استفاده از باتری کربن_هوا در سیستم های ذخیره سازی

محققان از باتری کربن-هوا برای موفقیت در سیستم‌های ذخیره‌سازی نسل بعدی استفاده می‌کنند.

این سیستم شامل یک سلول سوخت اکسید جامد و سلول الکترولیز است که در آن کربن تولید شده از طریق الکترولیز CO2 با هوا اکسید می شود تا انرژی تولید شود.
با تغییر جهان به سمت انرژی های تجدیدپذیر و کاهش مصرف سوخت های فسیلی، بخش برق در حال تغییر سریع در سطح جهانی است. با این حال، یک مانع بزرگ برای تولید برق از انرژی باد و خورشید، ماهیت متناوب آنها به دلیل شرایط محیطی نامطلوب است. برای رفع این مشکل، ذخیره سازی در باتری های هیدروژنی یافت شد. اما اینها نیز از راندمان ضعیف رنج می بردند و برای ساخت به فضای وسیعی نیاز داشتند، که آنها را برای مدیریت حرارتی پیچیده کرد. اکنون، محققان یک موسسه ژاپنی می گویند راهی برای کارآمدتر کردن انرژی های تجدید پذیر پیدا کرده اند.

Carbon Air Battery

سیستم جایگزینی که توسط محققان توکیو فناوری پیشنهاد شده است، به جای هیدروژن، از کربن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. این باتری ثانویه کربن/هوا CASB نامیده می شود و شامل یک سلول سوخت اکسید جامد و الکترولیز SOFC/ECs است که در آن کربن تولید شده از طریق الکترولیز دی اکسید کربن CO2 با هوا اکسید می شود تا انرژی تولید شود. SOFC/ECs را می‌توان با CO2 مایع فشرده برای تشکیل سیستم ذخیره‌سازی انرژی تامین کرد.
در تحقیقات خود که در مجله منابع انرژی منتشر شد، محققان گفتند که سیستم CASB الکترولیز CO2 را برای شارژ C و تولید توان سلول های سوختی کربنی ترکیب می کند.
آنها گفتند که برای اولین بار تولید برق تکراری (10 سیکل شارژ-تخلیه) با تعادل بودوار بدون تخریب را نشان داده‌اند. سیستم CASB توانست از بیشتر کربن رسوب‌شده روی الکترود برای تولید انرژی استفاده کند و به حداکثر راندمان کولمبی 84 درصد، راندمان شارژ-دشارژ 38 درصد و چگالی توان 80 میلی‌وات سانتی‌متر مربع در دمای 800 درجه سانتی‌گراد و 100 برسد. میلی آمپر سانتی متر-2.

5 1
این نشان داد که آزمایش سیستم CASB هیچ تخریبی در الکترود سوخت نداشت. چرخه شارژ-دشارژ نشان دهنده عملکرد باتری است.
پروفسور مانابو ایهارا از فناوری توکیو در بیانیه‌ای گفت: «مانند باتری، CASB با استفاده از انرژی تولید شده توسط منابع تجدیدپذیر برای کاهش CO2 به C شارژ می‌شود. در فاز تخلیه بعدی، C برای تولید انرژی اکسید می‌شود.»
این تحقیقات نوید بزرگی را برای سرعت بخشیدن به جهان به سمت انرژی های تجدیدپذیر دارد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ