یاسمن مقبلی تصاویر زیبایی از قله هیمالیا منتشر کرد

یاسمن مقبلی یکی از خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی توانست تصاویر زیبایی از قله هیمالیا منتشر کند.

قله هیمالیا

یاسمن مقبلی یکی از فضانوردان آمریکایی-ایرانی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) توانست هنگام عبور از قله هیمالیا تصاویر زیبایی را ثبت کند. همانطور که در تصویر می بینید فضانوردان ماموریت Axiom-3 شرکت اکسیوم اسپیس در حال نزدیک شدن به ایستگاه فضایی هستند. فضاپیمای خدمه اروپایی Axiom-3 صبح شنبه به پایگاه مداری رسید. چهار فضانورد به نام های مارکوس وانت از سوئد، مایکل لوپز- آلریا شهروند آمریکایی-اسپانیایی، والتر ویلادی و آلپر گزراوچی از ترکیه در این ماموریت حضور دارند. این فضانوردان با فضاپیمای Crew Dragon و موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس روز پنجشنبه زمین را به مقصد ایستگاه فضایی ترک کردند.

قله هیمالیا فضاپیما

یاسمن مقبلی بهمراه لورال اوهارا تصاویر و ویدئوی زیبایی به تازگی منتشر کردند که در آن خدمه ماموریت Axiom-3 دراگون را هنگام نزدیک شدن به ایستگاه فضایی نشان می دهد. چهار تصویر مقبلی سفینه دراگون را بالای قله هیمالیا نشان می دهد.

قله

با ورود سه خدمه جدید، تعداد کل سرنشینان ISS به 11 نفر می رسد. این چهار فضانورد در طول اقامت خود بیش از 30 آزمایش علمی را باید انجام بدهند و در حدود 50 رویداد ارتباطی با پایگاه های زمینی شرکت کنند. ماموریت Axiom-3 سومین ماموریت تجاری است که شرکت Axiom Space با حمایت ناسا و اسپیس ایکس انجام می دهد. این شرکت خصوصی ارائه دهنده خدمات فضایی اولین ماموریت خود را در سال 2022 آغاز کرد. فضانوردان Villadei، Wandt و Gezeravcı برای شرکت در این ماموریت میلیون ها دلار بابت چند هفته اقامت در پایگاه مداری پرداخته اند.

هیمالیا

ناسا با فراهم کردن امکانات سفر به فضا برای شهروندان خصوصی، قصد راه اندازی صنعت گردشگری فضایی در پایین ترین مدار زمین را دارد. این کار به شرکت‌هایی مانند Axiom Space امکان ارائه خدمات جدید و نوآورانه‌ای را به گردشگران خصوصی می دهد مانند خدمات حمل و نقل، اقامت و پشتیبانی. شرکت اکسیوم اسپیس قصد ساخت یک ایستگاه فضایی تجاری دارد که بتواند تا هفت سال آینده جایگزین ایستگاه فضایی ISS شود. طبق برنامه ریزی ناسا، ISS تا هفت سال دیگر از مدار خارج می شود.

با توسعه صنعت تجاری در فضا، ناسا با همکاری شرکت‌های خصوصی عصر نوینی در زمینه اکتشافات فضایی ایجاد می کند. این یک فرصت هیجان‌انگیز برای رشد اقتصادی و نوآوری است و می‌تواند تأثیر مثبتی بر جهان داشته باشد.


چاپ