جزئیات ترسناکی در مورد بیماری مرموز مغزی

این بیماری شبه زوال عقل که در کانادا پدیدار شده است، طبق آنچه که به طور رسمی ثبت شده است، بر افراد جوان تر تأثیر می گذارد.

بر اساس تحقیقاتی که گاردین منتشر کرد، ممکن است خوشه ای از یک بیماری مرموز مغزی که مردم را در نیوبرانزویک، (شهری در کانادا)مبتلا می کند، بزرگتر از آن چیزی باشد که به طور رسمی گزارش شده است. حدود 150 نفر ممکن است علائم عصبی غیرقابل توضیحی داشته باشند که به سال 2013 بازمی‌گردد، از جمله مواردی که افراد پس از تماس نزدیک با قربانی دیگر بیمار شدند. اما مشخص نیست که آیا مقامات بهداشتی محلی به این نتیجه می‌رسند که هر یک از این موارد واقعاً مرتبط با یکدیگر میباشند یا خیر!

zeval maghzi

اولین اطلاعیه عمومی در مورد این خوشه در مارس 2021 منتشر شد، زمانی که یادداشتی از سوی مقامات بهداشتی نیوبرانزویک، برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در این منطقه ارسال شده و منجر به فاش شدن بیماری گردید. در این یادداشت هشدار داده شد که برخی از افراد در این منطقه علائمی شبیه به زوال عقل بدون علت شناخته شده، همراه با کاهش وزن سریع، مشکل در حرکت و توهم شده اند. تحقیقات اولیه دلایل احتمالی مانند بیماری پریون را که می تواند علائم مشابهی ایجاد کند را رد کرد.
تا آوریل، 48 مورد از جمله 9 مورد مرگ به طور رسمی در سال 2013 با آزمایش بیماران برای پریون ها و بدون هیچ دلیل ظاهری دیگری به عنوان احتمالات مرتبط با این خوشه شناخته شد.
به گزارش گاردین، با این حال، موارد مشابه بسیار بیشتری وجود داشته است که به طور غیر رسمی توسط پزشکان ثبت شده است. گاردین با استناد به منابع متعدد گزارش داد که ممکن است 150 مورد وجود داشته باشد. در 9 مورد از این موارد، یک فرد به دلیل تماس نزدیک در حین مراقبت از شخص دیگری که بیمار مشابهی داشت، علائمی را ایجاد کرد. علاوه بر این، افراد جوان‌تر که به ندرت به این نوع علائم عصبی مبتلا می‌شوند، در داخل و خارج از مجموعه رسمی شناسایی شده‌اند.
یکی از کارمندان ناشناس شبکه بهداشت ویتالیته، به گاردین گفت: «من واقعاً نگران این موارد هستم زیرا به نظر می‌رسد این موارد بسیار سریع تکامل می‌یابند. »
گزارش شده است که خانواده‌ها و همچنین برخی از مقامات و کارشناسان از تحقیقات دولت محلی درباره این خوشه ناامید شده‌اند. کارمند Vitalité گفت که آنها به دلیل نگرانی خود در مورد افزایش تعداد بیماران جوان و علائم به سرعت در حال کاهش آنها برای بحث در مورد موارد دیگر قدم برداشته اند. آنها همچنین نگران هستند که این خوشه ممکن است تنها به نیوبرانزویک محدود نشود.
موارد در میان تماس های نزدیک نشان دهنده یک عامل محیطی مشترک است. و برخی گمانه‌زنی‌های کارشناسان مبنی بر اینکه وجود بتا-متیلامین-ال-آلانین BMAA- سمی که توسط جلبک‌های سبز آبی تولید می‌شود - می‌تواند مقصر باشد. برخی تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که خرچنگ‌ها، یک غذای محبوب در این کشور، به طور بالقوه می‌توانند مقادیر بالایی از BMAA را حمل کنند. اما طبق گزارش گاردین، تلاش‌های دانشمندان فدرال برای بررسی مغز افراد متوفی برای BMAA، تاکنون توسط دولت نیوبرانزویک اجازه داده نشده است، علی‌رغم اینکه خود خانواده‌ها خواهان انجام این آزمایش‌ها هستند.
اواخر این ماه، نیوبرانزویک قرار است گزارشی را در مورد این خوشه منتشر کند که توسط متخصصان مغز و اعصاب در سراسر استان رهبری می شود، اما ظاهراً بدون دخالت آلیر ماررو متخصص مغز و اعصاب که اولین بار این موارد را کشف کرد، این بررسی و گزارش منتشر خواهد شد.
در ماه اکتبر، یک گزارش توسط دیگر متخصصان مغز و اعصاب که در مورد هشت مورد از مرگ‌ها را مورد بررسی قرار می دادند، به این نتیجه رسیدند که آن‌ها به هم مرتبط نیستند و احتمالاً ناشی از سایر اختلالاتی هستند که در آن زمان به اشتباه تشخیص داده شده بودند. اما دانشمندان دیگری که گاردین با آنها مصاحبه کرده است با این نتیجه‌گیری مخالفت کرده‌اند و استدلال می‌کنند که تعداد نسبتاً بالای این موارد در همان منطقه، همراه با مشخصات سنی پایین‌تر بسیاری از بیماران، بدون علت مرتبط بیمار شده اند.
به هر تقدیر همچنان این بیماری مرموز باقی مانده است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ