تصاویری از خورشیدگرفتگی در فضا

ناسا گفت: که فضاپیمای رصدخانه Deep Space Climate سایه خورشید گرفتگی را هنگام عبور از قطب جنوب به تصویر کشیده است.

آخرین خورشید گرفتگی امسال هفته گذشته اتفاق افتاد. از بیشتر نقاط جهان، از جمله هند، قابل مشاهده نبود. این خسوف از قطب جنوب قابل مشاهده بود، در حالی که مردم برخی از کشورهای دیگر مانند استرالیا و نیوزیلند توانستند خورشید گرفتگی جزئی را مشاهده کنند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی از فضا دیده می شود خورشید گرفتگی کامل چگونه ظاهر می شود؟ ناسا تصاویر گرفته شده از یک رصدخانه فضایی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است که سایه ماه را هنگام عبور از قطب جنوب نشان می دهد.

solar eclipse space

ناسا در توضیح این پست نوشت: "آیا تا به حال خورشید گرفتگی کامل دیده اید؟ دیدن خورشید گرفتگی کامل از فضا چطور؟ آژانس فضایی اعلام کرد که فضاپیمای رصدخانه آب و هوای عمیق فضایی (DSCOVR)سایه را هنگام عبور از قطب جنوب شکار کرد.
به گفته آژانس، "سایه به شکل مخروطی که به فضا امتداد می یابد، مقطع دایره ای دارد که به راحتی در هنگام خورشید گرفتگی دیده می شود."
تصاویر دوم و سوم در این پست نشان می‌دهند که ماه‌گرفتگی از منظر دیگری چگونه به نظر می‌رسد - داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS). فضانورد کایلا بارون از ایستگاه فضایی بین‌المللی عکس گرفت. در پیش‌زمینه، بخش روسی آزمایشگاه در حال گردش قابل مشاهده است.
ناسا همچنین در این پست توضیح داد که چگونه خورشید گرفتگی رخ می دهد: «خورشید گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که ماه بین خورشید و زمین حرکت می کند، سایه ای روی زمین ایجاد می کند و نور خورشید را به طور کامل یا تا حدی در برخی مناطق مسدود می کند. برای اینکه خورشید گرفتگی کامل اتفاق بیفتد، خورشید، ماه و زمین باید دقیقاً در یک راستا باشند.»
رصدخانه آب و هوای عمیق فضایی یک پروژه مشترک ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) است. این در سال 2009 راه اندازی شد و "تغییرات باد خورشیدی را رصد می کند و پیش بینی های آب و هوای فضایی و هشدارهایی را برای طوفان های خورشیدی ارائه می دهد که می تواند به طور موقت شبکه های برق و GPS را مختل کند." DSCOVR که در حدود یک میلیون مایل از زمین می چرخد، هر دو ساعت یک عکس جدید از زمین می گیرد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ