اولین تصاویر از سفینه فضایی نپتون منتشر شد!

شرکت Space Perspective اولین تصاویر واقعی از سفینه فضایی نپتون را منتشر کرد.

فضاپیمای نپتون

اگر کسی به ما بگوید که قصد دارد با یک بالون به لبه فضا سفر کند، با تعجب به او نگاه خواهیم کرد. اما شرکت اسپیس پرسپکتیو با ساخت یک مدل آزمایشی واقعی از فضاپیمای نپتون توانست این تصور را به واقعیت تبدیل کند.

شرکت فضایی پرس پک تیو با تکمیل مراحل ساخت نپتون توانست یک گام به پرواز آزمایشی بدون سرنشین نزدیکتر شد. این پرواز به منظور جمع‌آوری اطلاعات لازم جهت ساخت نسخه‌ نهایی این سفینه انجام خواهد شد. بالون فضایی نپتون می تواند صنعت گردشگری فضایی را متحول کند. این فضا پیما قرار است گردشگران را به لبه فضا ببرد و دوباره به زمین بازگرداند.

Perspective قصد دارد کپسول فضایی نپتون را به گونه‌ای طراحی کند که افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند و در عین حال، آسیب کمتری به محیط زیست وارد کند. به علاوه خطرات سفرهای فضایی را برای گردشگران به حداقل برساند. این فضاپیما در طول پرواز خود به یک بالون در ارتفاع بالا متصل می‌ماند . پس خدمه کپسول نیازی ندارند به یک وسیله نقلیه دیگر در میانه پرواز منتقل شوند. این ویژگی می تواند امنیت پرواز را افزایش داده و هزینه‌های آن را تا حد زیادی کاهش دهد.

نپتون بیش از 6 ساعت طول می‌کشد تا به ارتفاع 100000 فوتی از سطح زمین برسد. این ارتفاع معادل حدود 30 کیلومتر است و بیشتر از ارتفاعی است که فضاپیماهای اژدها شرکت اسپیس ایکس به آن رسیده اند. این شرکت تاکنون بیش از 1650 بلیت را به قیمت هر کدام 125000 دلار فروخته است.

شرکت آمریکایی این ایده را برای اولین بار در سال 2020 مطرح کرده بود. طبق برنامه ریزی سازندگان، قرار است حدود هشت مسافر به همراه یک خلبان با نپتون به ارتفاع 100000 فوت (30480 متر) از سطح زمین سفر کنند. این ارتفاع به لبه فضا معروف است و در این نقطه افراد می توانند انحنای زمین و تاریکی فضا را به خوبی تماشا کنند. مسافران در این سفر وارد کپسول نپتون می شوند که زیر یک بالون فضایی به ابعاد یک زمین فوتبال قرار می گیرد.
نپتون به صندلی های لوکس و مجلل، قابلیت وای-فای ، پنجره پانوراما 360 درجه و سرویس بهداشتی که در قسمت پایینی سفینه قرار دارد، مجهز است. در حال حاضر، هر صندلی با قیمت 125000 دلار آمریکا پیش فروش می شوند. اما، نمونه اولیه نپتون فاقد سالن پذیرایی ساخته شد. این اولین پرواز بدون خدمه نپتون به حساب می آید و پروازهای بعدی آنها تا اواخر سال آینده به مرحله عملیاتی می رسد.

تابر مک کالوم، بنیانگذار اسپیس پرسپکتیو در مورد این موفقیت گفت:" تیم ما هیجان‌زده است که کپسول نپتون را هر چه زودتر به پرواز در ‌آورد." این شرکت همزمان با این پروژه، در حال ساخت یک کشتی فضایی به نام وویجر است که از آن برای پرتاب کپسول و بالون استفاده می‌شود. این کشتی نقش مهمی در بازیابی کپسول و بالون پس از فرود، خواهد داشت.


چاپ