آیا پلوتون یک سیاره می شود

تیمی از دانشمندان در ایالات متحده خواستار بازگشت وضعیت سیاره‌ای پلوتون، به همراه 15 سنگ فضایی مجاور آن هستند.

 دانشمندان می‌خواهند هر صخره پلوتون ‌مانندی را که در نزدیکی خورشید ما شناور است به فهرست سیارات رسمی اضافه کنند. باید در همین ابتدا اعلام کرد دانشمندان عزیز مراقب باشید چه آرزویی دارید

polotosayare

جیم برایدنستاین، رئیس سابق ناسا، در سال 2019 خواستار بازگرداندن وضعیت سیاره‌ای پلوتون شد و گفت: این راهی است که من آن را یاد گرفتم و به آن متعهد هستم.
خوب، جیم، ممکن است فقط به آرزوی خود و خیلی چیزهای دیگر برسید. اگر از یادگیری در مورد 9 سیاره در منظومه شمسی لذت بردید، قطعاً در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد صحبت میکنید. چراکه اکنون دانشمندان می‌خواهند هر صخره پلوتون ‌مانندی را که در نزدیکی خورشید ما شناور است به فهرست سیارات رسمی اضافه کنند.
محققان اعلام کرده اند شواهدی ارائه میدهندکه هم‌ترازی طبقه‌بندی با پیچیدگی زمین‌شناسی، مفیدترین طبقه‌بندی علمی برای سیارات است. این پیچیدگی سیارات اولیه و ثانویه است که بخش مهمی از زنجیره منشاء حیات در کیهان را رقم میزند.
این یعنی چی؟ اساساً، به این معنی است که هر موجود زمین شناسی پیچیده در فضا می تواند الزامات پیشنهادی تیم برای وضعیت سیاره را برآورده کند.
فیلیپ متزگر، نویسنده اصلی مقاله این تیم، به NBC News گفت که چنین تعریفی حدود 150 سیاره در منظومه شمسی را برای ما به ارمغان می آورد. این بدان معناست که تقریباً هر قمر در منظومه شمسی، از جمله قمر زمین، لونا، که قطر آن حدود 1/3 بزرگتر از خود پلوتون است، سیاره محسوب می شود.
به صورت کلی می توان گفت: اگر پلوتون یک سیاره است، پس بسیاری از نزدیک به 200 قمر و تعداد بی‌شماری دیگر اجرام آسمانی در منظومه شمسی نیزهم سیاره محسوب می شوند!(کمی گیج کننده و عجیب است)
از همین جا از طرف های فن تک برای همه بچه ها و والدینی که باید این مدل از منظومه شمسی را برای پروژه علمی خود در سال های آینده بسازند، آرزوی موفقیت داریم.
اگر مانند جیم برایدنستاین، دلیل شما برای بازگشت پلوتون به عنوان یک سیاره، نوستالژی است، پس ارزش آن را دارد که به خاطر داشته باشید هیچ سناریوی علمی وجود ندارد که در آن منظومه شمسی ما باید دقیقاً 9 سیاره را در برگیرد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ