پرواز دومین بالون مرموز بر فراز آسمان ایالات متحده!!

نیروی هوایی ایالات متحده به تازگی یک بالون مرموزی را در آسمان کشف کرد که نسبت به هواپیماهای مسافربری در ارتفاع بالاتری پرواز می کند.

بالون

ستاد فرماندهی دفاع هوا-فضای آمریکای شمالی (NORAD)اعلام کرد که این بالون ناشناس هم اکنون در ارتفاعی بین 43000 تا 45000 پایی، در حال حرکت است. این میزان ارتفاع حتی نسبت به هواپیماهای مسافربری هم بیشتر است. این بالون کوچک و براق روز جمعه در غرب ایالات متحده توجه مقامات و مردم آمریکا را به خود جلب کرد. آژانس نظامی NORAD که مسئولیت حفظ امنیت حریم هوایی ایالات متحده و کانادا را بعهده دارد گفت:"ما به محض شناسایی بالون، هواپیماهای جنگی خود را برای ردیابی بالون به ایالت یوتا فرستادیم. نتایج ارزیابی ما نشان داد که این بالون را هیچ کسی هدایت نمی کند و بنابراین، تهدیدی برای امنیت ملی به حساب نمی آید. اما ما همچنان به ردیابی و کنترل این بالون ادامه می دهیم."

اداره هوانوردی آمریکا(FAA) هم اعلام کرد:"این بالون هیچ تهدیدی برای امنیت پرواز در آسمان آمریکا محسوب نمی شود. اما، با توجه به وزش باد ما تغییر مسیر آن را زیر نظر داریم. طبق پش بینی FOX بالون می تواند تا قبل از رسیدن به ایالت جورجیا تا بالای کوه های راکی و دشت ها حرکت کند."

هنوز منشا و هدف بالون مشخص نیست. با این حال، کی از مقامات ارشد آمریکایی به خبرگزاری CBC گفت:"به نظر می رسد این بالون از مایلار ساخته شده است. مایلار ماده نازک و بازتابنده ای است که معمولا در ساخت بالون ها مورد استفاده قرار می گیرد. این بالون به یک جعبه مکعبی کوچک متصل شده که به ابعاد 2 فوت در 2 فوت است. احتمال دارد این جعبه همان محموله مورد نظر باشد اما، هنوز محتویات این جعبه معلوم نیست.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که یک سال از زمان کشف بالون جاسوسی چین در آمریکا می گذرد. بالون جاسوسی قبل از اینکه در سواحل کارولینای جنوبی سقوط کند، بر فراز بخش وسیعی از خاک این کشور مشغول گشت زنی بود. البته بالون چینی در ارتفاع 60000 پایی از سطح زمین پرواز می کرد که خیلی بیشتر از ارتفاعی بالونی است که به تازگی کشف شد.

یک هواشناس مرکز ملی هواشناسی آمریکا گفت که این بالون هیچ شباهتی به بالون های هواشناسی آژانس ندارد که معمولا برای جمع آوری داده های جوی مورد استفاده قرار می گیرد. به احتمال زیاد این آخرین بالون جاسوسی نیست. این بالون مجهز به یک دستگاه هایی هستند که می تواند اطلاعات را به زمین مخابره کند. به گفته این هواشناس، بالون های معمولی فقط 90 دقیقه می توانند در جهت وزش باد پرواز کنند. اما بالونی که آژانس نظامی NORAD آن راشناسایی کرد مدت بیشتری در آسمان بوده است و مسیر حرکت نامنظم تری دارد.

NORAD در مورد این که بالون می تواند چقدر در آسمان بماند یا از زمین قابل مشاهده باشد، چیزی نگفت. عکس‌ها و فیلم‌هایی از این بالون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. اما کسی نمی‌دانند که این بالون چه کاری انجام می دهد و از کجا سر وکله آن پیدا شده است! برخی از کاربران در فضای مجازی به شوخی گفته اند که این یک بشقاب پرنده یا یک روش جدید تبلیغاتی بوده است. هنوزهیچ کس مسئولیت این بالون را بر عهده نگرفته و همچنان به صورت یک راز باقی مانده است.


چاپ