دانشمندان می گویند قوانین فیزیک ممکن است در حال تغییر باشد.

این ضرب المثل قدیمی را می دانید که می گوید: تنها چیزی که ثابت است تغییر است. اما شرط می‌بندیم که اکثر مردم فکر نمی‌کنند که این خط در مورد قوانین واقعی خود جهان هستی صدق می‌کند.

با این حال، همانطور که مشخص است، محققان مایکروسافت، به همراه دانشمندان دانشگاه براون و حتی یکی از کارشناسانی که برای "چروک در زمان" دیزنی مشورت کرده اند، فکر می کنند قوانین فیزیک ممکن است به آرامی در حال تغییر باشند و تلاش ما برای درک کیهان را پیچیده کند.

Scientists

Popular Mechanics در این هفته توضیحی طولانی درباره مقاله‌ای با عنوان «جهان خودآموز» منتشر کرد که در اوایل امسال منتشر شد، که در آن این تیم برای این فرضیه دقیق خم کردن ذهن استدلال می‌کردند. البته خودآموز کسی است که بدون مربی یا معلم یاد می‌گیرد - و به گفته این محققان، ممکن است خود جهان هم یکی باشد.
نویسندگان در این مقاله نوشتند: «ما می‌پرسیم که آیا ممکن است مکانیزمی وجود داشته باشد که در تار و پود جهان طبیعی بافته شده باشد که با استفاده از آن جهان بتواند قوانین آن را بیاموزد یا خیر؟»
با گذشت زمان، این تئوری ادامه می دهد، جهان به دنبال ثبات بوده است. PopMech نیز تشابهاتی را با تکامل حیوانات ترسیم می کند. دیگر هیچ تریلوبیت یا دایناسوری وجود ندارد، اما گربه‌ها و سگ‌ها جان سالم به در برده‌اند، زیرا با محیط اطراف خود سازگار شده‌اند - و ممکن است کیهان هم همین کار را کرده باشد.
برای مثال، در نسخه اولیه کیهان، قوانین گرانش نیوتن - که همه مواد موجود در کیهان مواد دیگر را با نیرویی که مستقیماً متناسب با حاصلضرب جرم آنهاست و با مجذور فاصله بین مراکز آنها متناسب معکوس است - جذب می کند. هنوز درست نبوده است
جانا لوین، استاد فیزیک و نجوم در کالج بارنارد دانشگاه کلمبیا، گفت: «به مرور زمان، آن سیستم خودش را آموزش می‌دهد، و برخی از قوانین اساسی پدید می‌آیند، و این واقعاً همان چیزی است که آنها [در مقاله] درباره آن صحبت می‌کنند. به PopMech گفت که در این تحقیق شرکت کرده است. «اگر جهان می‌تواند با مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها محاسبه کند، شاید بتواند همان کاری را که در هوش مصنوعی می‌بینیم، انجام دهد، جایی که شما سیستم‌های خودآموزی دارید که قوانین جدید را به خود آموزش می‌دهند. و منظور از قوانین، در کیهان‌شناسی قوانین فیزیک است.»
نویسندگان مقاله نیز به شک و تردید خود اذعان می‌کنند و نتیجه‌گیری‌های خود را با احتیاط نوشته‌اند و هشدار می‌دهند که کار آن‌ها تنها گامی کوچک در شکل‌گیری نظریه‌ای جدید است و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.
نویسندگان می نویسند: "البته، این فقط اولین قدم است." "پیش آف های بالقوه متفاوتی از رویکرد ما وجود دارد."
تصور این که قوانین فیزیک ممکن است در طول زمان یاد بگیرند و تطبیق دهند، بسیار آزاردهنده است. اما این به ما یادآوری می‌کند که جهان از چیزی که تا به حال می‌دانیم غریب‌تر است.