تصویری دیدنی از صخره کیهانی،"دنیای زیر دریا" در فضا

ناسا تصویری دیدنی از صخره کیهانی را از فاصله 160000 سال نوری به اشتراک گذاشت. 

ناسا تصویری از صخره کیهانی را که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است به اشتراک گذاشته است.
ناسا تصویری خیره کننده از "دنیای زیر دریا" از اعماق فضا به اشتراک گذاشته است. تصویر مربوط به صخره کیهانی است و شامل دو سحابی متفاوت است. اولین سحابی، با رنگ قرمز و آبی در پس زمینه سیاه پر از نورهای درخشان، یک منطقه ستاره‌زایی وسیع در ابر ماژلانی بزرگ، کهکشان اقماری راه شیری است. همراه با دومین سحابی که به رنگ آبی دیده می شود، کل ساختار را صخره کیهانی می نامند. این صخره کیهانی حدود 600 سال نوری گستردگی دارد و طبق گزارش ناسا حدود 160000 سال نوری از زمین فاصله دارد.

sakhrekiyan

این تصاویر ناسا که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است، در آوریل 2020 به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس تلسکوپ منتشر شد. این تصویر زیبایی و رمز و راز، فضا را در زمان تولد یک ستاره نشان می دهد. ناسا در توضیح این عکس گفت: «این منطقه که به دلیل شباهت به دنیای زیر دریا، صخره کیهانی نامیده می‌شود، یک منطقه ستاره‌زایی وسیع در ابر ماژلانی بزرگ، کهکشان ماهواره‌ای راه شیری است.
مرکز منطقه قرمز مجموعه ای از ستارگان پرنور و سنگین است که هر کدام 10 تا 20 برابر جرم خورشید ما دارند. در مقابل، سحابی آبی خانه یک ستاره منفرد است که حدود 15 برابر جرم بیشتر و 200000 بار درخشان تر از خورشید است. این ستاره ماموت گاز آبی خیره کننده ای را از طریق فوران های زنجیره ای ایجاد کرده است که منجر به از بین رفتن نسبی پوشش بیرونی آن شد.
پس از بیش از 30 سال خدمت، تلسکوپ هابل ناسا ثابت کرده است که مانند هیچ چشم دیگری به آسمان نگاه می کند و تصورات جهان را با میلیون ها عکس دیدنی به تصویر می کشد. بدون مانع ترین دید به جهان هستی را دارد. انتظار می‌رود این پروژه مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA ) تا پایان این دهه همچنان به بهره‌برداری برسد. اما تلسکوپ قدرتمندتر جیمز وب در ماه دسامبر(آذر و دی) به آن خواهد پیوست.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ