موشک استارشیپ اسپیس ایکس در آستانه سومین پرتاب آزمایشی!

هر دو اسپیس ایکس و تسلا در سال 2023 سال قابل توجهی را پشت سر گذاشتند، علیرغم اینکه ماسک زمان قابل توجهی را صرف X کرد.

ایلان ماسک تست موتور استارشیپ

میلیاردر و کارآفرین معروف، ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت‌های SpaceX و Tesla با انتشار یک پست در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ایکس اعلام کرد که در ماه آینده تغییراتی را در دو شرکت SpaceX و Tesla انجام خواهد داد و خبر آن را با دنبال کنندگان حساب کاربری خود به اشتراک خواهد گذاشت. او اعلام کرد که قصد دارد جلسه ای برای اسپیس ایکس و تسلا برگزار کند و در آن از دستاوردهای سال 2023 و برنامه‌های سال 2024 رونمایی کند. به‌روزرسانی‌های جدید مربوط به اسپیس ایکس در هفته آینده و مذاکرات مربوط به تسلا پس از ارسال گزارش سالانه این شرکت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برنامه‌ریزی خواهد شد.

گفتگوهای علنی او در مجمع عمومی شرکت در X منتشر خواهد شد. این کار به پیروان ایلان ماسک و کسب و کارهای او امکان می‌دهد که یک نگاه کلی به آینده این دو شرکت داشته باشند. اسپیس ایکس و تسلا، به ترتیب در زمینه‌های اکتشافات فضایی و تولید وسایل نقلیه الکتریکی به موفقیت های چشمگیری دست یافتند. به احتمال زیاد استراتژی بعدی آنها به شدت جاه‌طلبانه و نوآورانه خواهد بود. با وجود گذشت زمان قابل توجهی از تأسیس شرکت X توسط ایلان ماسک در سال 2023، اسپیس ایکس و تسلا در سال جاری اقدامات مهمتری را در جهت رشد و توسعه انجام دهند. ایلان ماسک درباره لوگو و ویژگی‌های شرکت X، نظر خود را مطرح کرد و گفت که شرکت بیشتر بر روی سودآوری و دسترسی آسان کاربران متمرکز شده است.

در سال 2023، شرکت اسپیس ایکس به چند دستاور ارزشمند دست پیدا کرد. به عنوان نمونه: پرتاب 96 موشک، استفاده مکرر از موشک فالکون 9 و ثبت رکورد 19 پرتاب و همچنین فرود موفق در دریا، اجرای پرواز آزمایشی موشک استارشیپ و گسترش خدمات اینترنتی Starlink به 2.3 میلیون مشتری در سراسر جهان می‌شود. علاوه براین، SpaceX اواخر سال 2023 با اجرای پرتاب آزمایشی حساس با استفاده از تقویت‌کننده مگا موشک و فضاپیمای Starship، ویدیوهای چشم‌نوازی از این دو وسیله نقلیه در طول عملیات پرتاب منتشر کرد. آزمایش تست موتور موشک فوق سنگین استارشیپ و موشک تقویت کننده سوپر هوی که قرار است جمعه آینده برگزار شود، سومین پرتاب آزمایشی استارشیپ به حساب می آید.

حساب رسمی SpaceX در پلتفرم ایکس آزمایش موفقیت‌آمیز Super Heavy Booster 10 و همچنین آزمایش جداگانه یک موتور رپتور در Starship Ship 28 را تأیید کرد که در تست پرتاب بعدی بر فراز موشک Super Heavy Booster 10 سوار خواهد شد. این شرکت گفت که آزمایش Starship با هدف نشان دادن قابلیت راه اندازی مجدد موتور رپتور در فضا صورت خواهد گرفت.


چاپ