فضانوردان فضاپیمای روسی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند

فضاپیمای روسی سایوز توانست سه خدمه خود را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) رساند.

فضانوردان ایستگاه فضایی

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از دیحیتال ترندز؛ لورال اوهارا فضانورد ناسا، اولگ کونوننکو و نیکولای چوب فضانوردان آژانس فضایی روسیه(روسکوسموس) در این ماموریت حضور دارند. سه فضانورد در ساعت 11:44 صبح به وقت شرقی روز جمعه 15 سپتامبر از پایگاه پرتاب بایکونور قزاقستان به مقصد ایستگاه ISS زمین را به مقصد فضا ترک کردند و بعد از گذشت سه ساعت به ایستگاه ISS در ارتفاع 250 مایلی از سطح زمین رسیدند.

فضانوردان بعد از لنگر انداختن فضاپیمای سایوز از طریق دریچه وارد ایستگاه فضایی شدند و مورد استقبال هفت نفر از ساکنان فعلی قرار گرفتند. وب سایت رسمی ISS اندکی بعد از استقرار فضانوردان تصویری از 10 سرنشین فعلی ایستگاه منتشر کرد.

این ماموریت آژانس روسیه به علت حضور فضانورد ناسا حساسیت بالایی داشت. اوهارا فضانورد آژانس فضایی ایالات متحده است که در سمت راست تصویر می توانید مشاهده کنید. این اولین ماموریت فضایی او محسوب می شود. طبق برنامه ریزی او به مدت شش ماه و همکاران روسی اوهارا به مدت یک سال باید به تحقیقات علمی بپردازند.

در حال حاضر، ایستگاه فضایی یکی از شلوغ ترین زمان های خود را سپری می کند. همین اواخر ماه قبل چهار فضانورد ماموریت کرو-6 اسپیس ایکس جای خود را با فضانوردان کرو-7 اسپیس ایکس عوض کردند و به زمین برگشتند. حدود یک هفته دیگر فرانک روبیو فضانورد ناسا، سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین فضانوردان روسی با کمک سایوز به زمین بر می گردند. فضانورد آژانس فضایی ایالات متحده توانست با حضور طولانی مدت خود در ISS رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

ماموریت روبیو ابتدا به صورت 6 ماهه برنامه ریزی شده بود اما، به علت نشت مایع خنک کننده سایوز هنگام لنگر انداختن در ایستگاه فضایی به مدت شش ماه تمدید شد. آژانس فضایی روسیه تشخیص داد که فضاپیمای آسیب دیده سایوز قادر نیست فضانوردان را به سلامت به زمین برگرداند و تصمیم گرفت زمان بازگشت فضانوردان را تغییر دهد. در واقع، اوهارا و دو همکار روسی او قرار بود شش ماه پیش به زمین بازگردند اما، به علت برنامه ریزی مجدد ماموریت آنها تا کنون به تعویق افتاد.


چاپ