پرتاب اولین تلسکوپ فضایی اسرائیل تا اوایل سال 2026 به فضا!

ناسا قصد دارد اولین تلسکوپ فضایی اسرائیل را تا اوایل نیمه اول سال 2026 به فضا پرتاب کند.

اولین تلسکوپ اسرائیل

براساس گزارش رسمی وب سایت ناسا؛ آژانس فضایی ایالات متحده قرار است تلسکوپ فضایی ULTRASAT اسرائیل را در نیمه اول سال 2026 به مدار زمین بفرستد. مداری که به علت میدان دید وسیع آن به تلسکوپ امکان می دهد با استفاده از امواج فرابنفش نقاط دور دست کیهان که به سرعت در حال تغییر هستند را مورد بررسی دقیق تر قرار دهد.

اخترشناسان اطلاعات تلسکوپ ULTRASAT را با اطلاعات به دست آمده از تلسکوپ های دیگر ترکیب می کنند. این نتایج می تواند به ما درک بهتری از عملکرد سیاهچاله ها، امواج گرانشی آن ها، ابرنواخترها و کهکشان های فعال ارائه دهد.

این یک پروژه بسیار پیشرفته است که می تواند اسرائیل را در خط مقدم تحقیقات جهانی قرار دهد. سازمان های بین المللی پیشرو مانند ناسا و موسسه تحقیقاتی DESY به دلیل اهمیت علمی این پروژه، با اسرائیل همکاری می کنند. آنها سرمایه گذاری های زیادی را در بخش ساخت و پرتاب ماهواره انجام دادند تا بتوانند در آینده از اطلاعات علمی این تلسکوپ استفاده کنند.

طبق گزارش موسسه علوم وایزمن، میدان دید وسیع 204 درجه مربع اولتراست یک جهش 100 برابری در حجم برون کهکشانی به حساب می آید که محققان از آن برای شناسایی منابع انتقال استفاده می‌کنند.


چاپ