دوربین ناسا از یک میلیون مایل دورتر عبور ماه از روی زمین را نشان می دهد.

دوربین ناسا بر روی ماهواره رصدخانه آب و هوای عمیق فضایی (DSCOVR) ، در 6 سال پیش منظره ای منحصر به فرد از ماه هنگام چرخش به دور زمین ثبت کرد.

در سال 2015، یک دوربین ناسا در رصدخانه Deep Space Climate Observatory (DSCOVR) این مجموعه منحصر به فرد از تصاویر را ثبت کرد که "سمت تاریک " ماه را نشان می دهد. سمت تاریک ماه نیم‌کره‌ای می باشد که در یک زمان مشخص توسط خورشید نورانی نشده‌است. و «سمت دور» نیز نامیده می شود، زیرا به اندازه سمتی که رو به زمین است در معرض نور خورشید قرار می گیرد. ما هرگز نمی‌توانیم «سمت دور» ماه را از روی زمین به دلیل پدیده‌ای به نام قفل جزر و مدی{ پی‌آمد چرخش ماه گرد محور خود و همزمانی آن با پیمودن مدارش به دور زمین} ببینیم، که زمانی اتفاق می‌افتد که یک جسم نجومی به همان اندازه زمان می‌برد تا یک چرخش کامل حول محور خود را انجام دهد و به طور کامل به دور جسم دیگری بچرخد.

DSCOVR Far Side Moon

اگرچه هدف اصلی رصدخانه DSCOVR نظارت بر بادهای خورشیدی برای اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) است، اما این ماهواره همچنین دارای دوربین تصویربرداری چند رنگی زمین ناسا (EPIC) است که تصاویر رنگی را گرفته است. این دوربین چهار مگاپیکسلی و تلسکوپ CCD در حین گردش به دور زمین، دید ثابتی از زمین دارد و هر روز 13 تا 22 عکس می گیرد.
ناسا برای گرفتن «رنگ طبیعی» زمین، سه نوردهی تک رنگ متفاوت را با فاصله 30 ثانیه از هم ترکیب می‌کند. تصویر ترکیبی نهایی دارای یک آفسِت{نوعی چاپ} سبز در سمت راست ماه و انحراف نازک آبی و قرمز در سمت چپ آن است که به دلیل حرکت ماه بین هر نوردهی ایجاد می شود.
اگر می خواهید تصاویر بیشتری را که توسط EPIC گرفته شده است، مشاهده کنید، ناسا تصاویر رنگی روزانه از نماهای مختلف زمین را در حالی که در طول روز می چرخد در این لینک منتشر می کند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ