فضاپیمای لوسی تصاویر زیبایی از زمین منتشر کرد

فضاپیمای لوسی ناسا، هنگام پرواز به سمت سیاره مشتری تصاویر زیبایی از زمین گرفت. سازمان فضایی ایالات متحده، به تازگی این تصاویر را برای علاقه مندان به فضا منتشر کرد.

فضا پیمای لوسی

طبق گزارش های فن تک، اوایل این ماه فضاپیمای لوسی ناسا هنگام پرواز به سمت سیارک‌های مدار مشتری توانست هنگام عبور از کنار زمین، تصاویر زیبایی را به ثبت برساند.

فضاپیمای لوسی در اکتبر سال 2021 به فضا پرتاب شد. این فضاپیما برای رسیدن به سیارک‌ها، باید در طول 12 سال از مسیرهای پیچیده‌ای در منظومه شمسی عبور کند. ماموریت لوسی بازدید از سیارک های موجود در مدار مشتری است تا درباره نحوه شکل گیری منظومه شمسی اطلاعات مهمی جمع آوری کند. اما، برای رسیدن به این هدف سفر طولانی در پیش دارد. به عنوان بخشی از این ماموریت، لوسی به دور زمین چرخید تا از نیروی گرانشی آن برای حرکت در مسیر خود استفاده کند.


هنگامی که لوسی 15 اکتبر از کنار زمین گذشت، با سیستم دوربین ردیابی پایانه سیاه و سفید خود (T2CAM) این تصویر را از سیاره ما گرفت. T2CAM یک جفت دوربین است که به منظور ردیابی سیارک ها طراحی شده است. اما این جفت دوربین، توانست تصویر زیبایی از زمین را ثبت کنند. گرفتن تصاویر از اهداف مشخصی مانند زمین یا منظره خارج از منظومه شمسی برای تنظیم ابزارهای فضاپیما بسیار مفید خواهد بود. لوسی اوایل امسال هم موفق به ثبت تصاویری از ماه گرفتگی در فضا شد. تصویر دومی که با همان سیستم دوربین در 13 اکتبر گرفته شده است، زمین و ماه را از فاصله نزدیک به 900000 مایلی نشان می دهد.

تصویر زمین و ماه

این اولین باری است که Lucy زمین را ملاقات کرده و به مسیر خود در منظومه شمسی بازگشته است. فضاپیمای ناسا دو بار دیگر زمین را در تاریخ های دسامبر 2024 و دسامبر 2030 ملاقات خواهد کرد. لوسی قرار است در آوریل 2025 از کنار اولین هدف سیارکی خود، سیارک دونالد جوهانسون عبور کند. دونالد جوهانسون، دانشمند دیرین انسان شناس(دانشی که به مطالعه ی بقایای فسیل های انسان نماها (hominids) می پردازد) است که فسیل لوسی استرالوپیتکوس را کشف کرد.


چاپ