می‌کرد. نخستین نشانه‌های انسان نئاندرتال به ۱۳۰٬۰۰۰ تا ۲۳۰٬۰۰۰ سال پیش در اروپا برمی‌گردد.» و تأثیر احتمالی صنعتی‌سازی را در نظر می‌گیرد.
تجزیه و تحلیل بر روی انحنای ستون فقرات متمرکز شده است، که تا حدی به دلیل انحنای یا زاویه دار شدن مهره ها و دیسک های بین مهره ای - مواد نرم تر بین مهره ها - ایجاد می شود.

Human and Neandertal Back Bone Comparison 777x671

اسکات ویلیامز، دانشیار دپارتمان انسان شناسی دانشگاه نیویورک و یکی از نویسندگان مقاله، توضیح می دهد: «نئاندرتال ها در قفسه کمری از انسان های امروزی متمایز نیستند(از دیدگاه مترجم ستون فقرات انسانها و نئاندرتالها با هم یکی بوده است) و بنابراین احتمالاً مانند ما دارای کمر خمیده هستند.
مدت‌ها تصور می‌شد که نئاندرتال‌ها وضعیتی متفاوت از انسان‌های امروزی دارند.
ویلیامز توضیح می‌دهد: «بخش خوبی از این دیدگاه ناشی از پیوند مهره‌های کمری یا پایین‌تر نئاندرتال‌ها است – ستون فقرات آن‌ها در این ناحیه کمتر از ستون فقرات انسان‌های امروزی که در ایالات متحده یا اروپا مطالعه شده‌اند، خمیده است.
با این حال، بسیاری از این دیدگاه مبتنی بر تحلیلی از انسان‌های مدرن بوده که از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد - پس از شروع صنعتی‌سازی، که زندگی روزمره ما را به‌طور چشمگیری تغییر داد. برای مثال، مبلمان به طور گسترده‌تری در دسترس قرار گرفت و مشاغل روی میز رایج‌تر شد - که هر دو باعث تشویق به نشستن و همراه با آن، تغییر در وضعیت بدنی می‌شوند. این تغییرات با کاهش مشاغل پرفعالیت، مانند کشاورزی همراه شد. علاوه بر این، مصائب خاص با شرایط کاری مرتبط شدند که وضعیت بدنی نامناسب را به همراه داشت.
به عبارت دیگر، با بررسی ستون فقرات انسان‌هایی که در دوران فراصنعتی زندگی می‌کردند، محققان گذشته ممکن است به اشتباه به این نتیجه رسیده باشند که شکل‌گیری ستون فقرات به‌جای تغییر شرایط زندگی و کار، به دلیل رشد تکاملی است.
به طور کلی، آن‌ها دریافتند که ستون فقرات در افراد پسا صنعتی بیشتر از افراد پیش‌صنعتی گوه‌زنی کمری نشان می‌دهد. علاوه بر این، ستون فقرات نئاندرتال ها به طور قابل توجهی با ستون فقرات افراد پسا صنعتی متفاوت بود، اما با افراد پیش از صنعت تفاوت نداشت. قابل توجه است که دانشمندان هیچ تفاوتی مرتبط با جغرافیا در نمونه‌های مربوط به همان دوران پیدا نکردند.
ویلیامز توضیح می‌دهد: «سبک زندگی ماقبل صنعتی و پسا صنعتی عامل مهمی است. لوردوز کمر(گودی کمر) با انسان امروزی متفاوت بود.
او می‌افزاید: «استخوان‌ها اغلب تمام آن چیزی است که در فسیل‌ها حفظ می‌شود، بنابراین تنها چیزی است که باید با آن کار کنیم.
با این وجود، تمایز در شکل‌گیری ستون فقرات بین انسان‌های ماقبل صنعتی و پسا صنعتی بینش جدیدی را در مورد شرایط پشتی که امروزه بسیاری با آن مواجه هستند، ارائه می‌کند.
ویلیامز می‌گوید: «کاهش سطح فعالیت بدنی، وضعیت بدنی بد و استفاده از مبلمان، از جمله تغییرات دیگری در سبک زندگی که با صنعتی شدن همراه بود، در طول زمان منجر به ساختارهای بافت نرم ناکافی برای حمایت از لوردوز کمری در طول توسعه شد.» برای جبران، استخوان‌های پایین کمر ما نسبت به پیشینیان ما قبل از صنعت و نئاندرتال ضخیم‌تر شده‌اند، که به طور بالقوه در فراوانی کمردردهایی که در جوامع فراصنعتی می‌یابیم، نقش دارد.»


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ