نحوه تماشای بازگشت فضانوردان SpaceX Crew4 به زمین

فضانوردان Crew4 شرکت اسپیس ایکس پس از شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، امروز 12 اکتبر، با فضاپیمای Crew Dragon به زمین بازخواهند گشت.

crew 4 فضانوردان
برای آگاهی کامل از نحوه تماشای بازگشت فضانوردان به خانه تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.
کیل لیندگرن، رابرت هاینز و جسیکا واتکینز فضانوردان سازمان فضایی ناسا به همراه سامانتا کریستوفورتی، فضانورد ESA (آژانس فضایی اروپا) پایگاه مداری را حدود 25 ساعت بعد در روز پنجشنبه به مقصد زمین ترک خواهند کرد.


آژانس فضایی اعلام کرد که "شرایط آب و هوایی هفت منطقه فرود احتمالی در خلیج مکزیک را به طور کامل زیر نظر دارد. در صورت بروز هر گونه تغییرات اقلیمی، خروج خدمه از ایستگاه فضایی با تاخیر صورت می گیرد. اگر تأخیر داشته باشیم، روز پنجشنبه 13 اکتبر یک فرصت دیگر برای انجام این ماموریت وجود خواهد داشت."


نحوه تماشا
می‌توانید عملیات خروج فضانوردان از ایستگاه را به صورت زنده در کانال یوتیوب ناسا تماشا کنید. NASA پخش زنده خود را در ساعت 10:05 صبح روز چهارشنبه 12 اکتبر با تصاویری از خداحافظی خدمه 4 و تغییر فرماندهی در ایستگاه فضایی آغاز می کند. روز بعد، پخش زنده از ساعت 5 بعد از ظهر دوباره شروع می شود. آژانس فضایی ساعت 5:20 بعد از ظهر زمانی که، دریچه فضاپیما بسته شده و از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد را، به صورت کامل پخش می کند.

فضاپیمای Crew Dragon قرار است ساعت 7:05 بعد از ظهر از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شود. فضاپیما بسیار آهسته از ایستگاه دور می شود ولی، به خاطر داشته باشید که هر دو Crew Dragon و ISS با سرعتی بیش از 17000 مایل در ساعت (27360 کیلومتر در ساعت) در فضا حرکت می کنند و با فاصله 250 مایل بالاتر از زمین می چرخد.

روز پنجشنبه، فضانوردان Crew Dragon و Crew4 در محلی که هنوز به طور دقیق اعلام نشده است، به زمین می‌نشینند. سپس نیروهایی پشتیبانی با قایق به سمت فضاپیما می روند تا وضعیت فضانوردان را قبل از انتقال آن ها به خشکی بررسی کنند. بدین ترتیب ماموریت فضایی 6 ماهه به پایان خواهد رسید.


چاپ