ویدئوی آماده سازی کپسول اوریون برای شرکت در ماموریت آرتمیس2

ناسا مراحل آماده سازی کپسول اوریون را برای اجرای ماموریت آرتمیس2 آغاز کرد.

اوریون آرتمیس2

با انجام موفقیت آمیز ماموریت آرتمیس1 و بازگشت کپسول اوریون به زمین، ناسا فاز دوم ماموریت آرتمیس را کلید زد. در ماموریت بازگشت به ماه معروف به آرتمیس2 قرار است چهار فضانورد شرکت کنند. این چهار فضانورد به وسیله فضاپیمای اوریون به مدار کره ماه فرستاده می شوند.

سازمان فضایی ایالات متحده(NASA) به تازگی از مراحل تست فضاپیمای اوریون ویدئوی جدیدی منتشر کرده است. همان طور که در ویدئو می بینید کپسول اوریون در حال انتقال به یک محفظه خلاء در داخل ساختمان عملیات پایگاه فضایی کندی در ایالت فلوریداست. تیم مهندسی در این محیط از فضاپیما تست سازگاری و تداخل امواج الکترومغناطیسی می گیرند. در فصل تابستان هم اوریون یک بار دیگر به محفظه خلا منتقل خواهد شد تا عملکرد آن در شرایط خلاء و فضای شبیه سازی شده کره ماه یک بار دیگر تحت آزمایش قرار بگیرد.

ناسا در مورد نحوه آماده سازی کپسول اوریون برای این پرواز مقاله ای منتشر کرد. براساس این مقاله، برای انجام این آزمایش یک اتاق کنترل جدید، چندین ایستگاه کاری و تجهیزات مخابراتی پیشرفته در مرکز تایسات ساخته شد. ماری رید یکی از مدیران ارشد ناسا در مورد آغاز مراحل آماده سازی فضاپیمای آرتمیس2 گفت:"این یک فرصت عالی برای رهبری یک تیم خبره بود. تیم ما آزمایش فضاپیمای نسل بعدی را آغاز کرد. این فضاپیما قرار است که انسان را دوباره به کره ماه برگرداند."

قبل از اجرای ماموریت آرتمیس2، ناسا ماموریت بدون خدمه آرتمیس 1 را با کمک موشک نسل جدید SLS انجام داد. اوریون در این اولین ماموریت آزمایشی خود توانست به دور کره ماه بچرخد. آرتمیس2 هم این ماموریت را تکرار می کند اما، این بار با فضانوردان! فضانوردان از فاصله 130 کیلومتری نسبت به سطح ماه به دور آن می چرخند. اگر این سفر 10 روزه با موفقیت به پایان برسد، فضاپیمای اوریون مجوز ماموریت آرتمیس3 یعنی فرود به سطح ماه را دریافت خواهد کرد.

طبق برنامه ریزی آژانس ماموریت آرتمیس2 در سال 2025 و ماموریت آرتمیس3 در سال 2026 انجام می شود. هدف ماموریت آرتمیس 3 فرود اولین زن و اولین فرد رنگین‌پوست بر روی سطح ماه است. در این ماموریت، فضانوردان از فضاپیمای اوریون به وسیله‌ی فرودگر Starship HLS شرکت اسپیس‌اکس منتقل خواهند شد . استارشیپ اسپیس ایکس هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. از زمان آخرین فرود انسان با ماموریت آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲، این اولین فرود فضانوردان در کره ماه به حساب می آید.

 


چاپ