رژیم غذایی نقش اساسی در کاهش خطر حمله قلبی

رژیم غذایی نقش اساسی در کاهش خطر حمله قلبی نیز دارد! به خواندن ادامه دهید تا ببینید کدام وعده های غذایی می تواند به تقویت بدن شما کمک کند و از حمله قلبی جلوگیری کند.

 قهوه

ما می دانیم که بدون یک فنجان جو، بسیاری از مردم احساس نمی کنند کاملاً برای آن روز آماده هستند. خوشبختانه، تحقیقات نشان داده است که نوشیدن مقادیر متوسط ​​قهوه می تواند به پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی و نارسایی قلبی کمک کند! اکنون دلیل خوبی برای رفتن به کافی شاپ مورد علاقه خود دارید.

coffee

کران بری

وقتی از کرن بری در دستور العمل های آبمیوه استفاده می شود، همه می دانند که چقدر با طراوت و شیرین هستند، اما تعداد کمی از مردم می دانند که این میوه مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. یکی دیگر از میوه های فوق العاده که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. زغال اخته همچنین به پیشگیری از زخم معده، عفونت دستگاه ادراری، بیماری لثه و سرطان کمک می کند. حتی یک دلیل بیشتر برای ذخیره کردن این میوه فوق العاده لذیذ!

WhatsApp Image 2021 11 16 at 6.55.44 PM

انجیر

انجیر را می توان به روش های مختلفی طبخ کرد، اما خوردن آن به صورت خام بهترین راه برای لذت بردن از آن است. با برداشتن ساقه و تجربه طعم شیرین و نفیس، می توانید کل میوه را مصرف کنید. انجیر سرشار از مواد مغذی است و دارای فواید مختلفی برای سلامتی است، از جمله کمک به هضم غذا، کاهش خطر بیماری قلبی و کنترل سطح قند خون. انجیر همچنین می تواند برای نشان دادن بیماری قلبی استفاده شود.

انجیر

دانه های کتان

اسیدهای چرب امگا 3 که گاهی اوقات به عنوان چربی سالم شناخته می شوند، در این دانه ها به وفور یافت می شوند. افرادی که ماهی یا آجیل دوست ندارند نباید نگران دریافت امگا 3 کافی باشند زیرا می توانند آن را از دانه های کتان که سرشار از آن هستند دریافت کنند. برای بهره مندی از فواید مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و استروژن دانه کتان، یک قاشق غذاخوری به اسموتی ها، کاسه های میوه و سالاد خود اضافه کنید.

WhatsApp Image 2021 11 16 at 6.52.42 PM

زنجبیل

برای طرفداران زنجبیل، این یک خبر فوق العاده است. این منطقه پخت و پز چیزی بیش از یک عطر و طعم خوش طعم ارائه می دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده، همچنین می تواند به کنترل سلامت قلب شما کمک کند. به نظر می رسد خوردن منظم زنجبیل شانس ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد و از بیماری عروق کرونر قلب محافظت می کند. علاوه بر این، از آنجایی که زنجبیل به خوبی با سوشی تطبیق می‌کند، اگر دفعه بعد که به رستوران ژاپنی مورد علاقه‌تان می‌روید، مقدار زیادی از آن را بخورید، احساس بدی نخواهید داشت.

 زنجبیل

گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای عالی است که چیزهای بیشتری از طعم و رایحه تازه دارد. همچنین مملو از مواد مغذی است! ویتامین C، پتاسیم، لیکوپن، فیبر و کولین همگی در این میوه فراوان هستند. درست است، خوردن گریپ فروت به طور منظم سلامت قلب و عروق شما را تقویت می کند. گریپ فروت همچنین بخشی از رژیم غذایی DASH است که یک برنامه غذایی است که برای کاهش فشار خون طراحی شده است.

WhatsApp Image 2021 11 16 at 6.55.39 PM

چای سبز

آیا چیزی برای رفع تشنگی می خواهید؟ سپس مقداری چای سبز بخورید، یک نوشیدنی فوق‌العاده با محتوای آنتی اکسیدان بالا. این ماده شیمیایی قوی به جلوگیری از تشکیل پلاک در دیواره سرخرگ ها کمک می کند. گذشته از آن، نوشیدن چای سبز می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید، کلسترول و LDL در بدن کمک کند.

green tea

لوبیا قرمز

لوبیا بلبلی را به خورش ها و سوپ های خود اضافه کنید تا خوش طعم تر شوند! لوبیا یک مکمل فوق العاده است زیرا دارای چربی کم و فیبر بالایی است که به تقویت سلامت قلب و شناخت کمک می کند. آنها همچنین سرشار از منیزیم، فولات و پروتئین و همچنین سایر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. سایر مزایای سلامت لوبیا شامل کاهش سطح هموسیستئین و کاهش خطر ابتلا به دیابت، حملات قلبی، سکته مغزی، بیماری عروق محیطی و سرطان است.

 لوبیا قرمز

پرتقال ها

می توانید روال سلامتی جدید خود را با خرید چند پرتقال آغاز کنید. آنها سرشار از ویتامین C، مواد معدنی و فیبر هستند و همچنین تشنگی شما را به روشی لذت بخش و با طراوت برطرف می کنند. پتاسیم موجود در میوه به تخلیه نمک از بدن، کاهش فشار خون و خنثی کردن پروتئین های مضر برای قلب کمک می کند. محتوای بالای پکتین پرتقال به جذب کلسترول از رژیم غذایی نیز کمک می کند.

orange

کلم پیچ

این واقعیت که کلم پیچ یکی از صمیمی‌ترین اعضای خانواده کلم است، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که یافتن آن آسان‌ترین راه نیست. تلاش شما در به دست آوردن این سبزی پاداش خواهد داشت زیرا دارای انواع مواد مغذی است که برای سلامت قلب مفید است. کلم پیچ به لطف فیبر، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن برای قلب سالم است، اگر نمی دانستید. کلم پیچ همچنین کالری و چربی کمی دارد و آن را به یک مکمل عالی برای هر وعده غذایی تبدیل می کند! هزاره ها چیزی برای کلم پیچ دارند، و این امکان وجود دارد که آنها به چیزی علاقه داشته باشند.

WhatsApp Image 2021 11 16 at 7.59.52 PM

سیر

سیر به دلیل افسانه هایی که خون آشام ها را دفع می کند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است، اما افراد کمی از فواید آن برای سلامت قلب آگاه هستند. مدت‌هاست که از آن برای افزایش طعم غذاهای متعدد استفاده می‌شود و مطالعات نشان داده‌اند که می‌تواند به حفظ سلامت قلب نیز کمک کند. سیر می تواند به موارد مختلفی از جمله کاهش فشار خون، جلوگیری از انقباض عروق خونی و کاهش تشکیل پلاک در شریان ها کمک کند. اگر طعم سیر را دوست ندارید می توانید به عنوان قرص مصرف کنید.

garlic

شراب قرمز

اکنون می توانید نفس راحتی بکشید زیرا مجبور نیستید الکل را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. نوشیدن متوسط ​​شراب قرمز می تواند به بهبود سلامت قلب شما کمک کند. افزودن شراب به شام ​​یا نوشیدن یک لیوان از آن می تواند رگ های خونی را انعطاف پذیرتر کند و از تشکیل لخته های خونی جلوگیری کند. جدای از آن، شراب قرمز می تواند به افزایش سطح HDL و کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب کمک کند. ما چه کسی هستیم که با متخصصان پزشکی که این توصیه را می کنند اختلاف داشته باشیم؟

WhatsApp Image 2021 11 16 at 6.55.42 PM

شکلات

شکلات به طور فزاینده ای در غذاهای خوش طعم استفاده می شود، علیرغم باور عمومی که فقط در دسرهای شیرین استفاده می شود. شکلات تلخ با محتوای کاکائو بالا در افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت شهرت بدی دارد، اما در واقع فوایدی برای سلامتی دارد. ثابت شده است که شکلات تلخ به کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

شکلات

عدس

عدس حبوباتی است که نه تنها طعم هر غذایی را افزایش می دهد، بلکه فواید سلامتی نیز دارد. رژیم غذایی سرشار از عدس، لوبیا و سایر حبوبات نشان داده است که خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد. علاوه بر این، عدس سرشار از پروتئین، پتاسیم و منیزیم است که همگی به کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و کاهش احتمال تجمع پلاک رگ‌های خونی کمک می‌کنند.

عدس

بادام ها

بادام یکی از تنقلات مورد علاقه ما است و ما درباره شما چیزی نمی دانیم. این آجیل همچنین دارای مواد مغذی زیادی است که می تواند به شما در بهبود توانایی های شناختی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت کمک کند. یک مشت بادام می تواند به کاهش کلسترول کمک کند، از جذب LDL بد جلوگیری کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به حداقل برساند.

بادام

انار

آیا می خواهید مقداری زینگ به سالاد، شیک یا اسموتی خود اضافه کنید؟ بعد از آن حتماً مقداری انار تهیه کنید. این میوه حاوی یک ترکیب آنتی اکسیدانی قوی است که از دیواره های شریان شما در برابر تجمع پلاک محافظت می کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. این ابر غذا در مطالعات نشان داده شده است که به پیشگیری از دیابت، سکته مغزی، آلزایمر و سرطان پروستات کمک می کند. علاوه بر این، برای سلامت کبد، مفاصل، دندان ها و پوست شما نیز مفید است.

 WhatsApp Image 2021 11 16 at 7.59.56 PM

بلوبری

اگر نمی دانستید زغال اخته سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. طبق تحقیقات، سه وعده میوه و سایر انواع توت ها در هفته می تواند به بهبود فشار خون، کاهش کلسترول و پاک کردن تشکیل پلاک بر روی دیواره شریان ها کمک کند. این میوه خوش طعم به پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان نیز کمک می کند.

WhatsApp Image 2021 11 16 at 7.59.55 PM

چغندر

چغندر یک رویه سالاد رنگارنگ، ترد و خوشمزه است که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی از جمله بتائین و فولات ویتامین B است. چغندر همچنین برای کاهش سطح هموسیستئین در بدن شناخته شده است. این ابر غذا به دلیل کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و داشتن قدرت های فوق العاده دیگری مانند پیشگیری از عفونت و تقویت سایر اندام ها در این لیست قرار گرفته است.

WhatsApp Image 2021 11 16 at 7.59.54 PM

ماهی سالمون

به نظر می رسد همه از اشاره به ماهی آزاد به عنوان ماهی مورد علاقه خود لذت می برند! با توجه به اینکه چقدر با سالاد، سوشی و تقریباً هر غذای دیگری که فکرش را می کنید ترکیب می شود، غیرمنتظره نیست. ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و همچنین سایر مواد مغذی است. مرغ دریایی در کاهش تری گلیسیرید، شل شدن عروق خونی منقبض، جلوگیری از لخته شدن خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر است.

WhatsApp Image 2021 11 16 at 7.59.53 PM

امیدواریم این مطلب کمکی هرچند ناچیز جهت رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از حمله قلبی برای کاربران عزیز بوده باشد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ