دو فضانورد اسپیس ایکس موفق به دریافت مدال افتخار فضایی شدند

دو فضانورد شرکت اسپیس ایکس موفق به دریافت مدال افتخار فضایی کنگره آمریکا شدند.

فضانوردان اسپیس ایکس

داگلاس هرلی و رابرت بنکن دو فضانوردی بودند که در اولین ماموریت خدمه SpaceX در سال 2020 حضور داشتند. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده برای اولین بار از سال 2006 مدال افتخار فضایی کنگره را امروز به این فضانوردان اعطا خواهد کرد. دریافت کنندگان این جایزه داگ هرلی و باب بنکن اولین فضانوردانی هستند که تحت یک ماموریت خدمه به فضا فرستاده شدند. آن‌ها به مدت دو ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشتند و به خاطر این شجاعت افتخار دریافت این مدال را پیدا کردند.


این اولین ماموریت فضایی خدمه، پس از آخرین ماموریت شاتل فضایی در سال 2011 به حساب می آمد. هر دو نفر آن‌ها سابقه پرواز با شاتل فضایی را داشتند و علاوه بر این، هرلی در آخرین پرواز شاتل هم حضور داشت.

ماموریت دمو-2 اولین پرواز خدمه اسپیس ایکس در پوشش برنامه خدمه تجاری ناسا بود. بعد از این ماموریت، پنج خدمه دیگر این شرکت نیز به ایستگاه IIS فرستاده شدند.

براساس گزارش اینگجت و به نقل از واشنگتن پست؛ مدال افتخار فضایی کنگره ایالات متحده معمولاً به اولین سفر فضایی اعطا می شود. قبل از این نیز فضانوردانی مانند نیل آرمسترانگ، آلن شپرد (اولین آمریکایی که به فضا سفر کرد)، جان گلن (اولین آمریکایی در مدار) و فرانک بورمن (فرمانده آپولو 8، اولین ماموریت مداری ماه) این مدال را دریافت کردند. البته، این مدال به خدمه آپولو1 و کسانی که در شاتل چلنجر و کلمبیا کشته شدند نیز اعطا شده بود.


چاپ