علائم مهم نارسایی قلبی که همه باید بدانند.

بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. آنها مانند آتش سوزی گسترده شده اند، و ارتباط زیادی با عصری که در آن زندگی می کنیم دارد.

ما اغلب زیاد کار می کنیم، خیلی کم می خوابیم، غذاهای ناسالم مصرف می کنیم و به اندازه کافی ورزش نمی کنیم. و اغلب متوجه نمیشویم که بدن ما سیگنال هایی را برای ما ارسال می کند. متأسفانه، بسیاری از افراد سیگنال ها را به موقع تشخیص نمی دهند یا نادیده می گیرند. اختلالات قلبی می تواند خود را به طرق مختلف نشان دهد. در ادامه (های فن تک) لیستی از سیگنال هشدار دهنده ، که می تواند نشان دهنده یک بیماری مهم قلبی باشد را ارائه میدهد. بنابراین در صورت مواجه شدن با این علائم باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

خستگی
خستگی می تواند نشانه ای از بیماری قلبی و همچنین در نتیجه نخوابیدن کافی باشد. از آنجایی که حجم خون در بدن در طول ایست قلبی کاهش می یابد، قلب باید بیشتر کار کند. در نتیجه هم روز و هم شب آدم خسته می شود. بنابراین، اگر دائماً بدون هیچ دلیل مشخصی خسته هستید، باید به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات خستگی ممکن است نشانه یک بیماری جدی تر باشد.

Müdigkeit

غش کردن
وقوع غش مکرر بدون شک غیر معمول است. اگر به طور مکرر با آن مشکل دارید، باید یکبار به متخصص قلب مراجعه کنید زیرا می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد. فعالیت بدنی شدید، درد یا کم آبی بدن می تواند باعث از دست دادن هوشیاری شود. دلایل مختلفی وجود دارد، اما می تواند نشانه ای از بیماری قلبی نیز باشد. این اغلب با افت فشار خون مرتبط است که باعث کمبود اکسیژن در خون و در نتیجه غش می شود. شما باید آن را جدی بگیرید و به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

Bewusstlosigkeit

افزایش سریع وزن
هرکسی که اخیراً وزن زیادی اضافه کرده است باید در نظر داشته باشد که آیا این نتیجه غذا خوردن زیاد است یا نشانه ای از بیماری قلبی است. تجمع مایعات در بدن یکی از نشانه های بیماری قلبی است. در نتیجه تورم و نفخ ایجاد می شود و افزایش وزن قابل مشاهده است. اگر این علامت را تجربه کردید، ایده خوبی است که هر روز آنچه می خورید را بررسی کنید. از این طریق می‌دانید که آیا این افزایش به دلیل تغییر رژیم غذایی است یا خیر.


حالت تهوع و از دست دادن اشتها
حالت تهوع، سوء هاضمه و از دست دادن اشتها نیز از نشانه های خطر بیماری قلبی هستند. اگر این موضوع جدیدی است، بهتر است آن را تحت نظر داشته باشید و در صورت نیاز، به دنبال مشاوره پزشکی باشید. همیشه مسئله قلب نیست؛ بیماری های دیگر، مانند گاستریت، گاهی اوقات می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند. با این حال، می تواند از علائم بارداری باشد. به هر تقدیر دکتر متخصص علت را تشخیص خواهد داد.

Übelkeit und Appetitlosigkeit

ضربان قلب نامنظم
تپش قلب می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. معمولاً ناشی از انفجار آدرنالین یا تغییر نگرش است. هر کسی که متوجه می شود ضربان قلبش به طور فزاینده ای نامنظم می شود باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشد.. رسیدگی جدی به این وضعیت بسیار مهم است زیرا در صورت عدم درمان می تواند منجر به سکته شود. اگر این علامت را دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.

Unregelmäßiger Herzschlag

سرفه های مداوم
سرفه هایی که از بین نمی روند می توانند تشدید کننده باشند. ممکن است بسیاری از مردم این موضوع را جدی نگیرند، اما سرفه برای مدت طولانی می تواند نشان دهنده ناراحتی قلبی باشد. وقتی قلب در رساندن خون به بقیه بدن مشکل داشته باشد، ممکن است به ریه ها برسد و باعث سرفه مزمن شود. اگر سرفه ای دارید که خلط تولید می کند، باید به رنگ خلط توجه زیادی داشته باشید. به هر قیمتی باید از خلط صورتی-سفید اجتناب شود. اگر شب هنگام دراز کشیدن سرفه شما بدتر می شود، می تواند نشانه ای از ناراحتی قلبی باشد.

Anhaltender Husten

عرق سرد
بدن یک علامت هشدار را به شکل عرق سرد ارسال می کند. عرق کردن معمولاً نحوه تنظیم دمای بدن است. وقتی زیاد عرق می کنید، قلب شما باید سخت تر کار کند تا خون را از طریق شریان هایتان عبور دهد. هر کسی که به طور منظم عرق سرد را تجربه می کند باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند. عرق سرد می تواند نشانه ای از بیماری قلبی، عفونت، سرطان یا بیماری عصبی و غیره باشد. عرق سرد می تواند در اثر مصرف دارو یا استرس نیز ایجاد شود.

تورم پاها
تورم پا ناخوشایند و ناخوشایند است. اغلب اتفاق می افتد، به خصوص در تابستان. از سوی دیگر، تورم پاها در صورت بروز مکرر باید جدی گرفته شود، زیرا ممکن است نشان دهنده ناراحتی قلبی باشد. احتباس مایعات یکی از علل شایع ادم است. از آنجایی که پاها و پاها از قلب دورتر هستند و در جایی که خون در ابتدا در گردش است، اغلب بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. اگر تورم از بین نرفت یا بدتر شد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

Pain in calf muscle of the woman 732x549 thumbnail 732x549

اختلال خواب
اختلالات خواب معمولا قابل درمان و بی ضرر هستند. با این حال، در بسیاری از شرایط، یک بیماری قلبی مقصر است. در نتیجه، جدی گرفتن بی خوابی بسیار مهم است زیرا می تواند منجر به انواع بیماری ها شود. توصیه می شود افرادی که در به خواب رفتن یا خواب ماندن مشکل دارند به پزشک مراجعه کنند. مشکلات تنفسی در هنگام خواب ممکن است نشان دهنده تجمع مایع در ریه ها باشد. تپش قلب اغلب به دلیل درد قفسه سینه ایجاد می شود.

التهاب لثه
ژنژیویت معمولاً یک بیماری جدی نیست. در صورت تداوم درد باید با دندانپزشک مشورت کرد. مشکلات قلبی اغلب مقصر هستند. کام تحریک شده اولین علامت است که نشان دهنده وجود باتری در جریان خون است. لخته شدن خون خطر باکتری است. بسیاری از مردم نمی دانند که سلامت دهان و قلب و عروق اغلب با هم مرتبط هستند. بسیار مهم است که دندان های خود را به طور منظم ارزیابی کنید زیرا سلامت دندان می تواند بر کل بدن شما تأثیر بگذارد

درد در قسمت فوقانی بدن و بازوها
وقتی درد در قسمت بالایی تنه و بازوها وجود دارد، معمولاً اولین فکر این است که تنش وجود دارد. با این حال، می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد. عذاب سکته قلبی در زمان مشخصی شروع نمی شود. درد معمولاً به سمت چپ تابش می کند، اگرچه گاهی اوقات بسته به محل آسیب دیده می تواند به بازوی راست نیز منعکس شود. ممکن است به طور منظم در دهان یا کمر احساس ناراحتی کنید. تشخیص علائم حمله قلبی برای زنان دشوارتر از مردان است.

تنگی نفس
بسیاری از مردم بر این باورند که اضافه وزن با تنگی نفس ارتباط دارد. با این حال، لزومی ندارد. حتی اگر کار خاصی انجام نداده اید، تنگی نفس می تواند نشانه ای از حمله پانیک یا حمله قلبی باشد. اگر راه‌های هوایی و سیستم قلبی عروقی شما به درستی با هم کار نمی‌کنند، می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل قلبی باشد که قبلاً رخ داده یا در شرف وقوع است. در این حالت، ریه ها از هوا خالی می شوند و تنفس را دشوار می کنند.

درد قفسه سینه
یکی از علائم هشدار دهنده سنتی بیماری قلبی یا حمله قلبی، درد قفسه سینه است. اگر درد با مشکلات تنفسی همراه است، باید با احتیاط کامل عمل کنید. توصیه می شود در صورت بروز ناگهانی درد و بدون اطلاع قبلی، فورا به اورژانس مراجعه کنید. دردها و دردها مشخص است. ممکن است احساس انقباض یا درد سوزان وجود داشته باشد. اگر علائم در هنگام استراحت شروع شده و چند دقیقه طول بکشد، حمله قلبی قابل تشخیص است. دریافت فوری کمک پزشکی ضروری است.

Brustschmerzen

درد در انگشتان پا
درد انگشت پا ممکن است در ابتدا بی ضرر به نظر برسد، اما اینطور نیست. اگر هنگام استراحت در انگشتان پا احساس درد می‌کنید و دلیل آن کفش‌های تنگ نیست، باید علت آن را بدانید. بیماری انسداد آئورتیلیاک نیز ممکن است باعث این امر شود. بهترین کار این است که با پزشک خود در مورد علائم خود صحبت کنید و بیماری قلبی را رد کنید. تنها راه برای درمان به موقع یک بیماری جدی انجام این کار است.


گرفتگی در ران و باسن
گرفتگی اغلب به دلیل کمبود منیزیم ایجاد می شود. تلاش شدید، چه سرد و چه شدید، می تواند باعث گرفتگی عضلات شود. با این حال، اغلب با یک بیماری قلبی همراه است. اگر هنگام راه رفتن درد یا گرفتگی قابل توجهی در ران ها، باسن یا ساق پا دارید، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. با توجه به مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، ممکن است به طور بالقوه نشانه ای از بیماری انسداد آئورتیلیاک (UPMC) باشد. در این شرایط یک پزشک می تواند اطمینان حاصل کند.

خلط هنگام سرفه
سرفه همراه با خلط به طور منظم می تواند نشانه بیماری باشد. رنگ خلط در اینجا نقش دارد. اگر رنگ آن صورتی مایل به سفید باشد، می تواند نشان دهنده تجمع مایع در ریه ها باشد. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، این یک شاخص شایع بیماری قلبی است. اغلب، سرماخوردگی خفیف است، اما باید حتما به پزشک مراجعه کنید. آنها آزمایشاتی را برای تعیین منبع ناراحتی و رد بدترین سناریو انجام خواهند داد.


ناراحتی قفسه سینه
عوامل متعددی می تواند در ایجاد ناراحتی قفسه سینه نقش داشته باشد. به عنوان مثال، پس از خوردن غذاهای چرب، رفلاکس. با این حال، اگر ناراحتی قفسه سینه ادامه یابد، می تواند نشانه ای از حمله قلبی در راه باشد. به جای اینکه منتظر بمانید تا درد خود به خود از بین برود، انجمن قلب آمریکا توصیه می کند برای احتیاط به پزشک مراجعه کنید یا حتی به بخش اورژانس بروید. از دست دادن سیگنال‌های هشدار حمله قلبی بسیار آسان است و کمک‌ها اغلب خیلی دیر می‌رسند.


سردرگمی و فراموشی
دلایل مختلفی برای فراموشی و سردرگمی وجود دارد. به گفته انجمن قلب آمریکا، تغییرات در سطح سدیم می تواند به دلیل وجود مواد خاصی در خون باشد. این باعث سردرگمی و همچنین از دست دادن حافظه می شود. سوءتغذیه، خستگی، و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی همگی می توانند به این بیماری کمک کنند. البته بهتر است بیماری قلبی را رد کنید و به دنبال مشاوره پزشکی باشید، زیرا فقط پزشک می تواند آزمایشات لازم را برای رد یا جلوگیری از بدتر شدن آن انجام دهد.


موارد وحشت زدگی
از آنجایی که علائم حملات قلبی و حملات پانیک بسیار شبیه به هم هستند، به راحتی گیج می شوند. کسالت، تنگی نفس، ترس، سفتی در قفسه سینه و تعریق همگی از علائم هر دو هستند. شاخص های اضافی حمله قلبی یا حمله پانیک شامل افزایش ضربان قلب، سرگیجه و ضعف فیزیکی است. بسیار مهم است که تأکید شود این یک حمله قلبی نیست. یک تشخیص پزشکی شایسته می تواند به درمان این بیماری کمک کند، خواه حمله پانیک باشد یا چیز دیگری.
حساسیت ناگهانی در سینه
نزدیک شدن حمله قلبی را می توان با فشار و درد قفسه سینه نشان داد. احساس کسل کننده و دردناک در قفسه سینه یکی از علائم فیبریلاسیون دهلیزی است. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، باید فورا با پزشک مشورت کنید. سکته مغزی در افرادی که فیبریلاسیون دهلیزی دارند بیشتر است. شما نباید زمان را تلف کنید و باید در اسرع وقت اقدام کنید. حتی اگر این عارضه هر چند وقت یکبار اتفاق بیفتد، باید به پزشک مراجعه کنید.
دشواری تنفس
اگر مشکل تنفسی دارید، به خصوص زمانی که خواب هستید، این یک علامت مهم است. از آنجایی که ماهیچه ها در حالت استراحت آرام هستند، نباید مشکلی در تنفس داشته باشید. اگر هنگام خوابیدن، دراز کشیدن یا حتی انجام فعالیت های سبک مشکل تنفس دارید، باید خیلی دور به پزشک مراجعه کنید. به گفته انجمن قلب آمریکا، بیماری قلبی زمانی رخ می دهد که خون در سیاهرگ ها به دلیل فقدان سایر گزینه های جریان جمع شود. این امر باعث تجمع مایع در ریه ها و در نتیجه مشکلات قلبی می شود.


میگرن ناگهانی
میگرن شایع تر می شود. از سوی دیگر، میگرن می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. بسیاری از مردم نمی دانند که میگرن به طور بالقوه می تواند نشانه وجود مشکلات قلبی باشد. این نوع ناراحتی می تواند نشانه سکته مغزی یا حتی لخته شدن خون باشد. اگر علاوه بر درد، استفراغ و سرگیجه را نیز تجربه می کنید، زمانی برای تلف کردن وجود ندارد. یکبار به اورژانس مراجعه کنید هر ثانیه در این شرایط مهم است.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید

 

 


چاپ